Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Anna:
Tack Anna! Känns jättebra att höra att du tycker det. Får se om jag behöver en beröm "boost" senare, men jag känner mig ganska nöjd nu. :)
Tror verkligen att det kommer bli ett strålande bröllop!
Åh, kan du inte fixa ett par tighta speedos till honom?! :D Det vore ju klockrent!
Jag är inte heller supersminkad till vardags, men jag gillar att ha lite mer make när jag ska på fest. Och det här lär ju bli mitt livs fest! :)
Min har två lager tyg och det var ändå helt genomskinligt. Såg riktigt porrigt ut när man såg strumpbandshållarna genom tyget. Man vill ju inte att hela släkten ska tycka att man är värsta porrdrottningen på sin bröllopsdag! :)
Du får lägga upp lilla pytte-Magnus så vi får se! Tycker att det vore taskigt av honom att in måla dig. Du får hota honom med extra små speedos om han vägrar! :)
Har gjort färdigt ett upplägg för gästboken nu, men jag vet inte om jag vill lägga upp det här på BT. Den första "test"-versionen har jag ju delat med mig av här på BT, men vår egna "riktiga" version vill jag ju inte att alla andra ska använda sig av. :( Jag kanske kan maila dig slutversionen eller lägga upp en supertillfällig länk?
Hur som helst, på framsidan kommer synas genom plasten. Allt kommer vara i svart/vitt. På framsidan kommer det stå gästbok, vara plats för en bild på oss (kvadratisk) och stå våra namn, datum och namnet på slottet. Bilden kommer vi inte ha där då, men vi kommer ha kvadratiska bilder till vårt tackkort sen, så då hade vi tänkt ha samma kort där som på tackkorten. :)
Det kommer tre släktingar från Chile till bröllopet. Min kusin, min moster och hennes man. Sen har jag en moster och kusin här i Sverige också och de kommer också. Ska bli jättekul!
Jag är också lite BT-skadad. Man vill hålla sig borta men man kan inte låta bli att logga in lite då och då. Men det är ju inte så långt kvar till bröllopet, så man tycker ju att Magnus borde kunna stå ut ett tag till... :)
Fast efter bröllopet lär vi ju sitta här och berätta om våra bröllop i all evighet.. :)
ISLA:
Från början hade jag nog inte tänkt ha slöja, men min kära mor insisterade på att jag skulle ha det. Och jag kände precis som du att man blev ju faktiskt mycket finare när man fick på sig den. Jag kände mig helt klart mycket "brudigare". :) Så jag kommer ha en kort slöja i samma organzatyg som klänningen. Ev. har jag inte på mig den hela kvällen.
Jag tycker helt klart att du kan ha slöja både till klänningen och på stranden. Kan dock bli lite svårt att fästa den om du fortfarande är inne på att ha lockigt hår som Rembo-modellen.
ISLA: Håller med Buffy. Slöja ger lite mer brud-look. Det är klart coolt att man kan få den i samma tyg som klänningen. Det MATCHAR ju superbt! Själv ska jag inte ha slöja. Tycker min klänning ser mer brudig ut än jag tänkt mig, så jag nöjer mig med det. Vill inte vara så klassisk, vet inte varför, men vill väl vara lite annorlunda...
Buffy: Jag har förresten lyssnat på er låt! Den skulle man väl kunna ha? Tror den kan passa jättebra, inte sliskig för fem öre, men ändå helt klart en kärlekslåt. Dessutom är den ju er!
Ska kolla upp vad Magnus anser om tighta badbrallor. Skillnaden är kanske att jag kommer vilja stila i min bikini hela sommaren, men han kanske inte vill gå runt och vara tight i dagsljus sen...
Haha, nog för att jag gillar att vara annorlunda, men jag förstår att du vill avstå porr-stuket!! Jag kommer nog ha helt vanliga underkläder, men jag vill inte vara genomskinlig ändå. Det finns visst rätt billiga underkjolar som man kan sy på tyll på. Funderar på om man ska ha vit eller "hudfärgad".
Ska tjata på honom att färglägga mig imorron, annars lägger jag iallafall upp bild på honom.
Låter som en jättefin utsida på gästboken. Blir ett fint minne. Tänk om 25 år när vi sitter och bläddrar igenom... Ja, vi får samköra en tillfällig länk, kanske imorron nångång. Vår dator står alltid på, så jag kollar in på BT många gånger om dan. Vore kul att se det slutgiltiga resultatet. Din gästbokstråd har fått rätt mycket uppmärksamhet den med!
Vad kul att det kommer folk från Chile! Vi kommer kanske ha en stackars kille från Holland, som Magnus träffade när han pluggade i Shanghai, som inte kommer fatta ett dugg av de svenska talen! Men han pratar ju bra engelska, och vi placerar honom med de svenska han känner, så det ska nog gå bra. Annars är de flesta gästerna svenskspåkiga.
Ja, vi kommer sitta här och återuppleva och älta tills vi blir gråhåriga!! Magnus är mest irriterad för att han får konkurrens om datorn. Han muttrar om att skaffa trådlöst internet så vi kan ha båda datorerna kopplade till internet samtidigt. Jag säger att det bara är en fas som går över efter bröllopet. (Trodde han ja....)
Anna:
Skönt att se att det inte bara är jag som sitter på BT på en lördagkväll. :)
Vi måste verkligen skaffa oss ett liv!!! :D
Ang. låten kan jag tänka mig att den kan bli lite svår för en tjej att sjunga. Men vi ska fila vidare på det. Har du lyssnat på den andra låten som vi funderade på att ha som bröllopsvals? Vore kul om du kunde lyssna på den och säga vad du tycker. Den heter "You make it easy" av Air. Kan tänka mig att den kanske är lite för "svår" för de som inte har hört den förut.
Du kanske kan göra två uppsättningar till Magnus. Ett par tighta och ett par som han kan visa sig ute med i sommar? :)
Jag tror nästan att hudfärgat kan vara bättre än vitt faktiskt. Färgerna på underkläderna lyser nog inte igenom lika mycket då. Kommer du ha vita underkläder? Jag har hört att vitt lyser igenom mer, vilket förklarar varför mina strumpeband lyste igenom så. Vad kostar tyll egentligen? Jag tycker att det är så fint med klänningar som har lite tyll i nederkant som sticker ut.
Jag tror också att gästboken blir ett fint minne. Ska någon filma ert bröllop? Har inte funderat på det så mycket tidigare, men jag kom på att det vore ju faktiskt lite kul att ha lite filmer från dagen. Behöver ju inte vara någon proffsfilmare, bara någon ur släkten så att man får se hur det var att vara där. :)
Vi får synka ihop oss om en tid imorgon med en tillfällig länk. Kanske någon gång under kvällen?
Vår dator är också alltid på, men jag vet inte vad vi har för planer för imorgon på dagen. Så jag vet inte när jag kan vara inne. Men kvällar brukar vara bäst.
Vi kommer antagligen ha tolk mellan talen. Att talarna får säga två meningar och sen så översätter man direkt under talet och sen fortsätter talaren. Tror du att det blir för komplicerat? Vi vill gärna att de inte ska känna sig utanför, och att be folk hålla tal på engelska är inget alternativ då mina släktingar inte pratar engelska.
Kul att ni får den Holländska killen till ert bröllop. Tror inte att det blir särskilt jobbigt för honom och det finns säkert någon som översätter åt honom.
Som tur är behöver jag inte konkurrera med T om datorn. Han är så inne i sitt TV-spel, så han bråkar aldrig om datorn. :) Så jag kan BT-a när jag vill.
Buffy: BT är livet! Jag hade faktiskt just kommit hem från en väldigt konstig teaterpjäs när jag skrev igår, så jag vågar mig smått ut i omvärlden... Idag har jag tränat för första gången på 2 veckor! Än finns det hopp!
Nej, jag har inte lyssnat på er vals, ska ladda hem den imorron och höra.
Magnus är lite skeptisk till badbyxeidén, men han skulle fundera på det.
Jag har bara köpt en helt vanlig hudfärgad axelbandslös BH. Den får duga! Jag tror med att hudfärg är bra på underkjolen. Tror inte att tyll ska vara så himla dyrt. Mamma skulle kolla läget. Gillar med tyll-modet. Kanonfint!
Ojojoj, Magnus har lagat lyxmiddag (i studentmått mätt) Måste gå och äta. Skriver färdigt sen...
Ok... fortsättning....
Ska du med satsa på att sy underkjolen själv? Jag har varit och kollat på ett ställe och 700kr känns ju lite onödigt dyrt för en färdig.
Jag hade inte heller tänkt så mycket på filmning, vi har inte filmat sen vi var små, men det är ju sant att det nog är kul att kunna återuppleva sitt bröllop. Det är ju verkligen once in a lifetime och man ser ju inte själva vigseln själv. Min pappa var och köpte en digital videokamea nyligen, så jag ska nog försöka få nån att filma lite. Kan ju vara kul om folk vill lämna lite hälsningar på den och så med!
Jag tittar till datorn med jämna mellanrum ikväll, så lägg upp länk om du vill, så skriver jag när jag sett den. Det är ju helt perfekt att du kan skräddarsy den så det blir några sidor på spanska!
Kan nog gå bra att översätta talen efterhand. Bra inte talaren blir nervös och kommer av sig! Ett alternativ till att översätta i takt med talen kan ju vara att man ber dem som ska tala lämna sitt tal till "tolken" som kan översätta i förväg och dra det på spanska i ett svep efter att hela talet är hållet. (lång rörig mening!) Man kan ju också låta talaren välja om den vill lämna in och få en hel översättning, eller om den vill att det ska översättas efterhand. Pratar du också spanska?
Har du beställt din bukett? Det blir nåt i stil med dem du har på sidan, eller? Jag var också sugen på en bukett helt i rosor när jag först började titta runt. Det är jättefint!
Här är en bild på magnus i färg. Ganska suddig... Han är lite vindögd och ser rätt kaxig ut, men det är faktiskt lite likt! -Jämför med bilden i kostymalbumet...
groups.msn.com/annaomagnus/trtparet.msnw&PhotoID=45
Åh, vilken lyx du har... Jag får oftast konkurrera med datorn om Magnus. Den kommer på god andraplats i hans hjärta! Jaha, nu är det visst hans tur...
Anna:
BT är väldigt bra. Undrar hur jag klarade mig innan det faktiskt. :) Idag satte jag upp min första försäljning! Ska sälja mina bröllopstidningar, jag har ju kommit så pass långt i min planering att jag klarar mig utan dem. Och det känns så hårt mot dem att bara slänga dem. :)
Har faktiskt sålt en redan!
Duktigt av dig att träna! Vad tränar du för något? Min träning har blivit väldigt sporadisk, men när man väl gör det undrar man alltid varför man inte gör det oftare. I helgen har vi varit värsta friluftsmänniskorna. Tagit långa promenader, klättrat upp för stora kullar och varit ute i skogen. Känner mig superduktig jag med! :)
Tror att hudfärgat är helt rätt. Som tur var syntes mina underkläder inte upptill, så jag behöver inte oroa mig för den delen. Jag kommer inte sy en egen underkjol. Bröllopsbutiken skulle fixa en som man kunde hyra eller vad det var billigt.
Har du bestämt om du ska behålla din klänning eller inte efter bröllopet? Har sett att flera är ute efter din klänning. :) Det måste ju vara den bästa komplimangen! Jag tror inte att jag kan tänka mig att sälja min klänning. Vill nog spara den till min framtida dotter om det blir en sån. :)
Tillfällig länk till gästboken. Säg till så snart du har sett den!
hem.passagen.se/patie2/wedding/temp
Vad romantiskt och fint av Magnus att laga lyxmiddag! Vad blev det för något?
Forts följer...
Buffy: Å, jag satt här och surfade också kom ditt inlägg upp! Jag har kollat gästboken nu. Den blir ju jättebra. Som sagt, det man vill få med finns och bra "nivå" på alternativen, roliga, men inte tramsiga. Snygg blir den med. Jg fattade inte så mycket av den spanska versionen dock... men som sagt jag tycker det är jättehäftigt att den är så personligt anpassad till er! Tryck den! Du kanske kan starta eget och börja sälja gästböcker med och tjäna en hacka!
Din träningshelg låter härlig! Här är så ful natur tycker jag, så det är inte så lockande att gå ut och gå. Vad tränar du mer? Jag tränar i normala fall en hel del. Är instruktör för vattengympa och gillar mest att gå på gympa och body combat, lite body balance med. Men sen bröllopet -och BT- kom in i mitt liv har jag hastigt rasat från 4ggr/ veckan till kanske 4ggr/ månaden... Idag blev det combat. Jaja, jag inbillar mig att jag behöver denna vila, eftersom jag är så slö.
Ja, det är lite kul att folk gillar klänningen! Tänker att jag ju alltid kan sälja, som tröst för att den var dyr, men jag kommer nog inte göra det. Har inte bestämt mig helt, dock. Eftersom den inte är vit skulle jag ju kunna använda den igen, om jag nångång blev bjuden på nån fin tillställning. Annars kan det ju vara romantiskt att ha den på sina bröllopsdagar!
Vi har ätit entrcote med hasselbackspotatis och trattkantarellsås! Jättegott! Jojo, han kan om han bara vill.
Anna, fortsättning:
Jag har nog inte blivit filmad sen avslutningsbalen och studenten. Och det är visserligen inget man plockar fram så ofta, men det är väldigt kul när man väl gör det. Ska nog kolla om det inte är någon i släkten som kan tänka sig filma. Digitalvideokamera är ju klockrent. Då kan man ju skicka filmer och bränna ner dem på dvd. Är nog större risk att man tittar på dem då också. :)
Ang. gästboken. Hoppas att du förstår upplägget, alla udda sidor är högersidor och alla jämna är vänstersidor. Så att sidan med frågorna hamnar som ett uppslag. Men du förstår nog när du ser det! :)
Det vore ju jättedumt om talaren kom av sig av det där. Men å andra sidan kanske det bara blir skönt med jämna pauser i talen? Min kusin (som antagligen blir tolk) kommer ju få talen i förhand så att det blir lättare för honom att översätta. Men jag ska föreslå ditt förslag att talarna ska få välja hur de vill göra med tolkningen.
Jag pratar också spanska, men den är lite rostig. Den enda jag prata spanska med är min mamma. Men T håller på och lär sig. :)
Jag har inte beställt bukett ännu. Men jag vill ju ha något i stil med bilderna på sidan. Slottets florist kontaktade mig för ett tag sen och erbjöd sina tjänster, och vi lovade att träffa henne när vi åkte dit för att fixa annat. Så det är bara att vi kommer till skott snart. Det är många vi måste träffa: tårtfolk, cateringfolk, prästinna, florist och fotograf.
Jättefin Magnus! Det ena ögat ser lite större ut än det andra, men det ger honom bara en tuff look. :) Vilket hästjobb kritstrecken måste ha varit!!!
När ska du tvinga honom att måla dig? Du ser lite blek ut. ;)
Fick ett mail från en av Ts marskalker idag. Han vill att jag ska hålla två datum öppna för svensexa samt berätta om vi har några speciella rutiner på lördagar som de kan bryta för "upphämtningen". Jag blir väldigt nervös men samtidigt förväntansfull. Känns verkligen som att det börjar bli på riktigt nu!
Har du hört något av Magnus vänner? Misstänker du att dina tjejkompisar kommer att göra något? Jag har redan mina misstankar och har sett mail (men ej läst) från min tärna i Ts inbox när han ville att jag skulle kolla en grej åt honom. Jag frågade vad det var för något men han var väldigt hemlighetsfull. Hoppas att det verkligen är vad jag tror att det är, det vore ju väldigt snopet om det visade sig att de hade en affär och inte planerade en möhippa! ;)
Anna:
Känns som att jag skriver hur mycket som helst nu! :)
Kul att du gillade gästboken! :) Jag har tagit ner den nu av säkerhetsskäl. ;) Den spanska versionen är precis som den svenska, bara att alternativen inte är i samma ordning. Vissa meningar blir längre på spanska och då får man stuva om. Får se om jag startar börjar trycka upp fler gästböcker och sälja. Men det skulle ju aldrig bli lika personligt. :)
Noterade du att jag gav migsjälv copyright på sista sidan? Funderar på om jag ska ha mitt gifta namn eller mitt nuvarande där... Vad tycker du?
Jag brukar oftast springa här nere längs vattnet. Hur skönt som helst tycker jag. Och sen så avslutar jag med situps och annat "nyttigt" när jag kommer hem. Tränade mycket på Friskis förut, men T skadade nacken och jag tycker inte att det är särskilt kul att gå på såna ställen själv. Det är alltid någon som ska stöta på en! Varför fattar inte killar att man inte ska ragga på gymet?!
Vattengympa låter hur bra som helst. Har velat prova det länge men har inte kommit för mig att göra det. Verkar som att BT och bröllopsbusinessen har tagit över ditt liv en smula. :) Vi får båda bli bättre på det där!
Betalade du för din klänning själv eller har familjen varit med och betalat? Min mamma betalade min, men jag har fortfarande dåligt samvete för priset. Men jag tror verklgien att det är en klänning för livet.
Vilken kock du har! Var det någon speciell anledning eller var det bara för att lura bort dig från datorn? ;)
200 inlägg nu!!! Den här tråden är grym!
Snackade med min toastis häromdagen och hon frågade vilka sånger vi hade tänkt oss för middagen. Själv har jag inte tänkt ha några speciella sånger och T var inte förtjust i det heller.
Men hon säger att hon aldrig varit på ett bröllop där det inte varit åtminstone någon sång... Hur kommer ni att göra med sånger? Och om ni ska ha, vilka låtar ska ni ha?