• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • anna_80

Jag undrar verkligen vart Bride05 har tagit vägen.

• Buffy79

Anna80:
    Jättevackra ringar, Anna!! Förstår att ni är nöjda! Jag gillar verkligen det där hjärtat i sidan. Väldigt originellt! Måste var kul att ha ringar som är gjorda bara för er. För min del verkar det som att var och varannan har Schalins ringar... Även om jag är nöjd med vårt val också.
    Jag vill också ha på mig vigselringen innan, men nu har T gömt den för mig... Den rackarn. Tydligen ska det vara otur att ha på sig en vigselring innan man är gift?

Jag kände igår när jag satte ihop hemsidan att jag verkligen har matchat ihop allting ganska bra. Kändes som att det blev en ganska bra balans mellan vitt och blekrosa. Inte för mycket, inte för lite. Tror att det kommer bli riktigt bra. :)
    Gillar också att tårtan är så lik inbjudan. Hittade den tårtan i en bildbank när jag hade ruttnat totalt på "bröllopstårt"-sidor.
    Att inte tåla laktos är inte så farligt. Jag tål det i mindre mängder och det är framför allt grädde och mjölkprodukter med hög fetthalt som jag inte tål.

Har du några bilder på vad ni har tänkt er för tårta? Ska bli kul att se era brudpar. Om T skulle göra en skulptur av mig skulle det antagligen bara bli en liten lerklump. Han är inte pysslig alls av sig. :) Men jag tycker att det är en väldigt kul idé.

Tror att du kan få en provuppsättning trots att du inte ska ha håret uppsatt. Jag ska ju inte heller ha det uppsatt, men de kommer ändå fixa till det så att vi vet att det verkligen funkar på mig. Så det tycker jag definitivt att du ska kolla om du kan göra. Vore ju hemskt att intte känna sig bekväm med frisyren på bröllopsdagen!

Saknar också Bride05. Hon verkar inte vara kvar på BT? Har inte sett några inlägg från henne i andra trådar i alla fall... Får hoppas att hon hittar tillbaka till oss.
    Men just nu håller jag tummarna för ISLA. Hoppas verkligen att du hittar din drömklänning idag, ISLA!

Anna, jag såg på er hemsida att ni hade skrivit en önskelista och lämnat till era föräldrar. Får man fråga vad ni har önskat er för saker?

• anna_80

Buffy: Tack! Skönt att någon mer gillar ringarna. Jag har bestämt att jag får prova idag, eftersom det är första dagen, men sen får jag bara titta på dem! Jag kommer tråna! Vad gulligt att din T har gömt dem! Roligt tycker jag. Era ringar är jättefina. De fina inskriptionerna gör ju dem väldigt personliga med.

Har ni hittat nåt bageri som gör tårtan? De kanske kan göra hur man vill bara de har en bild på hur den ska se ut. Som sagt, den kommer bli söt! Vi har ingen bild på vår, det är en vanlig kaka som mamma brukar göra, fast väldigt lyxig. Hittade receptet på den! Här:
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=359106
    Kan absolut rekommendera den som festtårta. Man kan säkert byta ut till laktosfria produkter.

Ska självklart lägga upp en bild på brudparet när det blir klart! Hoppas vi hinner pyssla i helgen. Ni kan ju annars ha två lerklumpar på tårtan, som kronan på verket! (Finns viss risk att det är vad vårt par kommer likna också!!)

Ja, hoppas att Bride05 kommer igen.

Vi har ingen lång lista, men detta är ungefär: Kompletterande delar till våra glas och bestick som vi har (ganska trist), spel, glassmaskin (mums!), symaskin, kanske en riskokare (vi har misslyckats väldigt med att koka ris på sistone), bra knivar, ny telefon. Kommer inte på mer just nu. Men det är rätt kul att önska sig lite konstiga maskiner!

Ibland blir jag lite arg på mig själv när jag upptäcker att jag pratar om "mitt" bröllop. Man är ju liksom två om det... Men på sista tiden har jag levt i en bröllopsvärld! Allt handlar om bröllop. Inte konstigt att jag inte hinner med att plugga.

ISLA: Är också nyfiken på hur det har gått idag! Vad blev det för nåt? (känns som du kommer hem från BB )

• ISLA

Buffy79 och anna80: Thi hi, ni e väl för söta. Tack för lyckönskningar. Det blev en Rembo, längd och vikt har jag inte koll på, men den är helt underbar och jag kan nu sälla mig i ert gäng som en nybliven Remboägare!
    Höll på att glömma, det blev en Ninou upptill och en Nive nertill. Det var Ninou som jag föll för från början när jag fick syn på Remboklänningarna. Nu förstår man det där som alla säger, att det bara känns så rätt när man får på sig den rätta klänningen. Både jag och mamma sa bara ; "Ja, aa, men vist" (om varenda Remboklänning jag provade faktiskt). Jippie, vad det känns bra och skönt. Knasig man kan bli över en klänning .

Fick dessutom tag på en helt underbar klänning till vår dotter också. Hon var så duktig, in och ut i provrum och provade hur många klänningar som helst. Det blev till slut en klänning från Noa Noa. deras kläder är jättefina! Det blev dessutom ett matchande halsband och en tygblomma att ha i håret till henne.

anna80:jag funderar också på att ha håret i stil med Rembotjejen, tycker att det är döläckert, på henne i.a.f. Bokade in en tid för en permanent för en månad sen men så blev jag sjuk, så det blev inget med det. Och nu har jag fegat ur lite tror jag, har i.a.f inte bestämt mig ännu.

• anna_80

ISLA: Kul!! Grattis! Jag tror faktiskt att vi rembofantaster är lite extra stolta över vår goda klänningssmak! Ninou är superfin. Hittade ingen bild på Nive, har du nån? Kommer bli så fint där på stranden... Var gjorde du köpet? Var du i Tåstrup eller Köpenhamn?

Noa noa har också jättefina kläder. Kan tänka mig att de passar till rembo.

Coolt att du har samma håridé som jag! Känns som man inte måste ha nån avancerad uppsättning till rembo. Var hade du tänkt göra ev permanent? Enda nackdelen är att jag inte vill göra det för lång tid innan, så inte alla hinner se det. Så man är kanske fortfarande lite småchockad över sit pudelkrull på bröllopsdagen!

Grattis igen!

• Buffy79

ISLA:
    Grattis till tillskottet!!! Välkommen till Rembo-klubben eller sekten som vi tidigare kallat den! :) Längd och vikt är inte så viktigt sålänge det är välskapt, dvs har alla fingrar och tår... ;) Låter fint med att kombinera med olika delar. Ninou känner jag väl till, men jag har dock inte kunnat hitta Nive på deras hemsida?

När man har fått tag i drömklänningen faller verkligen allt på plats! Är så glad för din skull! Kul att ni hittade en fin klänning tilll dottern också. Har du bilder på den? Vilken färg på klänning och tygblomma?

Vad har du tänkt annars för bröllopet? Har du bestämt vad för slags bukett du ska ha och färgtema? Har du inbjudningar man kan få se?

Ang. hår så tror inte jag att jag skulle våga permanenta det direkt. Skulle nog hellre prova att locka håret först och sen om det blev bra skulle jag permanenta det. Man kan ju köpa ganska billiga småspolar och sätta upp håret själv hemma som ett test. Det bästa är att göra det när man precis har tvättat håret och låta spolarna sitta i tills håret är torrt.

Än en gång, grattis till klänningen!

Anna80:
    Har ni inte fått bra respons på dem tidigare eller har ni lyckats hålla dem hemliga hela tiden? Jag tycker som sagt att de är jättefina och originella.
    Det är nog bara bra att T gömmer den för mig, man vill ju gärna spara något till bröllopsdagen. Men blir också lite sur för att han "tror" att han känner mig... Inte skulle väl jag ta ringen ändå? :)

Låter som en väldigt god tårta! Vi har bokat ett ställe här i Sthlm som gör tårtor exakt efter bilder, men vi ska kolla om vår herrgård kan ordna en tårtbakare där i närheten som kan göra vad vi har tänkt oss. Vore skönt att slippa frakta tårtan från Sthlm till Västerås.

Låter som en bra lista. Vi har också bett om en del kompletterande delar till det vi redan har. Jag vill också önska mig en symaskin men har inte bra koll på vad man ska ha. Vilken har ni önskat er och vad kostar den?
    Ang. riskokare kan jag inte rekommendera er att skaffa en sån. Vi fick en sån förra julen eller nåt och den gör inte livet direkt enklare. Sen så måste man göra ris för min 4 personer i den vi har. Inte så praktiskt om man bara är två personer.
    Vad är det dyraste ni har önskat er?

Ser fram emot att se era små brudpar! :)

Jag har inte blivit sån att jag pratar om "mitt" bröllop. Däremot har jag blivit väldigt mycket av en "vi"-person när jag pratar med olika företag. "Vi" tycker inte om det här, "vi" föredrar det här... osv. Som att jag inte längre har några egna åsikter om bröllopet utan att allt handlar om "vi" och vad "vi" tycker.
    Men jag tror att det går över när bröllopshysterin försvinner. :)

Till andra nyheter: Vigselbeviset kom idag! Ännu en sak att bocka av på listan. :)

• anna_80

Buffy79: Det är inte så många som har hunnit se de färdiga ringarna. Men de som sett dem har gillat dem! Däremot när vi har beskrivit dem har folk verkat lite skeptiska. Det är ju lite ovanligt med helt olika stil på dem med... Men viktigast är ju att vi gillar dem!

Jag kan nog allt tänka mig att du smyger omkring på natten och letar efter din ring!! "My prescious...."

Har ni nån speciell koppling till Västerås som gör att ni ska gifta er just där?

Har ingen koll på symaskiner. Jag tror att det blir släktingar som ansvarar för det inköpet, de kan nog fråga sig fram minst lika bra som jag! Kanske ska omvärdera det där med riskokare då... Mina föräldrar har en, men de anväder den jättemycket eftersom vår hund äter specialkost bla väldigt mycket ris! Men när jag tänker efter äter vi kanske inte riktigt så mycket. Och igår lyckades jag faktiskt att koka vanligt. (lång utläggning om ris!) Dyrast är nog symaskinen. Jag tycker att det vore kul att önska sig konst med, men just nu har vi inte plats för nåt i vår lägenhet, så det känns ju lite trist. Har du några bra tips på vad man kan lägga till för önskemål?

Vi-syndromet känns mycket mer sympatiskt! Jag ska jobba på att förändra mig!

Ska nog testlocka håret i helgen. Har försökt innan, men det var så svårt att göra själv. Brukar dock experimentera rätt vilt med mitt hår och har haft det lockigt förr, så jag är inte så orolig.

ISLA: Jag vill också veta mer om ditt bröllop. Kanske även lite lokala detaljer! Visst skulle ni ha festen hemma? Vilken del av stan är det? Om du inte har beställt bukett kan jag rekommendera Flora Design på klammerdammsgatan. Hon är jätteintresserad, duktig och gullig och ett stort rembo-fan!

• Buffy79

Anna80:
    Måste medge att det lät lite konstigt när du beskrev dem första gången. Men nu när man har sett dem förstår man ju precis vad du menade! Tror att det är att man har lite svårt att se dem framför sig när man får det beskrivet för sig.

Jag är verkligen precis som Gollum. "Me wants my Precious!".

Vi har ingen koppling alls till Västerås. T var där förra våren med jobbet och bestämde att det var där han skulle gifta sig med mig.

Vet inte vad man ska önska sig. Vi har önskat oss kastruller, bestick, glas och porslin. Sen har vi även önskat oss en mortel och en tempurmadrass! Det är det dyraste vi har önskat oss, men efter att ha provlegat en sån madrass var vi tvungna att skriva upp den! :)
    Annars kan ni få köpa vår riskokare billigt. Vi har använt den typ 2 ggr, sen tröttnade vi. :)

Vi-syndromet blir nog ganska tröttsamt för andra efter ett tag. Speciellt för de som inte är "vi". Jag ska jobba på att bli av med det.

Prova det. Och ta många bilder på håret så att vi kan diskutera resultatet här. :)

• anna_80

Buffy: Men det var ju jättegulligt att han bestämde att ni skulle gifta er där! Du verkar få en del hjälp i planeringen ändå! Det kanske bidrar till vi-attityden. Jag kanske ändrar mig nu när magnus hjälper till att klistra placeringskort och bygga brudpar! Kanske även kan engagera honom i papiljottandet som kommer äga rum i helgen!

Jag har bara tittat på ringarna idag. Ok, dreglat lite också...

Ska fundera på den där riskokaraffären! Min släkt är en riktig mat och kök släkt, så vi har tyvärr redan en hel del såntdär som kastruller och så. Men man kan ju leta efter fler roliga maskiner!

Ikväll ska jag se min favvofilm som jag köpte med ica-rabatt idag. Så som i himelen. Synd att Gabriellas sång inte lämpar sig så väl för bröllop...

• ISLA

anna_80:Vi åkte direkt till Tårstrup, sen fanns det ingen anledning att åka vidare. Verkligen engarerad och trevlig personal! Och bra utbud.
    hon som ska göra min uppsättning inför bröllopet är Linda på Ma-Donna, och det är även hon som e. ska permanenta mig. Faktum är att jag faktiskt bokade in en ny tid för permanent idag.
    Det är Flora Design som ska göra min "bukett", vad det nu blir. Har inte bestämt mig ännu.
    Vi kommer att ha festen i vår trädgård, vi bor i...ja var bor vi egentligen...en del kallar det för Stenhuggeriet, en del Söndrum och en del Eketånga (?!? ) .

Buffy79:Färgtemat som vi har är: Cerise, orange och lime.

Ska försöka att få tid att lägga in lite bilder så att ni kan få se. Har nämligen en del att fundera över just nu. Ska förmodligen opereras den 3 maj, hör till dem som ska plastikoperera sig, förmodligen i.a.f.

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon