Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hej på er!
Detta måste vara en av de mest aktiva och långskrivande trådarna!! Kul kul! Tur att man kan bubbla av sig en del här, annars skulle folk vara så trötta på bröllopet att de inte ville gå till slut!
Tröjboken heter "Do Redo - konsten att slakta en tröja". Jättebra! Här är deras hemsida: www.doredo.se/
Vad mysigt att åka till Dublin! Hoppas du får tag i kamera där.
Jag har nog tänkt att vi delar ut ett enda program när folk går in i kyrkan, som får gälla för hela dagen. Främst för att det är praktiskt för oss, känner inte att vi har så mycket att skriva till middagen, så annars hade det väl bara blivit vigselprogram för sig och sen menyn för sig. Men jag håller med, kanske lite skumt att få menyn när man sitter i kyrkan... Bride05 har du hittat nån bra kärleksdikt? Man kan ju ta en del v texterna man har valt på låtarna i kyrkan.
Bra hårlänkar! Det låter snyggt med en rufsig frisyr, men också med utsläppt hår. Det känns som att man vill hålla det enkelt och inte konkurrera så mycket med klänningen varken på hår eller blomsterfronten, eller vad tycker ni? Beror ju på vad man har för hår med. Mitt är just nu kort - så jag vill helst inte tänka så mycket på frisyren!! Hoppas det hinner växa ut lite...
Jättefina klassiska ringar, buffy79. Och väldigt fint med en så romantisk inskription. Din låter också snygg Brud05. Vi köpte våra förlovningsringar i Kina. De är helt släta rött guld och inuti stod det LOVE med en liten diamant i o:et. Ganska kul och kinesiskt tyckte vi. När jag sen skulle förminska min ring gick den i 1000 bitar och blev tvungen att smidas om! Då flyttade jag ut min diamant på utsidan. Våra vigselringar har vi designat själva. De blir i vitt guld med en ganska skrovlig yta. Min har även 4 små "guldfärgade" diamanter och ett utstansat hjärta på "högkanten". Lite svårt att förklara... I dem ska det bara stå datum.
Under middagen ska vi kanske ha nån allsång, vet inte än. Har ni hittat nån bra som inte bara handlar om hur hemskt det kommer bli att vara gift? Tycker de flesta går ut på att bruden kommer att köra med brudgummen och han kommer i sin tur vara lat och aldrig hjälpa till... Det verkar också som att Magnus musikaliska vänner planerar en del uppträdande! De är minsann inte så bra på att hålla tyst de heller!! Vi funderar lite på att sjunga något själva efter middagen. Kanske kör en "spexig" Brudvals med. Vi kommer till dansen att ha en kompis som är DJ och duktig på att spela musik som vi gillar. Tänkte ha mycket kärlekssånger, lite lugna låtar då och då och från blandade årtionden. Hur har ni planerat musik?
Vi hade bara tänkt önska oss bidrag till resa. Men det verkar ju vara lite känsligt, plus att vi kom på att vi faktiskt behöver en del grejer! Så det får nog bli en lista hos föräldrarna. Vi önskar oss också rätt mycket tjänster från kompisar till bröllopet.
slog jag längdrekordet nu?
Glömde tacka dig Buffy_79 för boktipset. Jag ska bege mig till Matton i morgon o spana lite! Kanske även hinner med en sväng till Norrlandsgatan. Vi har just upptäckt att vi har glömt bjuda en person....piiiinsamt....måste pyssla ihop en inbjudan till....vad säger man? FÖRLÅT vi glömde dig... jobbigt läge!
Hehe, nu är vi helt syncade också och skriver samtidigt Anna_80! Du har nog längdrekordet nu! Era ringar lät också jättefina! Fin detalj med hjärtat på kanten.
Vi tar nog lite mer allmänna sånger, som vinsånger/festvisor eller liknande. Typ bordeaux bordeaux,hyllningsvisa till vinet, festen kan börja, mfl. Sedan hittade jag någon som heter "vi hurrar för brudparet, mel ja må de leva eller melodi med en enkel tulipan.
Vad hade ni tänkt för spexig brudvals Anna_80? Vi är inte så duktiga på att vare sig sjunga eller dansa så vi vågar nog inte med några utsvävningar... Men det hade varit kul att göra något oväntat!
Bride05:
Ja, vi börjar bli ruskigt lika en sekt...:-O
Vi funderar på att ha "can´t take my eyes of you" med frank sinatra istället för vals. Tänkte dansa vanligt lugnt men lägga in lite överrasknings"moves" när den blir lite svängigare precis innan och under refrängerna. Inget avancerat, men lite swingkänsla. Tror det kunde vara kul, men vi få nog jobba på det om det ska gå!!
Godnatt på er. Vi ses imorron
Hej på er!
Det är verkligen skönt att kunna skriva av sig i den här tråden. T börjar tröttna lite på mig nu och sa igår att han kanske borde anställa en bröllopskoordinator så att jag har nån att diskutera allt med.
Så illa är jag väl inte...?
Bride05:
Har du någon bild på den ringen ni funderar på? Var har ni tänkt köpa den?
Vad jobbigt att glömma bort en inbjudning. Vet hon om att ni har missat att bjuda henne eller kan ni låtsas om att ni hade tänkt bjuda henne hela tiden?
Såg du spiralbindningsmaskinen när du var på Matton? Den är väldigt lätt att använda.
Vi hade en sån på mitt förra jobb.
Anna_80:
Vilken kul bok! Ska minsann önska mig en sån i födelsedagspresent jag också.
Ang. önskelista så tänkte vi lägga upp en lista här på BT och skriva i inbjudan att de kan logga in här. Det enda jag känner mig lite olustig över är att skriva vad sakerna kostar. Vill inte verka girig liksom... Vad tycker ni?
Ang. musik och underhållning har vi knappt kommit någon vart. Under middagen blir det nog bara tal och ev. nån sång, men på festen har vi inget klart. Vi hade tänkt be en kompis vara DJ, men han har flyttat till Schweiz och kommer inte att komma till Sverige i sommar... :-/
Och av de andra gästerna finns det ingen som känns som en klockren DJ. Jag funderar på att sätta ihop en spellista på min MP3-spelare och låta den gå, men det känns ju inte så kul och spontant...
Till bröllopsvals har vi valt en låt av den franska gruppen Air som heter You make it easy. En ganska lugn, men lite ovanlig låt. Har ni hört den?
Vi är ingen sekt ännu. För att bli en sekt måste vi börja värva medlemmar.
Vi kanske borde köra en fika och prata av oss någon gång då alla är i Sthlm?
Buffy79:
Du är verkligen inte värre än nån av oss andra! Det kan du ju trösta honom med! Det finns garanterat 1000tals killar runt om i Sverige som är drabbade av samma öde!
Måste man skriva vad presenterna kostar då? Kan man inte bara skriva vad det är? Är det nåt som gäller om man har listan här på sidan, eller? Men måste det vara med kan man väl se det som en service för gästerna så vet de ungefär vad de har råd med.
Har inte hört er låt, men ska komma ihåg att ladda ner nästa gång jag gör det. Man vill ju gärna hitta lite ovanliga låtar som ändå är personliga.
Bride05:
Du kanske kan hitta på en vit lögn för att inte göra den bortglömda personen ledsen.
Ok, då uppfyller vi väl inte sektkriterierna än...Men en pakt är vi väl åtminstone?
Fika låter mycket trevligt, men jag kan inte lova nåt... Är oftast väldigt uppbokade när vi är i Stockholmstrakten. Men vi ska faktiskt ner ett par dar innan påsk, kanske skulle kunna gå då?
Nu ska jag nog ta en tur in till stan och shoppa ylletröjor som jag kan slakta!
Anna_80:
Jag vet inte vad man brukar göra med priset på presenter, men på min personliga BröllopsTorget-sida står det att man ska fylla i sak, antal man vill ha, affär där man köper den och pris... Men då kanske man kan skippa det.
Jag laddade hem din låt. Den är verkligen svängig! Jag gillar den. Ni kommer säkert kunna "dippa" till den.
Vi får vara en pakt. Eller ett gäng. Men då borde vi ha något coolt gängnamn som t ex Los Rembos.
Jag åker som sagt den 23:e, men om ni har vägen förbi innan kan jag klämma in det. Hur ser det ut för dig då Bride 05? Vi kan ju ta något barnvänligtställe så att du kan ta med dig lillkillen.
Los Rembos- coolt!!
Jamen planen är att vi ska åka ner den 21a, om vi kommer med nåt stand-by flyg. Så om vi kan ta oss till Stockholm (från uppsala) den 22a skulle det ju kunna funka! Vore skoj!
Sov gott- och dröm inga bröllopsmardrömmar...
Hola guapetonas!
Ja varför inte ett sektmöte!! Vi åker härifrån den 24.e, så fram till dess är det lugnt!
Man kan ju nästan säga att vi är varandras bröllopskoordinatorer nu! Fast gratis! Min kille börjar också pusta lite väl ofta över alla mina frågor o funderingar... förstår inte detta...
Tänk vad vi tjänar pengar nu när vi inte behöver anlita några professionella koordinatorer!
Ringen ska vi köpa på Berggrens juveler på Regeringsgatan. De har haft med den i sin annons i flera bröllopstidningar, men jag tror inte att de har någon hemsida där man kan se den. Det är en ring i rött guld med 5 upphöjda diamanter på rad (kallas "bågen" hos dem). Klassisk o fin, jag tycker om när det glimmar o glittrar.
Var på Matton och inhandlade ett par extra kort som jag klistrade o fixade klart igår kväll. Tror att jag såg maskinerna för att fixa spiralbindning. Är det plastspiraler som man gör i dem? Berätta mer hur din bok ska se ut Buffy_79!
Ja, usch för att glömma bjuda en gäst... Men min sambo får ringa henne, det är "hans" släkting... så slipper jag dra några vita lögner, det kan jag bara inte... Har postat inbjudan idag i allafall.
Present lista ja... inte så kul att skriva ut priset kanske. Jag tror att gästerna ändå har en uppfattning på ett ungefär vad olika saker kostar, tror ni inte? Måste man fylla i det? Annars skulle jag nog hoppa... (man kan ju annars skriva ett uppskattat pris som inte låter så exakt och "uppkollat".)
MP3-spelare behöver ju inte alls bli tråkigt tycker jag. Det är ju nästan onödiga pengar att lägga på en DJ idag, när man kan mixa så lätt själv. På senaste bröllopet jag var så hade de MP3 och sedan var en av gästerna lite "DJ-stand-in". Är musiken bra så har man ju ändå så fullt upp med att dansa!!! Jag är livrädd att vårt band inte ska vara bra! Måste åka och lyssna på dem före bröllopet! De är ett after beach band, så man borde ju kunna hitta dem någonstans på Gotland under juni/juli!
Hur blev provuppsättningen förresten Buffy_79?
Hola Rembolinas!
Så sektmöte den 21-22:a beroende på hur det ser ut för Anna_80 då? Vad kul!
Jag anar att ni också har pärmar och massor av annat ni har samlat på er inför bröllopet? Om ni har ett ex av era inbjudningar får ni gärna ta med dem! Så kan jag ta med mig mina skisser och planritningar...
Tycker att det låter som en bra idé att vara varandras bröllopskoordinatorer (BK). Vi i Los Rembos har ju alla bra smak och det måste ju en BK ha.
Det låter som en väldigt fin ring Bride05. Glitter och glim är alltid fint!
I min gästbok hade jag tänkt ha lite frågor som t ex "hur känner du brudparet?" osv.
Sen funderade jag på att kanske ha ett litet test, t ex "vem slänger smutsiga kläder på golvet?", "vem säger förlåt först efter ett gräl?" och lite sånt. Men jag har inte tänkt färdigt ännu...
Jag tänkte göra gästboken i 20 x 20 cm, frostad plast som framsida och kartong som baksida och spiralbinda med någon aluminum spiral. Helst vit. Men det är bara tankar än så länge.
Provuppsättning gick väldigt bra idag. Den kostade ingenting, men jag bestämde mig ändå för den frisören och de har även make up-stylist men jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska ha det hos dem...
Om jag kör hår och make hos dem har de ett paketpris för 2500:- och då ingår:
- 2 klippningar (en i maj och en i juli två veckor innan jag gifter mig.)
- En provuppsättning med klänningen
- Håruppsättning på min bröllopsdag (såklart!)
- Make up (plus provsminkning med klänningen)
- Champagne och jordgubbar på bröllopsdagen.
Needless to say, så var det champagnen som sålde mig... :)
Om jag bara kör håret hos dem kostar det 1700:-. Jag vet ännu inte om "maken" som sagt. Jag tycker personligen att det känns lite dyrt, men å andra sidan har jag allt samlat på ett ställe och det kan ju också vara skönt.
Annars har jag prel. bokat på Body Shop, där det kostar 350:- för en brudsminkning inkl. provsminkning. Väldigt prisvärt...
Vad tycker ni? Ska jag välja "maken" hos dem eller inte?
/P - Bröllopspeppad!