• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Buffy79

Det skulle såklart inte vara en ledsen smiley i slutet av mitt toklånga inlägg, utan en glad. :)

Föresten, Anna80, hur ska ni göra med efternamn? Tar du hans eller?

• anna_80

Ja, remboarmy, bättre än sekt!

Buffy79: Nejmen ni har ju den perfekta lösningen på presentöppning tycker jag. Det är ju jättemysigt att ha alla gästerna samlade nästa morgon! Vi kommer sova på samma hotell som de flesta av de resande gästerna, så vi får äta frukost med en del av dem iallafall! Magnus fyller dessutom år dagen efter, så man får väl tänka ut nåt bra sätt att fira honom... Nån som har nån bra idé?

Vi kommer att vara på en kursgård där alla kan bo. De fixar även maten åt oss. Det ligger fint och väldigt naturnära.

Jag funderade just på hur det hade gått med din tärnklänning. Det låter ju jättesnyggt! Har du bild?

En undersida till hemsidan skulle vi helt klart kunna göra. Problemet är bara att min kära fästman är så inne i sitt exjobb just nu att han inte hinner hjälpa mig och dessutom har han datorn som hemsidan finns i. Tänkte därför att jag skull fixa lite själv!

Jag kommer att behålla mitt namn som mellannamn och lägga till hans som efternamn. Jag har väldigt korta namn, 8 bokstäver sammanlagt, så jag har ofta fått heta båda för och efternamn. Därför känns det som folk inte skulle veta vem jag var om jag tog bort mitt gamla helt. Hur gör ni andra?

Kul kul kul att det har blivit sån fart och fläkt i tråden igen! Lika kul varje gång man kikar in! Hoppas att ni hänger kvar, nyfrälsta rembofantaster!

• Buffy79

Ang. tärnklänningen. Vet inte var jag fick Gautier ifrån! Jag menade såklart Lagerfeld. :)

Har inte någon bild på den själv och efter mycket sökande på nätet tror jag att jag har hittat den. Men jag är inte säker, för det är världens miniatyr bild...
    image.rakuten.co.jp/wshop/data/ws-mall-img/tocopacific/img64/img10491822719.jpeg
    Men ni förstår säkert ändå. :) Ska se om jag kan ordna en bättre bild så småningom.

Anna80, vore kul om ni hade en överaskningsfest för honom vid frukost. Han lär ju inte vänta sig en fest på morgonen... ;) Men alla kanske inte är så festsugna då?

Undersidan kan jag hjälpa dig med. Du behöver inte datorn som han har hemsidan på heller, det enda du behöver är inloggningsuppgifter till servern där han har lagt upp den. Kan du någon HTML eller har Dreamweaver eller något liknande program?

Själv kommer jag ta hans efternamn. Jag byter ut mitt chilenska ofta felstavade och feluttalade-efternamn mot hans tyska väldigt ofta felstavade och feluttalade-efternamn... :)

• ISLA

anna_80: Vi vet inte ännu, kommer att skicka ut info senare till våra gäster om det. Vi får ta en lång strandpromenad till sommaren och checka av var det ligger minst folk.
    Det kommer säkert att vara andra människor på stranden, så är du där och kollar också så är det absolut helt okej.

Buffy79: Förmodligen blir det skor på festen, har inte funderat färdigt på det, men det lutar åt skor i.a.f. Anledningen till att det blir ett strandbröllop är att havet och just Tylösands strand betyder väldigt mycket för oss, och det passar oss dessutom alldeles utmärkt!

• anna_80

Buffy79:
    Vilken söt liten klänning!! Just nu får jag en bild av din brudtärna som tummelisa! Blir nog jättefin!

Jag måste ju tänka ut nåt riktigt bra till födelsedagen... Nån slags frukostfest kanske inte vore så dumt! I hans familj äter de alltid "godistårta" till frukost när nån fyller år. Kanske skulle fixa en stor sån och få alla att samlas samtidigt för frukost. Projekt på g...

Tyvärr är jag totalt oteknisk vad gäller datorer... Men nu har jag ett litet projekt att jobba med i helgen!

Låter som ett bra byte!! Kan trösta dig med att jag också kommer få börja bokstavera mitt efternamn!

Det känns som jag bor på BT!

• anna_80

Jag igen!
    Jippi jippi jippi! Min klänning verkar ha kommit till affären! Då kan jag hämta den när jag åker hem i slutet av april! Lääängtar!

• *Lycklig*

Buffy79

Vilken tur ni hade som hittade en så fin å prisvärd klänning till dun tärna! Det blir toppen! Själv har jag faktiskt ingen aning om vad min tärna ska ha... vi måste ta ett ryck å sticka ut på stan å kolla .

Skönt för dig att du bestämt hur du vill ha det med slöjan. Bra service att de syr den åt dig! Jag har köpt min klänning av Garamaj och är faktiskt mycket nöjd med henne(vet att många tycker hon är "lite speciell") Jag kommer prova den igen den 3 aug. Längtar!!! Har valt att inte ha slöja och knappt några smycken, bara mina pärlörhängen jag fått av min älskling. Kan tänka mig att ev. ha några pärlor i håret oxå men vill ha en mycket enkel uppsättning.

Vi gifter oss den 20 aug. på Kumla Herrgård i Tyresö utanför Sthlm, i deras trädgård och sen har vi förstås festen där oxå. Vi kommer som ni ha brunch dagen efter med presentöppning. Det bli nog superbra!!

anna_80

Jag kommer göra som du (tror jag ) Att ha kvar mitt efternamn som mellannamn och ta min blivandes namn som efternamn. Fast det blir kanske lite långt då mitt är 9 bokstäver och hans 8...

Känner som du idag, att jag bor på BT, det gjorde jag iaf i natt... satt till 03.30... jag är inte klok!! Blir så svårt att slita sig, speciellt eftersom jag är ledig fredagar och inte behöver tänka på när jag ska upp då...

ISLA

Låter underbart med Tylösand! Kommer bli så vackert! Hur har ni tänkt göra om det blir dåligt väder? Vi gifter oss oxå ute och kommer kanske beställa paraplyer med våra namn och datum på som en lösning om det regnar lite.... Fast vi håller tummarna på strålande solsken, eller hur!!

• anna_80

ojojo, många inlägg idag! Känner att jag har fått ett riktigt uppsving i bröllopstankarna! Visst går det lite i vågor?

"Lycklig"
    Vilken bra idé med paraplyer med namn och datum! Jättefint ju! Det är ju nästen så man hoppas på regn så de får användas!! Nej, självklart ska ni ha strålande sol! Vi hade en tanke på utomhusbröllop, men fegade ur pga regnrisk, men också för att vi ville vara i vårt gulliga lilla kapell.

Jag har idag varit väldigt teknisk och lyckats skapa en sida med bilder!! Så från och med nu kan jag visa allt jag köper! Spana in! Nu finns bilder på skor, örhängen och givetvis klänningen!
    groups.msn.com/annaomagnus/shoebox.msnw

• anna_80

Min dator har vägrat öppna BT halva helgen, undrar om den tycker att jag hänger här för mycket! Ja, man kanske borde sysselsätta sig med nåt vettigt i det fina vädret!

• anna_80

Verkar bara vara jag här idag. Har bröllopspysslat lite idag, gjort ett förslag till placeringskort. Finns bild på sidan. (som jag har uppdaterat och är väldigt stolt över!) Där finns också ett par bilder, ganska dåliga, på våra inbjudningskort, som de ska matcha. Vad tror ni, kan man ha det så? Observera att det är mitt helt nya namn som jag har provskrivit!!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon