Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Buffy79, tack för tipsen! Vill åka och prova nu! ;)
anna_80, vi ska åka till Danmark i början av juli. Vi gifter oss i Västindien om ett år..så vi är ju ute i väldigt god tid, men kan inte vänta längre =) När gifter ni er?
anna_80, det blir förmodligen bara vi två som åker, för långt för familjerna, men vi firar med dem när vi kommer hem. Vi gifter oss i ett litet vitt lusthus mitt i en damm som det går flamingos i..jättefint!
sandra_77: det låter ju alldeles, alldeles underbart! Jätteromantiskt. Har ni varit där och sett ut platsen? Vi gifter oss 23/7 i Tylösand utanför Halmstad.
anna_80, vi har sett platsen på bild. Vi fick släppa en hel del av kontrollen när vi valde att åka iväg på det sättet. Jag har läst recensioner från andra som gift sig där och bott på det hotellet och alla har varit jättenöjda, så vi får helt enkelt gå på det :)
Har skummat igenom lite idenna tråd, men den är ju så lång, men du får gärna berätta lite om ert bröllop om du orkar! ;)
sandra_77: Modigt att våga gå på sin känsla! Jag skulle nog må bra av att chansa lite. Men iochförsig, vad kan gå fel i västindien!
Du får gärna hoppa in i tråden, även om den pågått ett tag... Vi har ju en tendens att bara skriva och skriva och skriva, det tar aldrig slut, så jag förstår att du inte orkar läsa allt! Men det är superbra att ha nån att bolla idéer med som är lika bröllopsfixerad som man själv just nu! Vi börjar komma ner på ganska små detaljer, dessutom, som ingen annan orkar höra på!
Kort resumé av vår planering. Gifter oss i Halmstad, pluggar nu i Umeå, så vår planering är med på distans. Vill ge ett lite sagoaktigt intryck på vårt bröllop. Bilder på sånt som vi fixat finns här: groups.msn.com/annaomagnus/shoebox.msnw Som du ser gillar vi(=jag) att pyssla en del själv. Jättekul! Mer info om bröllopet och bilder på vårt söta kapell finns här: www1.shellkonto.se/mago/brollop/
Hur långt har ni kommit i planerna?
anna_80, måste bara först säga vilken fin kostym din blivande har valt! Vad är det för märke? Vi var och tittade idag, men var lite osäkra på vad vi letade efter tror jag. Provade mest Tiger. Vi får nog vänta tills klänningen är inköpt, för att se att det passar ihop. Hade ju först tänkt att ha en enkel vit klänning, ingen riktig brudklänning och då skulle min blivande haft vit, eller sandfärgade linnekostym till. Men är inte så säker på att det skulle passa till en Remboklänning, måste se det framför mig.
Vad mycket fina saker du har pysslat fram! Bikinin blev jag särskilt imponerad av. Jag har också tänkt ha en just-married-bikini på beachen i Västindien! =) Men jag får nog köpa en, för jag är så otroligt opraktisk!
Vi har hittills bestämt vart vi ska åka, efter mååånga jämförelser mellan olika resebyråer, destinationer och hotell. Tripadvisor.com har varit till stor hjälp, där kan man jämföra hotell, läsa recensioner och det finns forum också. När vi läste där, blev valet ganska enkelt! Vi tog det mest populära hotellet. Det är lite dyrare än vad vi tänkt oss, men vi unnar oss det!
Det enda lite trista är att vi nog åker ensamma, man kommer sakna sina nära och kära. Men det kändes så starkt att vi skulle åka just dit, så vi var liksom tvugna att göra så.
anna_80, har inte lagt upp några bilder, men om du mailar på studentgoteborg@spray.se så kan jag skicka över en bild på platsen för vigseln om du vill ;)
sandra_77: Låter som ett riktigt häftigt bröllop! Ni får väl fira ordentligt med släkt och vänner när ni kommer hem. Du får ju extra användning för din brudklänning, kan ju ha den på festen hemma med!
Kostymen är faktiskt en Tiger. Köpte den för ca en månad sen. Tycker det är lite kul att brudgummen får överraska lite med, inte bara ha den vanliga svarta klädseln. Vi kollade en del på linnekostymer med och hugo boss har superfina i linne. De är lite mer eleganta än vanliga linne. Skulle nog funka till din rembo.
Just-married bikini är ju verkligen ett måste för din del! Gifter ni er i början av resan eller i slutet?
Tycker att det är en jättehäftig grej att resa iväg! Har ni nån speciell koppling till västindien, eller var det mer slumpen?
anna_80, tack för tipset! Vi får ta och kolla Hugo Boss! Tycker också det är roligt att bryta lite mot traditionen! Vi tänkte gifta oss efter ca en vecka och sen har vi en vecka kvar att bara njuta av att vara nygifta! Vi ska bo på ett femstjärnigt all-inclusive-hotell, verkar rätt så härligt!
Ni hade förresten en mycket trevlig bröllopshemsida! Förstår att alla längtar till den dagen!
Västindien valde vi för att det blev så prisvärt och det verkar helt underbart. Har aldrig varit där, men har kompisar som rest dit. Vi har kollat Italien, Mallorca, Cypern, Malta, you name it ;) Det är skönt att vi har jämfört så många alternativ, för nu känner vi verkligen att vi valt rätt!
Vi kommer nog att fira med lite fest för bara familjerna när vi kommer hem, och kanske ha något enklare för alla vänner, som "öppet hus" där de får komma och äta tårta, se på bröllopsvideon osv. Vi har inte helt bestämt oss än, vad som blir bäst, mkt öppna för idéer och tankar. Vi förväntar oss inga presenter, för vi bjuder inte till fest. Det blev för mycket med en vanlig bröllopsfest för oss eftersom vi inte kunde välja bort folk utan att det kändes dumt. Festen skulle blivit för stor, helt enkelt. Så vi valde att göra så här, vilket både känns bra och lite tråkigt. Men det fanns ingen 100-procentigt bra lösning.
Sandra_77: Det låter, som sagt, som ett riktigt härligt bröllop ni får! Min Magnus blev jätteavis på att gifta sig i västindien! Han är arg för han måste lära sig dansa och vill nu åka iväg istället bara för det! Var det pga för många gäster som ni valde attt gifta er utomlands? Låter ju som en jättebra lösning ni har tänkt ut tycker jag. Jättesmart att visa filmen så får alla se hur det var.
Kul att du gillade sidan. Den är ju hemmasnickrad och inte lika exklusiv som många andra man ser, men vi har nog fått med det mesta, våra gäster verkar nöjda.
Buffy: Ska bli så kul att höra din rapport från bröllopsturnén! Skriv så fort du kommer innanför dörren!! Glöm inte bort att BT är ditt liv!!