Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Ånej, vad trist... Det är ju en väldigt speciell situation just när de ska resa så långt. Kan förstå båda sidor av saken. Å ena sidan är det klart att man inte bjuder hela släkten när de bor så långt bort, men ändå känner sig hedrad när de vill åka för att gå på bröllopet. Men samtidigt kan jag också förstå att det förändrar hela bilden av ert bröllop, precis som du säger... Hoppas ni kan lösa det på nåt vis. Det brukar ju oftast reda ut sig i slutänden.
Men då var du kanske ändå inte så himla hårsugen idag ändå. Hoppas det känns bättre på tisadag, så du riktigt kan njuta av det! Hoppas att intervjun gick bra iallafall!
Själv är jag helt väck idag. Har lyckats gå och bli sjuk en vecka innan tentan igen! Samma sak för några veckor sedan. Börjar misstänka att jag framkallar det själv... Vaknade imorse med jätteont i ljumsken, av alla ställen. Fick feber och jätteont i kroppen när jag kom hem. Nu pratar alla om påssjuka som tydligen sprider sig här i Norrland, så jag väntar bara på påsarna!
Vi får ta en liten bröllopspaus båda två, och bara skriva små peppningar när vi orkar. Så blir vi nog bättre bägge två.
*peppningskram*
Ja, precis så är det. Å ena sidan är man smickrad över att de så gärna vill komma och å andra sidan önskar man att de hade hört med oss innan. Jag slits verkligen mellan de två.
Mamma jobbar ju som sagt på det med att lägga ut vinkar om att det kanske inte går att ordna boende osv. På det viset behöver hon ju inte säga rätt ut att de inte ska komma. Men då får man ju också hoppas att de förstår vinkarna. Fast jag kan ju inte låta bli att må dåligt över det. :(
Jag hoppas att det löser sig på något vis. Som du säger så brukar ju saker göra det.
Inte kul alls att höra att du är sjuk, gumman. :( Och innan tentan och allt. Då blir man ju bara extrastressad. Hoppas att du mår bättre snart och att din Magnus tar väl hand om dig. Påssjuka låter inte riktigt som något man vill åka på.
Kanske en liten bröllopspaus... Fast jag vill vara så peppad som jag var före allt det här hände igen! Vi får ta å gaska upp oss!!! Inga ledsna miner eller sjukdommar. Vi ska ju trots allt gifta oss snart! :)
*STOR-krya-på-dig-kram*
Åh, tack! Jag känner mig redan bättre! Inga påsar ännu... Magnus är förstås inte här när man som bäst behöver honom... Är på Peps Persson konsert . Men jag har bott i telefonen ikväll, ganska skönt det med.
Har ni helt bestämt er för att försöka förhindra att gästerna kommer, eller låter ni dem komma om de inte fattar hintarna? Jag kan helt förstå hur du känner, när man är mitt uppe i såntdär känns det som hela världen och man tror aldrig det kan bli lika bra igen. Men oftast känns det ju rätt bra igen när man väl har löst trasslet. Tror absolut du kommer bli peppad igen!! Minst som förut! Vore ju konstigt om man lyckades sväva på moln konstant i 7 månader, hur länge har ni planerat? Vi har ju båda superkillar och kommer få superbröllop! Det är ju det viktigaste...
*pepp-kram, fast jag håller andan så du inte får pås-baciller*
Tack för peppet! :) Jag mår också lite bättre idag. Mamma jobbar hårt på hintarna och T har sagt att om de trots min mammas försök att avstyra allt tar sig till Sverige så får de komma. Men han hoppas ju såklart att de ångrar sig. Det känns inte lika ångestdrabbat nu i alla fall. Tror att den mesta ångesten kom från att mamma skulle behöva hamna i "klinsh" med sin familj. Det är ju så här familjer splittras. Bara genom att läsa här på BT så är det ju flera som brutit med familjer eller vänner pg a olika bröllopsrelaterade orsaker. Det vill jag ju inte ska hända i min familj. Jag vill ju att alla ska vara glada. :)
Skönt att du inte har blivit drabbad av påssjukan ännu i alla fall. Du får vara försiktig! Vill ju inte att du ska bli sjuk!! Läste idag på text-TV att påssjukan har ökat markant i Norrland. De har flera fall i Skellefteå området.
Peps Persson var längesen man hörde talas om. Spelar han fortfarande? Han bodde i grannbyn (Emmaljunga) när jag gick i mellanstadiet. Har hört så sjuka historier om den mannen. :)
Hoppas att Magnus tar hand om dig nu i alla fall.
Vi har planerat sen november - december lite löst. Fast bröllopsplanerna tog väl ordentlig fart i feb-mars. Då jag upptäckte BT. ;) Hur länge har ni planerat?
Nu ska jag strax vara duktig och gå ut och springa. :)
Skönt att det känns bättre! Det låter ju som ni har kommit fram till en bra kompromiss. Det är ju ingen som är "skyldig" till problemet, så det är väl bara att göra det bästa av situationen. Det är ju inte värt att släkten splittras!!
Du kan ju trösta T med att vi sa att det var ok att en kompis till Magnus tog med sin flickvän, som det visade sig att Magnus hade haft en kort, men ändå, historia med på en fest... (innan vi träffades såklart!) Så vi har också en gäst som känns lite sådär... Jag känner mig inte svartsjuk, men tycker det är lite principsak, Magnus hade gått i taket om situationen varit omvänd.
Känner mig rätt ok idag, inga påsar har dykt upp under natten! Är bara lite allmänt tentauttråkad. Vet att jag kommer sitta här och plugga de kommande 4 dagarna, men sen är jag fri!
Magnus var jättelycklig när han kom hem inatt! Han hade massa autografer och snackade på som bara den om peps och grabbarna! Han skulle säkert uppskatta lite skvaller om Peps, om du vill bjuda på det! Vad kul att han bott i Emmaljunga. Min släkt kommer också från de trakterna. Både mamma och pappa är uppvuxna i Osby! Var bodde du?
Låter som vi har haft ungefär samma planeringstider. Vi började planera från julafton då vi förlovade oss. I januari bokades lokaler och i Feb-mars kom det igång på allvar.
Jag tycker det finns så många fina ringlänkar här på sidan nuförtiden! Ångrar lite att vi inte valde förlovningsringar lite mer noga. Men utbudet på trendiga ringar var inte så stort i shanghai. Måste gå och kolla på min hela tiden och övertyga mig om att den är fin. Tyckte att ringarna på denna sidan var superfina. Kolla på den som heter Family, kombinerad med Wilmer. Superfint ju! Kan man inte köpa det när man får barn och skriva dit alla efterhand? Tur att Magnus gillar smycken han med!
www.handsweden.com/WWW/produkter.htm
Vad duktig du är som springer! Misstänker att min motion idag blir gå till ica och köpa godis... Jag är totalt beroende.
Bröllopssuget börjar redan återkomma hos mig! Hur är det med dig?
Hej!! Jag som var lite rädd att jag inte skulle få nån hippa!!
Vaknade av ett konstigt ljud från lägenheten. Sen ringde min mobil från ett hemligt nummer och en skum röst sa "Du har fått post" fast jag trodde han sa "jag har fått post" och tyckte det var skitskumt! Men så fick jag ett infall och kollade postfacket. Det satt fast ett paket utifrån så jag var tvungen att hämta Magnus som fick gå med och öppna dörren. Det var ett videoband. Det spelade konstig dragspelsmusik och en hand med en röd noppig vante höll upp massa lappar mot en vit bakgrund, som den sen bara släppte. Det stod att det var ett viktigt meddelande till mig. Jag ska packa ner träningskläder, partylinne och mobil och gå till tvättstugan kl 11.10. Det känns skitläskigt!!
Trodde aldrig att de skulle göra nåt nu innan tentan. Trodde dessutom att de flesta skulle iväg denna helgen! Shit, jag är helt pirrig!! Skriver när jag kommer hem, om jag kommer hem!!
Åh så roligt anna_80! Du får säkert en jätterolig dag!
Gud vad kul Anna!!!
Ska bli kul att höra vad de har lyckats hitta på! Det är ju en otroligt pirrig början i alla fall. Blir lite nervös jag också.
Ska strax iväg till svärföräldrarna och snacka bröllop. Vill höra allt om din hippa när du är tillbaka! :)
ISLA: hihi, det är så roligt att du poppar upp sådär ibland! Läser du allt vi skriver, eller kikar du bara in då och då?
Buffy & ISLA & alla ev andra!:
Jag hade verkligen världens roligaste dag igår! Kan ärligt säga att det var en av de roligaste dagarna i mitt liv. Detta hände:
Jag var fortfarande ganska rädd när jag gick ut i tvättstugan med min ryggsäck... Där hittade jag En lapp som det stod en schlager-fråga på och det svar jag gav gav mig upplysningen var jag skulle gå därnäst. Jag skulle ta med mig ett guldhalsband med att gigantiskt dollartecken och gå till vårt lilla centrum och leta efter en kille med en röd ros. Jag hittade honom och han gav mig rosen, en schal och ett kuvert. I det stod att jag skulle gå vidare till kiosken och säga ett hemligt lösenord! Gubben i kiosken är alla lite rädda för, för han är så tjurig, men han skrattade jättemycket och gav mig ett nytt kuvert. I detta låg en ask läkerol och stod att jag skulle gå till en tunnel. I tunneln gick en kille och pratade i mobil och efter en kort stund kom han fram och sa -det är till dig... Jag fick prata med en helt galen röst som sa att jag skulle gå till en busshållplats och där väntade en känd figur. Jag gick dit och väntade och då kom en stor hårig djävul hoppande över gatan!! Som tur var kände jag igen både dräkten och min toastmasters pojkvän i den, annar hade jag nog blivit livrädd! Han satte på mig en tiara och en ögonbindel och vi gick iväg. Jag skrattade hur mycket som helst vid det laget! Djävulen satte mig i en bil som spelade jättehög musik och försvann sen.
Bilen körde och körde och hade radion på högsta volym. Jag vågade inte prata, för jag känner ingen med bil här så jag ville inte sitta och skrika till nån främling. Vi var efter en lagom åktur framme. Jag blev ledd över en gräsmatta och sen fick jag titta! Där satt mina söta klasskompisar, mitt gäng här i umeå, som är bjudna på bröllopet plus en tjej som just kommit hem från Kanada, de var 6 allt som allt. De grillade och hade dukat upp picknick. Vi åt och hade jättekul. De var helt uppe i varv, alla hade drömt mardrömmar och jag fick berätta flera gånger om min skattjakt! Jag fick, eftersom jag inte dricker alkohol, en godispåse för att jag klarat första uppdraget.
Sen delade alla på sig och jag gick med några. Helt plötsligt blev vi upplockade av bilen igen och vi åkte in till stan. Här samlades alla igen. i gick åt ett konstigt håll och de stannade utanför en musikstudio!! Jag höll på att dö en liten stund, men så tänkte jag att om de fixat en sån här grej för mig kan jag ju inte banga... Jag sjöng in tre låtar med viss körhjälp från kompisarna. Det mixades ihop och vi gick därifrån med min första platta!!
Efter detta blev vi upplockade av en ny bil. Vi åkte tillbaka "hem" och gick till en kvarterslokal här på området. Där väntade några om försvunnit i förväg + två klasskompisar till. Det var fullt av levande ljus och filtar på golvet. Vi bytte om och fick köra yoga en timme med en klasskompis som är instruktör. Jättehärligt, jag tror vi behövde slappna av allihop och samla ny kraft.
När vi var klara började allt fler ramla in och til slut var 15 tjejer från klassen på plats. Då var det dax för Magdans! Det var hur kul som helst. En duktig lärarara fick flera av oss att vilja börja på kurs i höst!
Medan jag bytte om igen hade det dukats fram långbord med en förrätt på varje plats. Underbara kompisarna hade fixat en trerätters middag för hela gänget! De hade tom tryckt upp ett litet sånghäfte med speciellt utvalda låtar till mig. Mellan rätterna fick vi lyssna på den sådär vackra skivan från dagen... Jag fick också svara på frågor om Magnus som han gett facit till. Jag hade bara ett halvt fel, så de godkände vårt giftemål!
Efter maten delades det ut röstblanketter. Det var dags för Eurrovision song contest! Vi lyssnade och tittade och röstade!
När tävlingen var slut var vi med det... Men jag fick ändå välja om jag ville gå ut. Jag var trött, men ville inte att dagen skulle ta slut, så vi, kärngänget, gick till vårt stammisställe. Här hade vi fått vipkort och gick in gratis. Vi sjöng karaoke och dansade som galningar. Bla till min nyinspelade låt! Tur att det är ett rätt litet ställe...
Efteråt följde de mig ända hem till dörren och lämnade av mig.
Det var verkligen en hur rolig dag som helt. Jag kände mig så himla omtyckt, de hade verkligen lagt ner jobb på planeringen i flera månader. Magnus visste en del, men ingen av dem hr fått mig att misstänka nåt en enda sekund! Det var en annorlunda känsla att bara släppa alla kontroll och följa dem vart de gick. Allt klaffade perfekt, de har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Jag fick användning för alla mina presenter i början: Läkerolasken var till sånginspelningen, schalen till magdansen, dollartecknet för att heja på "Las vegas", tiaran för att jag var blivande brud och rosen en "symbol för kärlek"!!
Jag är fortfarande helt chockad över att man kan ordna en så perfekt dag!
Så idag blir det till att ta igen pluggtimmar....
Buffy: Skriv och berätta mer från ditt möte idag. Har förresten ett låttips till dig! Jag fick sjunga "Kärlek är evig" med lena ph. Jättefin text, och en coollåt att ha i kyrkan om man gör om arret lite!
Gud, vilken kul dag! Jag hoppas verkligen att min blir lika rolig. :)
Det lät verkligen som att dina kompisar har gjort ett hästjobb!!! Vad lycklig du måste vara över dina superkompisar!
Jag skriver mer senare om mötet igår. Det gick riktigt bra. Men nu måste jag se Gilmore Girls.... :)
Vi hörs senare.