• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • anna_80

Åååååå, superfin! Tycker den sitter jättefint! Du ser inte alls tjock ut, den har ju en jättefin figursydd form! Gud vad du kommer passa bra i din frisyr! Kommer bli skitsnyggt till! Tycker du ska vara jättenöjd. Passar dig perfekt! Jag måste säga att du blir en strålande och ÄKTA Rembobrud! Jag tycker att du stolt ska bära din Rembo!

Hoppas att nojjan har gått över. Det kanske är vi som har trissat så himla mycket om våra klänningar så nu måste man vänja sig vid sig själv i den och inte rembomodellen. Jag börjar trivas med mig i klänningen, tycker du har all anledning att göra det med!

Jag tycker däremot att det är ett rätt vanligt fenomen att man inte riktigt känner igen sig på foton. Jag tycker jag ser helt annorlunda ut i spegeln, men det tror jag mest är nåt som man själv tänker.

Ska jobba som personlig assistent i sommar. Verkar ok. Brukar bli lite lätt missnöjd med mina sommarjobb, så jag nöjer mig med medelmåttiga förväntningar! Men det är skönt att ha nåt.

Vi kommer bara ha 5 min gångväg ner till havet och jag älskar nattdopp, så alla som vill får följa med, för jag ska iallafall bada! Håller på med min ikini nu. Den blir halvbra, är inte helt nöjd. Lägger upp en bild sen. *Ilove Pyssel*

Jag gillar med lockarna, men har en duktig frisör som jag litar på, så sägerhon att det inte är ett bra val vill jag iallafall ha nåt alternativ. Men det lutar åt lockar. Känns dock när jag har klänningen på att jag kanske borde försöka vara mer "vacker" inte bara "häftig", "cool" och "udda" som jag försöker hela tiden...

Ja, jag tror på att man kan sy en underkjol själv. Särskillt när den inte ska vara så stor. Vi behöver nog ungefär samma typ av kjol. Tror min klänning gick på 9400 inklusive bankens avgifter för att betala till Danmark, istället för 11000. Känns bra!

Finns visst flera Sara! Ska ladda ner er låt och lyssna när jag får tillfälle!

Nu ska jag inte skriva mer, så du får läsa mitt peppiga svar och bli nöjdast!

Kul att se dig, förresten!

• anna_80

Buffy:
    Hur känns det idag? Du är jättefin i klänningen, så jag hoppas att det är så det känns! Ska du göra några ändringar, eller har du den hemma nu? Den ser ut att sitta som gjuten, men den kanske behöver kortas nån cm? Hade du skorna på dig när du provade?

Jag har fått sjukt mycket snälla svar på min tråd. Känner mig som en treåring, -titta på mig! Men det är uppiggande!

Hade riktig pysseldag igår, gjorde bikinin klar och målade mini-magnus! Det tog flera timmar! Han kommer nog aldrig orka måla mig, så jag får stå där som en albino! Ska bli kul att se hur gästboken blir som färdig! Är du klar med sidutformningen?

Har inte hunnit ladda ner låten, ska se om det går med denna datorn.

BT har tagit över mitt liv. Jag måste skärpa mig!

• ISLA

Hej tjejer!

Det var längesen jag skrev någonting i denna tråden nu, smygläser mest.
    Det är så kul att läsa om och följa med i era planer, verkar som om vi har ungefär samma tycke och smak .

Anna_80:Måste bara få veta hur du gör din bikini, vad du använder dig av och så? Är nämligen tyvärr inte så himla pysslig av mig. Har hela tiden velat ha en just-married bikini, men jag har aldrig köpt kläder över nätet tidigare, dessutom så vill jag alltid prova först.

Buffy79:Läste att anna_80 hade sett bilder på där ni ska ha festen m.m , men jag kan inte hitta någon sådan länk någonstans. Har "bara" sett den där det finns bilder på dig i din Rembo...och jag måste bara tillägga att du verkligen är jättevacker i din klänning!

• anna_80

ISLA: Du är så välkommen när du är sugen att skriva några rader! Hur har det gått med din operation? Har tänkt på dig.

Min bikini gjorde jag av en vanlig billig HM-bikini, de har just nu en hel del billiga enfärgade. Strök på nitar från panduro. Man kan även köpa strass-stenar som man stryker på med strykjärn. I Halmstad finns de i fröhandeln. Man får tänka på att bikinin inte tål den värme som krävs riktigt, men jag la en kökshanduk över nitarna, så gick det bra. Höjde värmen gradvis lite försiktigt. Ett par av nitarna ville inte riktigt fastna, men då limmade jag dit just dem. Lite pilligt, men mycket billigare än att beställa på internet. Man kan ju även få vilken modell på bikini man vill. Jag är inte supernöjd med resultatet, skulle kanske ha valt strass istället... Men den duger! Du kan se den här:

groups.msn.com/annaomagnus/pictures

Coolt, sen kan vi ligga jämte varandra i Tylösand i våra Just Married bikinis!

Hur går det annars med ditt planerande?

• ISLA

Hej anna_80!
    Det har gått jättebra med operationerna, har inte haft ont (ännu så länge i.a.f)något. Det bara stramar, sen gör jag ju inte så mycket mer just nu än bara ligger här, men jag blir så uppassad så det e inga problem .

Så fort jag är på benen igen så blir det en tripp till fröhandlen, tycker bara att det finns så dåligt utbud på sådanna saker här i Halmstad.
    Din bikini blev jättefin .

Hur det går med planerandet ....hmm , jo idag är det sista OSA, så jag ska strax ringa till toastmadammen som har hand om den biten, och kolla hur det går. Annars så känns det som om det mesta är under kontroll, inte så himla mycket kvar att fixa (fast det beror nog på hur man ser saken, eftersom vi får planera allt in i sista detalj).

• Buffy79

anna_80:
    :D Tack Anna! Jag har funderat på det mycket och dividerat med min tärna om klänningen, men kommit fram till att jag är nog ganska nöjd ändå. :) Det är i främst kjolen jag känner mig "tjock" i. Den jag provade sist var en strl mindre och jag kände att den satt nog bättre. Plus att jag nu hade på mig en dubbel underkjol (så att underkläderna inte skulle synas) vilket säkert bidrog till hela.

Jag tycker ju trots allt att den är bland de finaste klänningarna jag sett och är lycklig över att ha kunnat få en så fin klänning. :) Hur som helst så känner jag mig mer som en ÄKTA Rembo-brud nu men jag längtar tills jag får ta hem den. Den måste ju kortas av lite. Jag hade på mig skorna när jag provade och klänningen är något längre än vad jag är... :)

Kan förstå att det är skönt att ha ett sommarjobb. Själv har jag funderat på det lite, men vet inte vad jag skulle kunna tänka mig göra för en så pass kort period. Vill ju mest ha lite extrapengar inför bröllopet.

Är Magnus lika förtjust i nattdopp som du? Tyckte att din bikini blev riktigt söt. Han borde ju ha en matchande out-fit tycker jag! :)

Ja, det är sant att frisören borde veta bättre. :) Tycker att det är ett fint alternativ du har hittat i alla fall.
    Jag tror också på att man inte ska styla sig till vansinne på bröllopsdagen. Men å andra sidan är det inte så ofta man får klä upp sig så och få all uppmärksamhet. :)

Jag kommer ha en dubbel kjol som jag skrev tidigare, mina strumpebandshållare lyste igenom och det är ju inte så kul. Hon som ska fixa min kjol sa att det var viktigt att man hade mycket en mycket stärkt tyll. Då kommer kjolen verkligen till sin rätt. Så tänk på det om du fixar din egen kjol.
    Superbra pris för din Rembo! Det ska du verkligen vara nöjd med.

Din tråd om din Rembo har ju tagit episka proportioner! Funderar på om jag också ska starta en sån tråd om min klänning. Om inte annat för att må bättre över mitt val...:)

Vad var det som tog sån tid med att måla dom? Vill ju inte att du ska vara alldeles albino på tårtan när han har blivit färglagd!
    Jag är klar med hur uppslaget ska se ut, men inte med framsidan. Kan inte bestämma mig hur jag vill ha det! Ska fnula lite mer på det... den ska ju översättas till spanska också.

Du har verkligen blivit "hooked" på BT! Nu får du ta och lugna dig innan du förvandlas till en bridezilla! :D

• Buffy79

ISLA:
    Kul att se dig här igen! Skönt att det har gått bra med operationerna! Har varit lite orolig för dig, men det känns bra att höra att du mår bättre. :)
    Har det hänt något mer med din planering sen sist eller har det varit 100% fokus på operationerna? Vad ligger på tur för dig i planeringen?

Du kan se allt om min planering på: hem.passagen.se/patie2/wedding
    Där ligger allt från slottet till placeringskorten, så du får gärna titta in och ge feedback om du vill! :)

Tack för komplimangen för klänningen. Jag har ju varit lite nojjig som du kanske har läst, men nu känns det bättre. :)

Spännande att höra hos toastmadammen hur många som har OSAt. Vi har också lagt ut den uppgiften fast hos vårt värdpar. Förra veckan hade vi bara fått in ett OSA och det var från vår toastmadamme! :) Men jag tror att de flesta är lite slarviga med OSA och kanske anser att de redan har sagt ja, i o m att de var på vår förlovningsfest och deklarerade att de självklart skulle komma. :)

• anna_80

ISLA:
    Skönt att du mår bra!

Spännande med sista OSA-dagen. Det värsta är väl ifall folk inte har svarat alls, så man måste ringa runt och fråga om de kommer. Hoppas ni slipper det.

Ja, Halmstad har väl inte största pyssel-utbudet, men fröhandeln är bra. Tack för bikinikomplimangen .

Buffy:
    Tycker absolut du ska känna dig nöjd. Du är superfin i din klänning. Det var så kul att se den på dig! Nu kan man göra sig en bild av hur det hela kommer bli med hår, rosor och slott och grejer! Tänker mig att det blir superromantiskt och fint. Men vill du ha mer beröm så rekommenderar jag varm att starta en "titta på mig - tråd". Folk är inte snåla med berömmet här!

Magnus är riktigt badtokig! Kanske ska göra ett par matchande badbrallor till honom... Fast då måste de ju nästan vara tighta! Haha, vore kul att se.

Nej, jag kommer nog inte vara så superstylad. Sminkar mig väldigt lite till vardags, så på den fronten blir det nog försiktigt. Man vill ju se ut som sig själv, fast i lite snyggare tappning! Ingen extrem make-over så folk inte känner igen en. Hihi, iochförsig kul om folk blev helt chockade och trodde att Magnus hade bytt brud!

Smart tyll-tips! Ska kolla läget efter vanliga underkjol att sy på den på. Konstigt att klänningarna kan vara genomskinliga. Min är det med, trots att den har tre lager tyg!!

Det var pilligt som tusan att måla lilla pytte-magnus! Särskillt att måla hans kritstrecksrandiga kostym... Klurigt att få till de perfekta färgerna. Men han blev rätt söt! Målar han inte mig så gör jag det själv!

Ska bli kul att se hur framsidan blir. Ska den synas igenom plasten, eller tänker jag fel? Kan du göra den i färg eller blir det svartvitt? Man kan ju ha ett foto på er tex. Vad häftigt att den ska vara på spanska med! Är det din släkt som inte kommer från Sverige?

Ja, jag är hemsk! Har ju bott här på sistone. Magnus är jättetrött på mig. Men jag har inga föreläsningar och sitter hemma och ska plugga varje dag. Då bara blir det så...

• ISLA

Vad säger ni om slöja tjejer? Har varit helt anti det innan(på mig i.a.f), men så när jag var i Danmark och köppte min klänning så satte tjejen där på mig en slöja, och den var ju faktiskt jättefin, den var dessutom i exakt samma tyg och färg som "toppen" (heter det så?). Passar det att ha en slöja till en Rembo? Och när vi ska vara på stranden?

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon