• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Buffy79

Anna80:
    Då förstår jag att ni måste dela upp det. Vi har ju inte bjudit några enbart till vigseln då det är så pass långt utanför Sthlm och vi tror inte att någon tar sig ut dit bara för att se vigseln.
    Vi kommer också skriva placeringskorten för hand. Har lagt upp dem och korten nu på sidan. Men har inte skrivit några namn på placeringskorten ännu, tänkte att jag väntar med det tills alla gästerna är klara. Har inte heller påbörjat någon bordsplacering av samma skäl.
    Har ert OSA datum gått ut ännu?

Det brukar oftast var killarna som har lite mer högtflygande planer. :) Men jag tror att det kan bli kul att ha två resor. Kan ju vara skönt att komma iväg lite i alla fall efter allt bröllopsstök. Jag kan lätt rekommendera Barcelona som både romantisk och händelserik stad. Har varit där två gånger, senast förra året med T. Shoppingen är otrolig!
    Vi kommer att åka till Malaysia dagarna efter bröllopet. Jag längtar otroligt mycket! Det är så skumt att man går och längtar efter annat hela tiden. Jag längtar efter ett nytt bra jobb, klänningen, bröllopet och bröllopsresan.

"Går i väntans tider..." Är du gravid eller är det klänningen du menar? :)
    Ska de skicka dig klänningen eftersom du kollar Posten hela tiden? Har inte hört något mer om klänningen... Vill ringa och kolla vad som händer, men jag har redan ringt så många gånger så jag vågar knappt. :)
    Försöker koncentrera mig på annat så länge. Typ gästboken, menyn och dukningen. Men vi behöver lite besked från herrgården innan vi kan gå vidare där. Och gästboken måste T skriva ut så att jag får se hur den blir.

Har du skickat hindersprövningen ännu?

• anna_80

Buffy: Har inte heller bjudit nån till vigseln, men jag vet att det kommer komma lite folk ändå. Bara kul!

Superfina placeringskort och programkort! Och det MATCHAR. Heligaste ordet. Kommer bli så fint till alla era rosor. Riktigt längtar efter att se bilder från ditt bröllop!

Vårt osa går inte ut förrän 1/6 men vi har redan fått så många svar att det var lika bra att börja skriva. Har börjat spåna på bordsplacering, men jag känner på mig att det kommer ta tid att få den klar. När har ni osa?

Malaysia låter riktigt härligt! Ska ni vara där en hel månad? Snacka om lyx! Barcelona låter inte fel, särskilt om shoppingen är bra! Har bara en känsla av att Magnus kanske har vart där med sitt ex, isåfall kanske det får bli en annan gång. Jag tycker att Italien är så romantiskt. Verona. Kanske kan åka både dit och till Rom.

Visst längtar man! Just nu allra mest efter klänningen! Det är ju den som kommer göra oss till de fullvärdiga rembosarna! Jag fick mail idag att min är på väg!! Men bara man kan trivas i det lilla pyssel man håller på med nu, tycker jag bara att längtan är härlig! Tänk om man planerade bröllopet på en dag och sen gifte sig. Vad snopet. Nu får man ju drömma och finslipa i månader.

Haha, nej jag väntar bara på min klänning (som kommer med post)! Nån bäbis får jag inte för Magnus! Fast jag vill gärna ha... Väntar även på att de ska ringa och säga att jag har fått sommarjobb, så jag slipper oroa mig. Men, din klänning skulle ju kommit för länge sen! Vad är det med de där rembotillverkarna? Ska de ringa dig så fort den kommer in? Du får ha en akuttelefon så du inte missar den!

Har inte ens skrivit ut blanketterna för hindersprövning. Har ingen hel skrivare hemma. Ska försöka komma ihåg det imorron i skolan.

Tänk att det alltid blir så långt fast man tänker att man inte har så mycket att skriva om! Alltid lika kul sen när rembotråden ligger högst i favoriterna med ett nytt meddelande!

• Buffy79

Anna80:
    Kul att det kommer folk bara för vigseln. Jag hade gärna fyllt vårt kapell med alla man känner, men det lär ju inte hända...

Matchning är superviktigt! Det är så kul att se hur både ditt och mitt bröllop bara växer fram. Hur alla detaljer bara faller på plats, liksom. Ser verkligen fram emot VÅR dag! :) Vi kommer ju säkert sitta här på BT dagarna efteråt och utbyta historier. :D

Vårt OSA går ut den 15:e maj i o m att vi måste boka boende åt alla. Honörsbordet är väl i stort sett klart för vår del. Det är bordsplaceringen för alla andra som vi inte ens har börjat tänka på. Tänkte göra den på Verktygssidan här på BT. Har du använt dig av den? Kommer ni ha honörsbord?

Vi kommer att vara där i 20 dagar + dagar i Kuala Lumpur. Så nästan en månad. Det kommer bli superlyxigt, vi kommer att bo på 5-stjärningt hela vägen. Härligt! Det är inte ofta man får lyxa till det för sig så.
    Italien är superromantiskt. Vi bilade där för några år sedan, från Milano ner till Genua, Pisa, från Toscana upp till Venedig och sen tillbaka till Milano igen. Det var en superresa! Rom har jag hört ska vara helt fantastiskt. Men min absoluta favorit vara alla små byar i Toscana regionen. Supermysigt.

Ja, längtar så att man nästan spricker! Men du har ju rätt, det skulle ju inte vara kul heller om man bara fick en dag på sig att planera och sen så var det över. Skulle nästan vilja ha ett längre bröllop än bara en dag. Det känns för kort med bara en dag. :D

Mamma tyckte att jag skulle vänta till fredag innan jag ringer igen om klänningen. Och om den inte har kommit då så ska jag kräva att få veta ett leveransdatum. Det har ju trots allt gått två veckor då de har sagt "vilken dag som helst nu". Jag behöver tygprover så att jag kan stämma av med T's västar.
    Vi borde nästan ha någon ceremoni när vi får våra klänningar. Som någon ritual för att vi officiellt har tagits in i Rembo-sekten. :)

Det är otroligt att vi har lyckats hålla liv i denna tråden så länge som vi har gjort ändå. Alla andra trådar dör ju bara ut känns det som. Måste vara Rembo-kraften som gör oss starkare än andra trådar. :)
    Du och jag verkar ju alltid skriva så längst inlägg. Det kanske är det som skrämmer bort alla andra. ;)

• anna_80

Buffy: Jag tror med att vi kommer bo här vid våra datorer fram till bröllopet och ett bra tag efter! Känner mig liksom lite delaktig i ditt bröllop med, fast det kanske låter lite skumt!

Har inte spanat in verktygssidan, verkar den bra? Vi ska nog ha ett klasiskt E-bord. Har gjort en pappersmall med namnklisterlappar till. Vad snällt att ni bokar in alla. Vi reserverade en massa rum så fick folk själva boka in sig.

Gud vilken lyxig bröllopsresa! Låter underbart!

Ja ett tredagars bröllop skulle kanske inte vara fel! Men tyvärr skulle man väl få spara tills man var 50 först och då gör man sig kanske inte lika bra i brudklänning...

Det är så jobbigt att vänta på klänningen! Jag har börjat gå till posten och tjata. ska be dem leta igenom alla paket idag! Måste bara spionera så det är olika personer jag trackasserar! Åker till uppsala ikväll, så annars får jag inte den förrän nästa vecka. Jag fattar inte att det ska vara så svårt för affärerna att ta reda på när den kommer! Man måste ju veta ungefär hur lång tid det tar att skicka och sen är det ju bara att fråga fabriken när de skickade den. Jag tycker du ska bli lite förbannad om den inte kommer! Sen får vi ha en cybercermoni och sitta framför våra datorer och skriva i våra klänningar!

Har din T sett dig i din klänning? Magnus var med och valde, och han kommer nog få se den på här hemma med. Man måste ju ha nån som kan beundra en när man går omkring och myser!

Ja, vi är strävsamma med denna tråd! May the remboforce be with you...

• Buffy79

anna_80:
    Ja, det känns lite bizzart att vara så delaktig i ditt bröllop och planerande utan att känna dig. :) Men det är jättekul samtidigt att se vad du har för tankar o så inför planerandet.

Tycker att verktygssidan är ok. Vi har lagt upp vår önskelista där och lite allmän info om bröllopet. Där finns det också planeringsverktyg där man kan bocka av vilka saker man har gjort osv.
    Såhär i efterhand borde man kanske ha gjort som ni gjorde och låtit folk boka in det själva. Men det är ju samtidigt viktigt att herrgården bara blir för oss den dagen.

Den som ändå var gjord av pengar! Man blev ju så avis på brudarna i den där serien Bridezillas, som hade hur mycket pengar som helst. Men å andra sidan var ju inte tjejerna helt vid sina sinnesfulla bruk. ;)

Hur ska ni göra med alkohol under bröllopet? Ska ni bjuda eller ha betalbar? Vi har dividerat väldigt mycket om det här nämligen. Från början tänkte vi att eftersom folk ändå får betala sitt eget boende, ev. present och ta sig dit på egen hand så skulle vi bjuda på mat och allt. Men i o m att vi måste betala restaurangpriser på vin och sprit på herrgården känns det som att vi inte kommer ha råd med hur mycket som helst. Därför funderar vi nu på att säga att vi bjuder på vin och öl hela kvällen, men om man vill ha drinkar så får man stå för det själv. Vad tror du om det?
    Och om man gör så, när berättar man för folk att det är upplägget? Inbjudan med praktisk information har ju redan gått ut till folk...?

Haha... Jag kan verkligen se dig framför mig på Posten med armarna i kors och stampandes med foten. :D
    Jag fattar inte heller vad det är som tar sån tid! Enligt min butik så har de fax-kontakt med fabriken i Belgien. Men man tycker ju ändå att de borde kunna ge ett mer exakt besked.
    Vad är det du ska göra i Uppsala?

Synd att vi inte har web cams! Då skulle vi kunna ta på oss klänningarna samtidigt och sitta och vinka till varandra... Eller nåt. :) Måste ju göra det högtidligt på nåt sätt i alla fall.

T har inte sett mig i klänningen. Önskar lite på sätt o vis att han hade det, vill ju veta vad han tycker! Men vi har bestämt att han inte ska få se mig i den förrän på dagen. Vi kommer ju t o m sova isär kvällen innan. Min tärna kommer att sova över här hos mig och han sova på annat håll.

May Rembo live long and prosper. *Gör Star Trek-tecken*

• anna_80

Buffy: Är i Uppsala nu. Hälsar på Magnus föräldrar och passar på att fira lite valborg! Eftersom Magnus kommer härifrån är det alltid kul för många av hans kompisar kommer hem till denna helgen.

Vi kommer bjuda på all dricka till maten, men därefter får man betala själv. Dels för att det är så många och dels för att det kanske inte flippar ur lika lätt... Vi har lämnat denna info på hemsidan. Ni kanske kan skriva det i ert program där ni har olika hållpunkter för dagen. Typ att "efter middagen börjar dansen och då kommer det finnas en bar. där bjuder vi på blablabla, vill man ha blablabla går det bra att köpa det" Tror vi skrev nåt sånt. Tycker det låter generöst att bjuda på öl och vin, ingen tar nog illa upp för att behöva köpa annat själva. Jag har börjat resonera som så att allt man lägger pengar på till bröllopet går ju på sätt och vis till gästerna. Man har ju en viss summa att fördela, så bjuder man på en sak måste man kanske dra ner på en annan. Det är ju en prioriteringsfråga. Vi har prioriterat att många ska få komma!

Min klänning hann inte komma innan vi åkte. Hoppas dock att den finns där på måndag! Hur går det med din? Och jag har ju faktiskt en webcam! Men om inte du har så känns det ju lite dumt att stå och vinka mot skärmen... Vi får se det från den ljusa sidan, att klänningarna tar god tid på sig gör ju att vi hinner tänka ut en fin cermoni!
    Vad duktig du är som inte har visat dig! Har han inte alls sett hur klänningen ser ut? Jag kan aldrig hålla mig. Tyckte även att det verkade svårt att uppnå maximal matchning om inte magnus hade koll!

Ja, det är nog tur att vi har varandra att berätta allt om våra bröllop för! Ingen annan skulle nog orka lyssna... Knappt ens Magnus...

Äh, kommer inte på nån bra slutfras... Tittar för lite på rymdfilmer!

• Buffy79

anna_80:
    Vad mysigt! Har hört att Uppsala ska vara en riktigt trevlig stad att fira Valborg i. Såg lite av forsränningen på tv i morse. Var ni där?

Har kollat runt lite bland kompisar och det verkar inte vara någon som misstycker att de inte blir bjudna på allt. Vilket jag tycker är otroligt skönt att höra! Kommer nog skriva det på vår sida här på BT, i programmet och låta toastmastern säga något om det, så att det inte blir några konstigheter.
    Ett annat resonemang är ju att ju mer man sparar på bröllopet desto mer har man till bröllopsresan. Vi vill ju givetvis att våra gäster ska få en fin och oförglömlig dag, och jag tror att vi har fått till det ganska bra ändå så att de ska få det. :)

De ringde mig idag och sa att min klänning har kommit!!!!! :D Är såååå glad!!! Ska prova den nästa vecka. Egentligen vill jag åka dit direkt och prova den, men jag har mens just nu och känner mig lite svullen. Så jag väntar hellre tills mensen är över så att allt verkligen är perfekt när jag provar den för första gången. Min klänning!!!!!
    Däremot har inte min extrablomma och tyg till slöjan följt med klänningen av någon anledning... Men hon sa att det borde vara här i veckan.

Jag vill jättegärna att T ska få se, men samtidigt har jag ju hållt mig så här länge, så det vore ju dumt av mig att inte kunna hålla mig ett tag till. :) Han har sett en bilderna på den, men han vet ju inte hur den ser ut på mig. :)

Tur att jag hittade BT när jag gjorde. Jag hade verkligen svårt för att hålla allting inne innan jag hittade hit. Men nu när jag har nån att skvallra om allt för så känns det hela mycket bättre. Man kan vara lite mer hemlig igen. :)
    Föresten ligger det lite mer bilder uppe nu på bl a slottet på min sida. Gå gärna in och kolla.

Hoppas att ni har en skön helg i Uppsala! Idag firar jag och T 5 år tillsammans! Så vi kommer gå ut och äta middag ihop och sen titta på brasan på Riddarholmen. Romantiskt värre! :)

• anna_80

Buffy: Min klänning har kommit!!! Jag var tvungen att prova den, jätterädd att den skulle vara liten, men den var helt perfekt!! Behöver bara läggas upp lite! Tror att jag ska köpa en liten underkjol till med, för det är rätt mycket tyg i kjolen. Den passade jättebra med magnus kostym också! Jag är så nöjd! Har drömt mardrömmar om att den skulle vara en katastrof, men den är så perfekt. Känner mig som en äkta REMBO-brud nu! Å, vad du är duktig som klarar att hålla dig till en vecka! Fast nu vet du ju att den är på plats. Ska bli spännande att höra hur den blev! Jag har lagt upp några bilder (förstås) på sidan. Inte så vackra, men dock bildbevis på att den finns! Och man kan ju se att klänningen är fin! Blomman är mer rosa än jag minns, funderar på att välja pioner i ljust rosa i buketten istället för vita, vad tycker du?

groups.msn.com/annaomagnus/klnning.msnw

Jamen, det låter ju bra att T har sett klänningen på bild iallafall. Så han har lite koll...

Det såg superfint ut, både slottet och herrgården. Det kommer bli ett riktigt lyxbröllop! Ska bli så kul att höra om slutresultatet nån gång om sådär tre månader... Det är så kul att vi gifter oss samma dag. Vi kommer kunna ladda ihop!

Hoppas att ni hade en riktigt romatiskt kväll i lördags! Vi hade trevligt i Uppsala. Ganska mycket folk och röj, men vi tog det rätt coolt.

• Buffy79

Anna:
    Vilken vacker klänning! Du ser alldeles strålande ut i den!!! Nefer är verkligen den perfekta klänningen för dig. Du får verkligen till den där "älv-känslan" i den. Åh, jag är så glad för din skull!!! :) :) :) Nu är du en äkta Rembo-brud!

Längtar ännu mer efter min nu! Vi har bestämt att vi ska gå dit på onsdag och prova den. Får se till att ha med mig kameran, så att du får se min. :)
    Har också haft lite mardrömmar att det ska vara helt fel storlek eller att det ska blivit helt fel klänning!

Håller med om att blomman på din klänning ser mer rosa ut än den gör på Rembo-bilden, Rembon ser mer beige/gammeldagsrosa ut. Tror att ljusrosa pioner kan bli jättesnyggt. Men däremot undrar jag om det funkar ihop med ert färgtema? För visst skulle ni ha offwhite/beige/guld? Om det fortfarande är temat skulle jag nog välja blommorna i offwhite.

Kommer ni ha några presenter till era gäster? Har funderat på om man skulle ha något litet som alla får, men vet inte alls vad man skulle kunna ha... Kanske choklad i en celofan-påse?

Lördagen blev helt perfekt. Vi hade en supermiddag och allt var bara super!
    Kul att ni hade det trevligt i Uppsala, det är en trevlig stad. Det verkar ha blivit en ganska lugn Valborg i år.

• anna_80

Buffy: Kanske inte världens snyggaste bilder, men jag kände mig riktigt fin! Måste träna på att gå med släp! Hade nästan glömt att det var så långt som det ändå var... Har gått runt och tittat på den hela dan. Mamma har sagt att jag måste hänga undan den, men jag vill ju ha den på väggen så jag kan titta på den och känna på den när jag vill... Vill bara visa den för alla. Fick hålla emot för att inte lägga upp en TITTA PÅ MIN KLÄNNING!!- tråd! Kanske faller för frestelsen om trycket blir för starkt! Du måste helt klart plåta när du provar din! Jag är jättenyfiken! Bra två dagar kvar för dig!
    Jag har bla drömt att de hade skickat fel klänning. Den hade långa ärmar och var för stor så att kläningens midja satt på mina höfter. Som pricken över i hade de bytt ut min blomma mot en vinröd sammetsros. Jag var jätteolycklig...

Du har nog rätt angående blommorna. de kommer vara i lite olika vita nyanser, tror jag, med bruna hasselkvistar. Blir kanske lite konstigt att blanda in rosa. Mer stilrent att hålla sig till få färger. Man vill ju inte bryta mot den heliga matchningskoden! Bra att du håller koll på mig vid tillfällig sinnesförvirring!

Har också funderat på det där med presenter, men det blir nog en för onödig utgift för oss. Vi har ju så många gäster. Men jag tycker helt klart att choklad är det bästa alternativet. Då behöver man inte hålla reda på nåt som man ska ta med hem. Känns svårt att komma på nåt annat bra, som passar alla, till rimligt pris. Vi får satsa på vår cholkladtårta istället. Ett annat tips har jag läst som jag har gillat lite. Det var att göra ett litet knyte med kärleksthé som är så litet att det funkar som thépåse. Kan ju vara en trevlig tanke att man ska dricka och tänka tillbaka på bröllopet. Men var gör man av det under kvällen? Ska killarna gå runt med thepåsar i fickorna?

Hur har det gått med ert menyval? Har ni valt mat än? Ni borde välja nåt riktigt tjusigt! Är helt kär i era fina miljöer, kommer bli så fint!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon