• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Buffy79

Anna:
    Jag tyckte att de var helt ok, man fick en bra känsla för hur klänningen ser ut "live" och jag tycker att du blev väldigt bra i den. Jag tycker att du ska känna dig jättenöjd! Jag skulle nog inte heller kunna hålla mig borta från klänningen om jag hade min hemma. Jag längtar så otroligt mycket efter att få se den och bära den.
    Reagerade också på att det var ett långt släp på din klänning. Ska du korta ner det eller låta det vara så? Personligen vill jag inte ha något längre släp.

Usch, vilka mardrömmar man har inför bröllopet. Allt som kan tänkas gå fel osv. Hittils har vi haft några smågrejer som har hänt men ingenting som inte har gått att fixa. Vilket är skönt.

Jag tror också att det kan bli lite skumt att ta in rosa nu, speciellt eftersom ni inte har det i något annat och att det bara finns i blomman. För oss så har ju rosa hela tiden varit en väldigt central färg och kommer att återkomma i både blommor, dukning och i tärnans klänning. Matchning är som sagt en stor del i bröllopsplanering.

I o med att vi inte blir så många tycker jag att det kan bli lite fint. Men jag hade nog inte gjort det om vi var uppåt 100 st. Men vi får se, choklad vore lite trevligt men det vore kul att komma på något mer originellt. Kärleksthét är en fin idé men jag kan tänka mig att den manliga delen av gästerna kommer att vara mindre förtjusta i det. Vi får se om jag kommer på något fint. Du blir den första som får veta i så fall. :)

Vi har fått förslag på menyer och fastnat för den här:
    Förrätt: Västerbottenpaj med löjrom, gräddfil & rödlök
    Varmrätt: Helstekt hjortytterfilé med viltgräddsås, lökfrästa kantareller och rotfruktsbakelse samt lingon och tranbärschutney
    Efterrätt: Björnbärscheescake med varm björnbär och vaniljgrädde

Vad tror du om den? Vi måste boka in en avsmakning nu samt tala med tårtleverantören. Vi har också pratat om att ta häst och vagn mellan slottet och festlokalen, men det kan jag känna kanske blir för mycket "sagobröllop". Det är trots allt inte alls särskilt långt mellan platserna. Men jag ska kolla upp vad det kostar först.

Vad är näst på tur i din planering?

• Buffy79

Anna, tänkte att det är ju inte så farligt om du startar en tråd här på BT om din klänning. Fast risken finns att någon av dina gäster också hittat hit och det är iofs inte så kul.
    Jag vet i alla fall att min tärna och min toastmadame har hängt lite här. Men jag tror inte att de vet vem jag är. :)

• anna_80

Buffy: Tack! Å, vad skönt att du tycker att den passar! Man behöver ju lite feedback! Jag hade först inte tänkt mig nåt släp alls, men nu finns det ju där... Känns väldigt konstigt att gå med, men det känns ju lite tjusigt med! Ska nog försöka förminska det när jag kortar av klänningen. Har du ett litet släp på din? Hade inte sett din bakifrån förrän på din sida, den är ju jättesnygg. Det är det jag gillar med rembo, detaljer överallt! Ska bli så kul att se imorron!

Vi har med haft lite motgångar, men då mest att saker varit försenade. Och det gör ju inget så här god tid i förväg, värre om det händer på dagen D.

Vit bukett får det bli. Vi kommer ju båda ha vita detaljer, kommer bli snyggt och matchande!

Ska fundera på om jag kommer på nåt mer i presentväg. Hur mycket hade ni tänkt att det skulle kosta ungefär? Vi satt och kollade på lite olika reklamsidor ett tag. Tänkte att tex ett reflex med nån bra text kunde vara kul, men man måste ofta beställa rätt mycket. Jag tycker att det antingen ska vara nåt man kan använda direkt, typ choklad, eller, om man ska spara det, nåt som man verkligen kan ha till nåt. Inte bara nåt man lägger i en låda nånstans. Men fortfarande, choklad är ett hett tips! Gott!

Ååååå, er meny låter mycket tjusig och mycket mycket god! Bra blandning tycker jag! Skulle gärna följa med och provsmaka... Vad ska ni ha för smak på tårtan?

Ska ni plåtas innan eller efter vigseln? Vilken tid har ni på vigsel och middag? Ert kapell ser så himla fint ut. Jättegulligt och rent liksom.

Håller just nu på att spåna på vilken musik vi ska ha in och ut. Har nog bestämt oss för trumpet volontary in, så det blir lite klassiskt. Är rätt sugen på ronja rövardotter ut - lite pampig och folk känner ändå igen den. Vill ha bra balans mellan personligt och ändå lite klassiskt så man känner att man är på ett bröllop. Våra låter under vigseln blir nu Duvemåla hage, Miraklet och Så skimrande var aldrig havet. Känns också som rätt blandning, men det tog tid att välja! Vi har varsin kompis som ska sjunga, så det kommer bli super tror jag. Har ni valt musik än?

Häst och vagn är ju jättefint. Det hade jag med gärna åkt. Men jag känner också att det tillhör de saker på listan som prioriteras bort. Det är superfint, men inte nödvändigt. Så låt priset avgöra om det känns värt.

Ska boka tid hos frissan för att klippa mig + snacka frisyr till bröllopet. Ska höra vad hon tror om att permanenta. Jag vill inte ha det uppsatt så alternativet är annars nån frisyr som är så snygg att jag kan ha den som den är. Hittade denna som jag gillar rätt mycket.

www.ukhairdressers.com/style/index2.asp&month1=0&pg=1&styl1=Vidal%20Sassoon

Kanske startar en tråd, om jag tycker att jag behöver lite bekräftelse. Är lite nyfiken på om fler tycker att jag valt rätt! (Annars har de dålig smak)

• Bröllopstokiig

Anna:
    Självklart behöver man feedback! Tycker att din klänning passar dig alldeles utmärkt. Du är ju hur söt som helst i den! Hoppas att jag blir minst lika fin i min. :)
    Jag har hela tiden varit väldigt emot långa släp, får bara för mig att det blir alldeles smutsigt om man går runt. Men det kanske bara är som jag inbillar mig. Därför tyckte jag att Ninou blev så bra eftersom den hade ett så pass litet släp. Tror nog att du kan korta ner ditt lite i alla fall, men inte mer än 5-10 cm, annars tror jag att man tappar "rembo"-känslan. :)
    Var ska du göra ändringarna eller har du tänkt att göra dem själv?

Längtar supermycket tills imorgon!!! Kommer säkert ha mardrömmar inatt om fel färg på klänningen och gud vet vad. Men jag ska se till att händelsen blir väldokumenterad, så att du får ta del av allt! :)

Jag tror tricket med att undvika motgångar är att dels planera noga och dels att få bekräftelser på allt. Så att man har allting man har kommit överens om skriftligt OM *ta i trä* något skulle gå fel eller missförstås. Men jag tror också att man löser saker bäst med ett glatt humör, hur corny än det låter. Jag förstår att folk blir motvilliga att hjälpa till om man förvandlas till värsta bridezilla när något går fel. Tänker framför allt på det där programmet Bridezillas som gick på Kanal 5 för ett tag sen. Gud, vilka galningar! :)

Vit bukett låter väldigt fint. Jag ser fram emot att få se den! Åh, vad kul det kommer att bli att se bilderna från ditt bröllop! Det kommer bli ett superbröllop!

Present får nog inte kosta mer än 40-50 kr, om ens det. Det roligaste vore om man kunde komma på något personligt till varje gäst som man kunde göra själv till låg kostnad. Men det är ju såklart önsketänkande. :)
    Gärna något de har användning för, kan ha som minne eller kan äta tror jag är det bästa. Men om det ska sparas måste det vara väldigt litet, så att man kan bära med sig det. Jag skulle ju bli hemskt ledsen om man gav folk någonting och att det sen visade sig att mer än hälften lämnade kvar dem eller något.

Menyn var T mer för än jag. Det fanns så mycket gott att välja mellan, men han föll direkt för den så då kände jag att då kan ha väl få det i alla fall... ;) Vi har inte kommit vidare i tårtsmak ännu. Ska ringa tårttillverkarna när jag har lite mer info från herrgården. Men jag funderade på någon jordgubbssmak. Det är ju mindre laktos i det. Men jag tror att de flesta gästerna föredrar choklad.

Vi ska plåtas under och efter vigseln hade vi tänkt. Vi vill att gästerna checkar in kring 15. Vigseln är kl. 16 och borde vara över på en halvtimme - timme. Sen så hade vi tänkt plåtas i parken utanför slottet medans gästerna tar sig till herrgården och mingla med lite mouserrande. Vid kl. 18 kommer vi för brudskålen och därefter går vi direkt på middagen, säg 18.30-19.00, Vad tror du om det? Vad har ni för tider för dagen?

Vi har inte kommit till musik i kyrkan. Vill nog prata med prästen om det innan, men vi kanske borde ha lite idéer innan vi pratar med henne...? Hur har ni gjort?
    Ronja Rövardotter är ett kul spår! Och det passar väl ihop med ert tema tycker jag! De andra låtarna känner jag inte till riktigt. Finns de att lyssna på någonstans?
    Tycker att det är jättefint att ni har en kompis som ska sjunga. Vi har en kompis som har erbjudit sig att sjunga, men vi har ingen aning om vad det skulle vara i så fall... Och påtal om kompis som sjunger. Jag läste på din hemsida att kompisen heter Sara Widén? Jag hade en klasskompis som hette så när jag bodde nere i Skåne, men det kanske är ett ganska vanligt namn? Vore ju helt otroligt om det var samma person.

Jag lyckades tyvärr inte komma in på UK Hairdresser-siten... Stod bara att det timeoutade? Den kanske bara är tillfälligt nere. Om inte, kan du lägga in bilden du tänkte på din MSN-sida? Vill ju så gärna se!

Om du beslutar dig för att starta en tråd så kommer jag i alla fall vara där som support! :) Jag har inte sett någon som inte gillat Rembo hittills i alla fall.

Imorgon är det dags för mig!!!

• anna_80

Buffy: Jag låter nog sömmerskan avgöra hur mycket man kan ta av på släpet, men det är klart att lite får vara kvar! Det känns redan som det är lite smutsigt efter att ha släpats ett antal varv runt lägenheten... Fast det är nog mest damm. Tror att jag tar med klänningen hem till Halmstad och lämnar hos en sömmerska. Ska på "jobbintervju" idag för ett sommarjobb som jag tror att jag får. Så sedan kan jag planera lite mer framåt för i sommar när det går att åka hem och sådär.

Ska bli så kul att se din klänning! Jag längtar!! Tycker det är så kul när det kommer upp bilder från folks bröllop, och tänk då när det är våra bröllop! Känner mig riktigt delaktig i ditt, har ju följt nästan hela planeringen.

Låter som kloka presentkriterier! Ska fortsätta gubbla. Men choklad kan ju vara ett bra alternativ om ni känner att ni inte vill ha det i tårtan. Jordgubbstårta låter inte dumt det heller.

Vad roligt, det var precis likadant för oss att välja meny. Det är det enda som Magnus har valt helt själv! Verkar som att killarna har nåt specialintresse på den fronten! Jag tyckte också att det var så roligt att han var så engagerad så hans förslag fick det bli.

Era tider låter bra tycker jag. Om gästerna är på Herrgården redan kan det ju också vara kul att komma i häst och vagn. Men man får väl se till så att de är beredda att ta emot er, så alla ser hur tjusigt ni kommer åkande! Vi fick tyvärr en rätt tidig tid för vigsel, kl 14 redan. Så vi plåtas efter det och gästerna får själva ta sig till kursgården. Det är gångavstånd, så vissa kanske vill ta en promenad. Där får de mingla tills vi kommer, brudskål ca kl 16.30 och middagen börjar kl 17. Sen håler vi på till 1, därefter tänker jag försöka få med folk på ett nattdopp i havet. Tänkte fixa en just-married-bikini!

Jag tror att jag ska kontakta vår präst ganska snart och höra vad han tycker om våra idéer. Jag känner honom ganska väl, eftersom det är vår granne. Hoppas han godkänner låtvalet, vi har kämpat länge innan det blev klart! Trumpet volontary kan du lyssna på på kyrkomusik.nu, ronjalåten finns på piano på denna sida home.student.uu.se/joka8883/. Duvemål Hage är från Kristina från Duvemåla, som jag älskar! Den handlar om hur Karl-Oskar är på väg till Kristina för att fria. Har ingen länk att lyssna på den, men här finns texten www.osm.edu.stockholm.se/~matilda/duve.html . Miraklet är Magnus och min sång. Det är DiLeva. Världens finaste text.www.lyrics4me.com/d/di-leva-thomas/miraklet.html . Så skimrande var aldrig havet är Taube. Text: www.go2lyrics.com/E/Evert+Taube/211204.html Vill du höra dessa låtar får du ladda hem dem. Hittade denna sidan nu när jag letade:
    www.lisalofgren.com/brollopsmusik.htm kanske kan ge tips.

Synd att du inte kan se håret. Bilden går inte att spara. Kolla om du kommer in på denna www.ukhairdressers.com/style/index.asp isåfall är det nr5 i rad 2.

ojoj, tiden flyger iväg. Nu har jag bråttom! Återkommer senare och skriver färdigt! Lycka till idag!

• anna_80

Buffy: Hahaha, jag fick jättebråttom imorse! Skulle vara i skolan 8.15 och hade inte duschat. Så går det när man fastnar framför datorn, det är ett fördärv! Skulle ev kunna klassas in som bridezillabeteende!

Men jag kom i tid. Och jag fick veta att jag ska jobba 8 veckor i sommar. Skönt, så man överlever. Firade med en God Bulle!

Sitter fast här nu igen! Att man aldrig lär sig! Fast nu väntar jag ju på dina bilder. Ska bli så kul att se!

Hittade tyärr ingen superbra underkjol på stan, men jag hann inte leta så mycket heller. Undrar om man kan sy en själv, av en vanlig underkjol och lite tyll. Vad tror du? Den enda jag hittade kostade 700 spänn. Ganska dyrt och inte som jag ville ha den. Fast jag gjorde ett klipp med klänningen, tror jag. Jag behövde inte betala dansk moms iochmed att de skickade klänningen vidare till sverige. Så det blev 2000 kronor billigare!! Trodde jag skulle få lösa ut den när jag hämtade den och betala svensk moms, men det verkar som jag klarar mig!

Har även köpt nitar som ska strykas på min bröllopsbikini. (mycket viktigt att ha på sin bröllopsdag ) Jag är på pysselhumör och ska försöka tvinga magnus att måla vårt par ikväll med.

Sjukt om vi känner samma Sara. Det finns tydligen fler, för när jag skulle skicka inbjudan till henne skickade jag till fel Sara, haha. "min" Sara är 81a, kommer från Hjo. Har nog mest gått olika musikutbildningar. Just nu på musikalskola i Gbg. (hon kommer garanterat göra succé på bröllopet) Är det en kille eller tjej som ska sjunga på ert? Har ni någon låt som är er?

Vissa av länkarna till musiken blev visst sådär.. här är till Taube: www.go2lyrics.com/E/Evert/211204.html The real group har gjort den jättefint, och här är dileva: www.lyrics4me.com/d/di-leva-thomas/miraklet.html . Skumt att du inte får upp hårlänken, jag kan få upp den.

Nu ska jag försöka vara lite duktig, men jag kommer nog pendla till datorn och kolla efter dina bilder!

• Buffy79

Anna:
    Nu ligger bilder uppe på mig i klänningen:
    hem.passagen.se/patie2/fatpat/fram.jpg
    hem.passagen.se/patie2/fatpat/bak.jpg

Jag skulle behöva ett ärligt svar från dig. Ser jag tjock ut i klänningen? Blir lite tveksam till klänningen när jag ser mig i den. Tycker att jag ser större ut än vad jag gör vanligtvis... Nu har ju inte du sett mig förut, men som objektiv bedömmare som ser mig i klänningen för första gången?

Klänningen är precis lika vacker och underbar som jag hade föreställt mig den, men den känns på något vis större än den gjorde sist och att den gör mig bredare... Men jag vet inte om det är en synvilla eller inte?! För om man kollar i spegeln bakom tycker jag att jag ser mer normal ut än på själva bilden. Eller är det trickspeglar? Det är säkert bara jag som nojjar!

Grattis till sommarjobbet i alla fall! Vad är det du ska göra?
    Själv försov jag mig också imorse. Glömde sätta klockan och vaknade vid 10-tiden och skulle träffa min tärna vid 11. Så det blev tjurrusning här hemma också. :)

T var väldigt intresserad av mat och dricka, så han har fått välja det. Killarna måste ju få känna sig delaktiga! :D

Tycker att era tider låter bra. Hur hade du tänkt övertyga folk att ta ett nattdopp? Eller räknar du med att alla är tillräckligt salongsberusade då? :) Kul med en "just-married-bikini"!

Har kollat på dina musikval och de låter alla väldigt fina och samstämda. Ingen som sticker ut för mycket, förutom Ronja-låten, men den ska sticka ut tycker jag! Plus att man ler när man hör den. Mycket barndomsminnen! :)

Kom in på UK Hairdressers nu. Den var väldigt fin den frisyren. Fast jag måste medge att jag är mer förtjust i lockarna. Känns lite gladare på nåt sätt. :)

Ang. underkjol så kommer jag ha det för att få ut klänningen nertill. Den som hon i butiken rekommenderade till min klänning var en rak underkjol med tyll längst ner. Tyckte att det blev riktigt bra för att få ut fallet i kjolen. Tror inte att det är några större problem att göra en själv. Det svåra är nog bara att få tyllet jämt... Eller vad tror du?
    Schysst att slippa den danska momsen! Det är ju super att kunna få ner priset på det sättet! Vad kostade klänningen i slutändan då?

Jag har också varit lite pysslig idag. Har gått och undersökt vad det skulle kosta att sätta ihop min gästbok. Det blev inte alls farligt dyrt, 68 kr skulle det bli med materialet och bindningen är gratis. :) Så nu måste T bara skriva ut den på jobbet så att jag kan skära till den.

Det är nog inte samma Sara. Min är 79:a precis som jag och uppvuxen i Skåne, så det kanske var hon som fick din felskickade inbjudan? :) Hade varit för osannolikt för att vara sant!
    Det är en tjej som har erbjudit sig. Hon har också en hel del musikutbildningar bakom sig, men jag vet inte hur vi ska göra med det. En sång som vi kan kalla för "vår" är Flowers in the window med Travis. Har du hört den?

Usch, känner mig fortfarande lite nojjig över klänningen. Måste veta vad du tycker! :)

• Buffy79

Anna:
    *skrattar* Du är ju för rolig!!! :D

• anna_80

ÅNEJ!!!! Jag kan inte se bilderna!!! Har desperat försökt att se dem, men det går inte!!! Ska läsa igenom vad du skrivit med...

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon