• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • ISLA

Hejsan.
    Tänkte höra om någon utav er här har koll på någon bra butik med barnkläder inför bröllopet i närheten av "Rembo"affären i Tåstrup? Jag tänkte att det kunde vara bra att fråga er som hänger här eftersom ni nog vet vilken stil jag är ute efter (som ska matcha rembo alltså).

• Buffy79

*Lycklig*:
    Ja, det var verkligen en lyckoträff med klänningen! Men jag tror att det hade varit svårt att hitta något bra i en bröllopsbutik. Vi gick runt på en hel del, men det är otroligt svårt att hitta något som matchar bra ihop med Rembon utan att ta över eller bli för off.

Slöjan insisterade faktiskt mamma på. Och jag kände att det var en såpass liten eftergift från min sida. :) Jag köper min klänning hos Cosmos på Norrmälarstrand och de är de som har erbjudit sig att sy slöjan. De har även ordnat så att jag får blomman till håret från klänningen. Var förbi Garamaj i början när vi letade klänningar, men jag tyckte att bemötandet där var otroligt dåligt. Prisskillnaden var inte heller så stor som jag har sett att folk påstår. Ninou kostade 9800:- hos Garamaj och 9950:- hos Cosmos.

Vad är det för pärlörhängen du ska ha? Har du bild på dem? Jag har själv funderat på något ganska enkelt så att det inte blir för mycket.

Jag kan känna nu i efterhand att det hade varit mer praktiskt att gifta sig här i Sthlm. Läste om hel del häftiga lokaler i senaste Elle (i bröllopsbilagan) och blev så sugen på ett bröllop på Skeppsholmen. Att man alltid ska vara så velig! :) Men idag går våra inbjudningar ut, har suttit hela helgen och knåpat ihop dem. *puh*

anna_80:
    Det verkar som att BT har varit nere i helgen och lite nu också. Ville också skriva lite, men gav upp efter några försök... Men väldigt kul att vi har fått ett uppsving här i tråden.

Har tittat på dina smycken och de är så vackra! Tror att du kommer bli jättebra i det! Har du kommit vidare något i hur du ska göra med håret?

Tycker definitivt att placeringskorten matchar bra med inbjudningskorten. Fint med ditt nya namn! :) Hur ska de stå? Ska de ligga på tallriken eller sitta i en sån där klämma?

ISLA:
    Jag har inte tittat efter barnkläder själv, men jag kan tänka mig att det kan bli svårt att matcha rembon. Vilka färger hade du tänkt dig?

Alla:
    Har någon av er några tankar på hur ni ska göra med dukning osv? Jag har svårt för att bestämma mig....

• anna_80

Hej Rembo-fans!

Jag är helt bröllopsnojjig just nu. Upptäckte att jag associerade våra badrumstapeter till vårt färgtema och tyckte att de matchade så snyggt.... Nåt fel är det ju!

ISLA: Jag har ingen riktig koll på barnkläder, men jag ska ner till danmark den 28e och hämta min klänning, så jag kan ju hålla ögonen öppna. Minns inte ifall de hade så mycket barnkläder där. Vilken klänning är du mest inne på? Det är ju lite olika stil på dem.

Lycklig och ISLA: Har ni nåt tema som ni kommer följa på era bröllop?

Buffy 79: Det kommer bli så tufft med en slöja i samma tyg! Jag älskar när saker matchar, kommer bli jättefint med blomman med. Jag har bestämt mig för att slinga håret i coola färger och satsa på hyper-orkskruvskrull! På gränsen till afro!! Har ungefär axellångt nu, ganska uppklippt, så det blir ingen lång frisyr. Min mormor försöker övertala mig att jag ska ha nåt mer i håret, men jag tror faktiskt att jag ska bara låta det vara helt "vilt". Typ rembomodellen.

Var är det "din" herrgård ligger? Är det långt utanför Stockholm? Jag tycker inte du ska vara missnöjd med det valet, det låter ju som en riktig dröm! Spännande att korten är ute!

Våra placeringskort kommer att stå upp, de är dubbla. Tyckte det var coolt att ha dem helt kvadratiska eftersom även inbjudningskorten var det.

Vi ska ha möte med våra toastmastrar ikväll! kulkul att planera! Är så spänd på ifall de har fått massa tal och spexanmälningar, men de är så hemlighetsfulla!

Vår dukning kommer att vara vita linnedukar och servietter som finns på stället. Kommer fixa en bordsdekoration av kaprifolrankor som ligger i mitten av borden tillsammans med ormhaselkvistar som är delvis klädda med brudslöja. Både hassel och brudslöja går igen från min bukett. Sen vet jag inte. Funderade på rätt mycket värmeljus, men vet inte riktigt vad de redan har där. Är det någon som har nån bra dukningsidé? Tips på snygg servettvikning? Tror ni man kan rulla servetterna och linda kaprifolslingor runt?

• Buffy79

Anna80:
    Korkskruvskrull låter jättetufft! Vilka färger har du tänkt att ha i håret?
    Hittade några förslag på vad du skulle kunna ha i håret, för att inte göra mormor ledsen:
    images.theknot.com/Galleries/HairGallery/HG040m.jpg

och

www.catwalk-queen.net/prom_beyonce.jpg

Eller så skulle du kunna ha några flätor i botten:
    www.homestead.com/SEVENTHWONDER/files/afrorows.jpg

Lockigt är hur som helst väldigt fint. Ska du göra det på salong?

Herrgården ligger utanför Västerås. Så det tar drygt 1,5 timme att ta sig dit. Det är ju inte så att jag är missnöjd, utan att man får så mycket andra idéer under vägen... Och jag tyckte att en bröllopsfest ute på Skeppsholmen skulle vara otroligt coolt! Men jag kan ju kanske spara det till nästa bröllop. ;)

Våra placeringskort kommer tyvärr inte vara kvadratiska, trots att inbjudan, program och tackkort kommer att vara det... De hade inte kvadratiska placeringskort i den serien. Jag får lägga upp kort på det andra snart också. Jag jobbar ju vidare på min gästbok nu!

Hur tjocka och flexibla är kaprifoler? Kan tänka mig att de är ganska flexibla för att kunna lindas kring servetterna... men hur länge klarar de sig utan vatten?
    Jag tycker i alla fall att det låter väldigt fint.
    Själv hade jag tänkt att man skulle ha glas/skålar med flytljus och utslagna rosor i. Men ju mer jag funderar på det, desto mer banalt känns det... Finns det några bra sidor med förslag på dukning?

• anna_80

Buffy79:
    Tack så mycket, vad guligt av dig att leta bilder! Jag har själv inte hittat nån riktigt bra bild på frisyren ens, men den första bilden är precis som jag tänkt mig! Jag ska nog spara bilderna på min sida! Gillar även flätidén. Får väl se hur slutresultatet på själva håret blir med. Tänker mig slingor som syns rätt mycket gärna i nån guldton. Nu är mitt hår brunt. Tänkte göra det på salong.

Känner igen det där med nya idéer... Men det gäller nog att hålla fast vi det som man först tänkt. Nu har man ju fått en viss känsla för det man först valde, kanske har man vant sig vid sin idé och tycker annat låter mer spännande och ovanligt, men jag tror att man oftast har valt nåt som verkligen passar en från början.

Vad snyggt att ni har beställt inbjudan, program, placerings- och tackkort i samma. Det kommer bli stilrent. Hur går det med gästboken då? Blir den med i samma material? Ska bli spännande att se bilder på alltihop!

Kaprifoler är väldigt formbara. Det är absolut en bra tanke att testa hur länge de håller utan vatten! Man bör nog prov-göra en dekoration och se så de håller. Tror dock attkaprifolen är rätt tålig. Men visst är den fin!

images.google.se/images&hl=sv&lr=&sa=N&tab=wi

Jag tror absolut att det kan vara jättefint med skålar med ljus och rosor. Ska du ha rosor i din bukett med? Då blir det ju fint att ta upp det i dukningen. Du kanske också kan fästa en ros i varje servett, man kan ju köpa/få såna där små "provrör" så att blomman ändå får vatten. Vilken färg på rosor? Jag tror att det kommer vara riktigt snyggt bara det att man har vita linnedukar och servetter. Man får nästan lite ångest när man kollar på vissa dukningstips! De är så superexklusiva. Ska hålla utkik efter dukningssidor...

Har ni tänkt på vad ni ska ha för tårta? Min mamma ska baka en jättegod chokladkaka som man täcker med vit choklad och uppepå tänkte vi ha jordgubbar. Funderar på vad man ska ha för brudpar uppepå. Det finns inga som ens liknar oss, så vi funderar på att tillverka själva... Nån som har nåt bra tips?

Detta blev nog rekordlångt!

• anna_80

Tänkte bara tipsa er som letar tärnklänningar om att vila har en del söta klänningar som funkar ihop med rembo. Bra priser med.

• ISLA

Imorgon ska vi åka till Danmark och prova Remboklänningar , ska bli spännande. Hittar jag ingen då, hittar jag nog aldrig någon.
    Ni har säkert pratat om det här innan men hur lång leveranstid har det varit på era klänningar? Hoppas verkligen inte att jag är för sent ute.

• anna_80

ISLA: Å, vad kul! Hoppas du hittar nåt!
    Affären i Tåstrup har 2-3 månaders leveranstid. Men när jag beställde min så hade de väntat med att skicka iväg beställningen för att de tyckte att det var så långt kvar till bröllopet. Lite konstigt... Så säg att du vill ha den så fort som möjligt. Ett tips är att upprepa det man säger några gånger, de kan ha lite svårt att förstå svenskan ibland... Så fråga flera gånger om du undrar nåt! Jag har nu bestämt att det är bättre att de skickar min klänning istället för att jag hämtar den, men det tog ett tag för oss att konstatera det! Stort lycka till!

Buffy79: Hur går det med din klänning? Har den kommit? Jag är nyfiken! Skulle jättegärna vilja se en bild! Imorron hämtar vi våra ringar, om de inte hunnit bli klara redan idag. Då blir det nya bilder!

Senaste bröllopsinköpet annars, lera att tillverka eget tårt-brudpar i! Ska bli kul att leka med!

• Buffy79

Anna80:
    Det var så lite så... Men om du tänker söka bilder själv på nätet skulle jag inte rekommendera att söka på afro +girl, det finns sååå många sjuka människor! Har du haft en konsultation med din frisör ännu eller ska du ha det?

Gästboken kommer bli i samma papper som inlagan i inbjudan, men vet inte om hur det blir med pärm. Ev. frostad plast... Har inte kollat upp det helt. Finular fortfarande på hur den ska se ut invärtes och vad man ska ha med. Har gett upp mina försök att få tag i en sån kamera. Det verkar vara kört... :(

Kaprifoler är otroligt vackra. Tror att det är en bra idé att testa sig fram, men även att konsultera floristen. Vi kommer ju träffa vår i samband med att vi åker ner och provsmakar osv.
    Jag tror att vi kommer hålla oss till ganska ljusa rosor, som går i vitt och blekrosa. Har sett rosor som är vita nertill och ljusrosa på kanterna högst upp. Vore fint om man kunde få tag i såna.
    Har fixat till min hemsida nu, så att man får en bättre överblick. Finns bilder på vilka slags buketter jag kan tänka mig. Och har även med bilder på tårta och underkläder: hem.passagen.se/patie2/wedding/

Vi kommer nog inte ha något brudpar uppe på. T är inte helt förtjust i dem tyvärr... Men sen har jag inte hittat några jag skulle kunna tänka mig heller. Har du någon mall efter när du gör dem själv?
    Vi har bara tänkt på hur vår tårta ska se ut, inte vad den ska innehålla. Kolla på min länk! Fast de gula banden vill vi ha i blekrosa. Innehålls mässigt vet jag inte hur vi ska göra ännu, då jag är laktosallergiker. Funderade på om man kanske bara ska göra översta delen laktosfri och resten sånt som jag inte kan äta...

ISLA:
    Åh, så spännande!!! Jag är helt övertygad om att du kommer hitta något bra där. Tror inte att det finns många som kan motstå en Rembo. :)
    Leveranstid på min är 8-10 veckor och jag beställde den i början av februari. Pratade med butiken igår och de sa att den borde vara här vilken dag som helst nu.
    Jag längtar så otroligt mycket efter att få den!!!

• anna_80

Buffy79: Jättefin, hela hemsidan. Ditt bröllop kommer att bli så romantiskt! Med alla rosor och allt. Låter fint med tvåfärgade rosor.
    Vilken söt tårta! Inte alls överdriven som vissa är. Den matchar verkligen era inbjudningskort! Snacka om matchning!! Smart att göra en laktosfri del. Tycker synd om dig, det verkar jättejobbigt att inte tåla laktos. Det finns ju i allt.
    Jag tycker med att många standard-tårtbrudpar är rätt fula och plastiga och hade inte tänkt ha nåt. Men så blev jag ju lite sugen på att pyssla... Tänkte att det kunde förstärka bröllopsintrycket, eftersom tårtan inte blir klassisk. Vi har ingen mall till paret, utan tänkte att vi sulle göra varsin "skulptur" av varandra. Kan bli kul...

Er gästbok kommer bli fin tror jag. Vi kommer nog ha en digitalkamera liggande, så får alla se till att plåta sig när de skriver. Det är ju ett alternativ. Man kanske ska rita in rutor för bilder, så de får plats.

Ska passa mig om jag leter hårbilder då... Fast jag fick ju en sån bra av dig så jag behöver knapt fler. Jag har pratat lite med min vanliga frisör här i Umeå om att ha håret lockigt. Men jag vet inte vad hon säger om att permanenta det på heltid! Ska prata med henne nästa gång jag klipper mig. Men jag får nog klara mig utan "provuppsättning" eftersom det inte ska vara uppsatt!

Nu till dagens största nyhet! Våra ringar är klara!! Vi är jättenöjda, även om de kanske är lite udda... Jag vill inte ta av min! Kommer gå runt med den här hemma så den är helt utsliten när jag ska få den på bröllopsdagen!! Har tagit massa bilder och laddat upp. Det är lite svårt att få med exakt hur de ser ut, men det finns en del att kolla på!
    groups.msn.com/annaomagnus/ringar.msnw

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon