• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • sandra_77

anna_80, och vi som blev så avis på er fest med alla nära och kära! ;) Det ultimata hade varit om alla hade kunnat följa med oss dit bort, men det är för långt bort, för dyrt osv för de flesta och det förstår vi ju. Men vi kunde ändå inte låta bli att välja det stället, det var bara så "vi"! Inget annat alternativ kändes i närheten av så bra för oss.

Jag tycker inte att en bröllopshemsida behöver vara exklusiv, er är perfekt! Får en att vilja komma på er fest =)

Skulle vi kunna fortsätta denna trevliga bröllopsdiskussion via mail kanske? Hade varit lite smidigare för mig. Jag har som sagt studentgoteborg@spray.se

• anna_80

Sandra_77: Du får gärna maila om du vill. anahal02@student.umu.se Gillar dock även att skriva här, eftersom man då kan skriva till flera personer samtidigt!

Buffy: Hur har du haft det i helgen? Ser fram emot en ny novell! Ska upp tidigt imorron och snacka bröllopshår med frissan.

• Buffy79

Novell till Anna del 1 :) :
    Bra beslut! Tror att du kommer göra dig bäst i lockarna. Passar nog också mest med din glada och bröllopsgalna personlighet. :) Som jag upplever dig här på forumet i alla fall. :D
    Låter som en bra strategi att sprida ut vad som kommer att hända. Men du ska nog bara göra det i nödfall. Eller så skulle du kunna börja sprida rykten bland dina gäster, så att ingen vet något alls. Typ att det kanske kommer en kändis på bröllopet eller så. :) Vid närmare eftertanke ska jag nog börja göra det... Fatta vad kul om alla på allvar trodde att t ex Charlotte Perelli skulle komma på bröllopet. :D

Jättefina bilder på den där floristskolan! Ska nog ta med mig några av dom bilderna när vi träffar floristen. Vet inte när vi kan göra det ännu. T åker till London nästa söndag och är borta i en vecka. :(
    Så då kan vi kanske inte träffa henne förrän om 3 veckor! Då är vi ju inne i juni och tallar. Jag vill ju ha klart allting nu!

Tycker att det vore kul att kunna titta på varandras bröllopsfilmer. Men jag har fortfarande inte hört om någon i familjen har en digital filmkamera. Kan ju bli lite svårare annars. Sen är frågan om man hinner sen efter. Vi kommer hem söndag kväll och åker på tisdagen. Men lite bilder hinner man nog att få upp. :)

På stormötet kommer vi tala om upplägget för dagen, hålltider osv. Sen talen om man kör med tolkning i talen eller efter. Och hur vi ska placera gästerna. Det blir ju lite omorganisation nu när inte alla kommer bo i herrgården. Sen blir det väl lite allmänna diskussioner om allt möjligt skulle jag tro.

Tycker också att marskalk-flickvännen verkar totalt avundsjuk. Hon och jag har aldrig varit särskilt nära, så man tycker ju att hon borde skärpa sig inför mina vänner. Jag och T har i alla fall bestämt att totalignorera henne, hon ska inte få förstöra vår dag! Hon får tycka precis vad hon vill, men det får stå för henne.

Haha... Har du skaffat en sån där psykolog-cardigan med skinnlappar på armbågarna? Det måste du ju ha. Och kanske ha glasögonen på snedden. Du kommer bli en superfin psykolog! :) Jag kommer säkert att behöva gå till dig sen om några år och prata ut om mitt bröllop och hur jag på något sätt fastnat i tiden under mitt underbara bröllop. Äh, nu svamlar jag.
    Men självklart är Rembo-brudar hetare på arbetsmarknaden är några andra! :)

Upplevelse present är väldigt kul. Ni kan ju använda pengarna som ni inte tillåts använda till bröllopet. Kanske en luftballongfärd eller vin/chokladprovning?
    Barfota skor var jättekul! Tror nog att hon kan uppskatta det! :) Får tänka vidare på vad de andra skulle kunna få.

Ang. tidsfördriv för gästerna kom vi på något jättebra när vi var på slottet idag. (Kommer skriva mer om det alldeles strax) Vi tänkte att efter att vi har gått ut och blivit nedrisade så ska vi överaska våra gäster med en guidad tur på slottet! Vi gick en snabbis idag och det kändes som väldigt synd om de skulle missa det. Men det här ska vi ha som en hemlis. Ingen ska få veta det i förväg. :)
    Bingogrejen låter jättekul! Den tycker jag definitivt att ni ska ha. Den kan också vara en isbrytare för folk som inte känner varandra. De kan jämföra brickor osv. Superkul!

Jag tar med kameran imorgon! Måste ju dokumentera varje sekund och minut av planerandet! Det är ju kul att ha och titta tillbaka på senare också. :)
    Slöjan är ju inte rätt alls egentligen, men det ger frisören en bild av hur den ska sättas osv. Gillar min blomma supermycket dock!
    Örhängena är jag dock orolig för att de ska bli lite mycket. I o m att jag redan kommer ha slöja och blomma i håret. Vad tror du? Blir det för mycket "glam" på huvudet?

Hmm... Längd på inlägget? Jag ska ju skriva ett till om dagens bravader... Jag borde verkligen skriva dagbok eller något istället. ;)

Stackars Magnus. Att han ska behöva bråka med dig så om datorn. Får akta dig så att han inte rymmer iväg. :)

• anna_80

Buffy: Åh, vad jag har längtat efter att läsa! Ingen annan tråd är lika rolig som denna *trotsig treåringsröst*. Blev jätteglad att jag fick en liten godnattsaga, skulle just stänga av datorn. Skriver mer svar imorron, efter att ha läst om slottsturen! Godnatt för ikväll och lycka till imorron på hårstylingen!

• Buffy79

Novell till Anna, del 2:
    Ojojoj! Idag har det hänt mycket!

Började dagen med en trerätters-middag på Westerqwarn vid 12-13-tiden.
    Vi åt:
    - Västerbottenpaj med löjrom, gräddfil & rödlök
    - Helstekt hjortytterfilé med viltgräddsås, lökfrästa kantareller och rotfruktsbakelse samt lingon och tranbärschutney
    - Björnbärscheescake med varm björnbär och vaniljgrädde

Allt var verkligen supergott!!! Men om jag ska klanka ner på något så var det att Västerbottenpajen var lite i det torraste laget.
    Men vi har verkligen bestämt oss för att det kommer bli den här måltiden. Supergott!!!

Sen åkte vi till slottet och strosade runt där medans vi väntade på att klockan skulle bli 15. Kl. 15 kom vi in och möttes av vår präst Asta. Hon är en väldigt skön finlandsvensk gammal dam och hon fick oss att känna oss hemma direkt. Vi pratade mycket om vårt förhållande och la upp ett preliminärt upplägg för vigseln. Vi kommer att ha psalm 84, 201 och eventuellt psalm 410, om vi inte ersätter den med sång. Min kompis och jag har ännu inte lyckats enas om vilken sång hon ska sjunga.
    Sen kommer vi ha två släktingar som läser upp bibelord. Min lillebror kommer läsa på spanska och Ts syster på svenska. Fast vi har såklart inte frågat dem ännu. :)
    Vi är inte helt bestämda på vad vi ska ha för in och ut-musik, så det ska vi återkomma med. Asta föreslog Drottningholmsmusiken som in- och A Trumpet Volontary som utgång. Du kan lyssna på dem på www.kyrkomusik.nu . Vi kommer nog köra A Trumpet, men vi var inte helt förtjusta i Drottningh. Får lyssna in mig lite mer på det.
    En annan skön detalj är att vi ska ge egna löften istället för dem man brukar. Så det kommer bli väldigt fint och personligt. Asta hade bokat ett par efter oss som kom under tiden som vi hade vårt snack med henne. Vi övade tillsammans med det andra paret på att gå in och hur vi skulle stå osv. Väldigt kul. Paret ska vigas helgen innan oss.
    Vi funderar på att bjuda Asta på middagen. Hur ska ni göra med det?

Efter Asta sprang vi en snabb runda kring slottet. Mycket gammalt och fint att titta på! Det var då vi kom på idén om att bjuda på en tur kring slottet. Slottspersonalen var väldigt entusiastiska och tyckte att det var en mycket bra idé. Så det bokade vi på plats. Dessutom får vi bestämma hur lång tur och vi sa att 17.45 borde vara ganska lagom. Så får vi tid till plåtning under tiden.

Kim kom till slottet med sin sambo Åsa, de var båda väldigt gulliga. Och han såg inte alls ut som Björn Borg eller Martin Mellin till min besvikelse! Inte kändislik alls faktiskt. :(
    Vi tog en tur kring slottet och kollade in bra platser för bilderna. Det kändes riktigt bra. Vi kom överens om en bild i kapellet, en massa utomhus bilder och sen brudskålen med mer samlingsbilder över hela tjocka släkten. Tror att det kommer bli super! Kim och T fastnade väldigt mycket nere vid forsen och på något sätt bestämde de att det ska tas bilder med oss nere i forsen och ha slottet bakom. Så eventuellt drunknar jag i forsen på min bröllopsdag... Inget gott kan komma ur detta... ;)

Sammanfattning: En mycket bra dag för bröllopsplanering. Jag och T är rörande överens om allting och det känns super. Vi kommer ha världens bästa dag. :D
    Imorgon är det hår som gäller!

Pratade med min kära mor nu på kvällen. Tydligen är två chilenska släktingar till intresserade av att komma. Jag sa till mamma att jag måste ha ett definitivt besked snarast möjligt om vi ska kunna göra plats för dem. I o m att det är två par som inte längre ska sova i herrgården så borde det kunna gå. Finns det hjärterum så finns det... Ja, du vet. :)

Ähum, är det här inte en novell så vet jag inte. Jag förstår om du inte orkar svara. :)

• Buffy79

Ok, nu ger jag mig med noveller för ikväll.

Sandra_77:
    Ditt bröllop låter helt fantastiskt! Ni får helt enkelt se till att dokumentera ordentligt för familj och vänner där hemma. Så att de också känner sig delaktiga. :)

Jag och T var faktiskt inne på att fly till Las Vegas ett tag. Men jag är glad att vi inte gjorde det. Vårt bröllop känns så otroligt bra nu. :)

• sandra_77

Buffy79, tack, kan bara säga detsamma om ert!! Vi funderar på att skaffa en liten videokamera att ta med också. Allt känns otroligt bra förutom att familjerna inte är där, men vi ska fira riktit ordentligt med dem sen!

• Buffy79

sandra_77:
    Ja, videofilma måste ni ju göra!
    Min mamma ska kolla om man kan hyra en kamera, eftersom ingen verkar ha en. Hon vill skicka filmen till släktingarna i Chile som inte kan komma. :)

Har ni bestämt en tid för att åka till Danmark ännu och prova klänningar, eller har ni lagt det på is? Vad ligger på lur i er planering nu?

• Buffy79

Nej, frisören ringde och sa att hon var sjuk och kunde inte idag! :( Trist, jag hade verkligen sett fram emot det här. Men tiden är ombokad till torsdag.
    *suck* Vad mycket man måste vänta jämt... ;)

• Bröllopstokiig

Buffy: Å vilken rolig helg ni har haft! Det är så himla kul att få bestämma en massa! Synd med frissan, men väntan verkar vara stor del av bröllopsplanerandet!

Jag har varit hos frissan idag däremot. Hon var helt på afro med coola färger i! Känns skönt. Jag kan göra det här hos henne innan jag åker hem. Vet att hon kommer göra det coolt. Hon var tvungen att styla håret med massa stora lockar idag, så jag skulle vänja mig!

Haha, du borde sprida ut att martin melin kommer på ert bröllop!! Undrar vilken kändis som ska komma på mitt... Man kanske ska sprida massa trista rykten så att folk sen blir överraskade av hur kul det är. Annars kanske de blir besvikna när inte lili och sussi dyker upp...

Å, men du får tänka att du har mycket kul kvar, floristen tex. Ja, visst är det fina bilder på floristskolan? Precis som att de vågar exprimentera lite. Många bilder att titta på med. Är det nåt särskillt du har fastnat för?

Ja, vore superkul att se på film. Men vi kanske kan ses, tom, och kolla sen när ni kommit hem. Men bilder måste vi ladda upp. Jag kommer ju sakna dig här sen när du är ute och reser. Jag har kjommit på hur vi kan fortsätta leva vid våra datorer och samtidigt gå vidare i våra liv - livet efter bröllopet. Vi får helt enkelt satsa på att skaffa barn som nästa projekt, så kan vi sitta på familjetorget, eller vad det nu heter, och jämföra blöjor och barnmat! Bra idé va? Psykologen har talat.

Jag har inte riktigt kommit in i min roll som psykolog, åtminstone inte klädmässigt. Kanske är det därför jag shoppar så mycket kläder, jag vet att det är kört efter utbildningen är klar. Då är det Birkenstock och hemstickat som gäller...

Stormötet nästa helg låter superkul. Det är så kul att man får göra allt som man själv vill!

Det där med presenter är inte lätt. Men chokladprovning skulle nog funka med mina föräldrar. Kanske Magnus med. Kanske vore kul att bjuda dem på nåt tillsammans. Nya släkten liksom...

Slottsturen låter ju super! Perfekt för dem att knalla runt medan ni plåtas! Är det gångavstånd till middagen sedan, eller hur gör ni med förflyttning? Vad bra att du tror på bingoidén. Jag gillar den med. Måste bara tänka ut lite bra saker att ha med.

Jag är spänd på hur din frisyr kommer bli. Jag tycker att det passar dig så himla bra med den där coola 20-tals vågen. Kändes helt rätt när jag såg dig på bild! Slöjan ska inte vara så lång, eller? Är som sagt nyfiken på hur det ska bli med både den och blomman. Jag tror inte att du får för glammigt huvud av örhängena! Ta med dem och testa på torsdag. Tycker att de är väldigt enkla men ändå speciella. Funkar det inte får du väl köpa bara ett par små pärlor eller nåt.

Ja, er middag låter helt underbar. Perfekt kombination tycker jag.

Vad mysigt med en kvinnlig präst. Skönt att hon tog sig sån tid att lära känna er. Vilka var psalmerna? Kan inte nummer, är det sommarpsalmerna, eller? Jag älskar "idenna ljuva sommartid" och "en vänlig grönska", de ska vi ha. Vad har ni för låtförslag då? Det finns ju många fina låtar om man börjar tänka efter. Vi ska med låta några av våra syskon läsa en dikt först av allt, innan vi ens kommer in. Tror det blir fint. A trumpet volontary är jättefin, den ska vi med ha. Men vi ska ha den in. Min pappa är musiksnobb, jobbar med musik, och han tyckte det var en typisk inlåt! Drottningholm är med fin, men man förknippar den ju lite med andra tillfällen med. Svårt detdär, men vill ju ändå gärna ha nåt som folk känner igen lite, nåt som känns som bröllop och som ändå inte är helt uttjatat. Blev så glad när vi bestämde ronja! Hmmm, fast drottningholm passar ju onekligen bra på ett slott. Men kan ní inte byta ordning på dem då? Gör det nån skillnad för känslan? Vi var lite inne på allegro maestoso av händel. Finns på kyrkomusik. Ni kan ju lyssna.

Å, så fint med egna löften. Vi funderar på det, men vet inte om vi vågar... Vad är det för regler som gäller? Man ska ha med nån viss innebörd väl? Det kommer bli superbra! Så kul att ni fick öva att gå!!! Vi kommer få göra allt sånt bara nån dag innan. Vi har bjudit vår präst och hans fru, men han är ju också vår granne. Tror inte att han kommer, dock. De brukar väl bli bjudna på jättemånga!

Hmmmm, var det inte en flirt på g mellan martin melin och nån åsa i robinsson... kanske ett slags tecken. Fast jag vet inte på vad! Vad bra att det kändes bra med fotografen. I forsen!!!! Det låter ju inte klokt! Vad ska ni stå på?? Men tjusigt blir det nog!

Vad kul om det kommer ännu fler från Chile. De kan ju absolut ta bitchiga flickvännens plats!

Magnus tycker visserligen att jag är hopplös med BT, men han är ändå lite nyfiken. Han har lite koll på ert bröllop han med! Han tycker inte längre att det är konstigt när jag säger "Buffy och de ska göra si och så på sitt bröllop...". Fast en gång när jag sa att du avrådde från att önska riskokare sa han " Anna, Buffy kanske är ett troll" Haha, han är så söt som ett litet barn ibland. Han hade just lärt sig vad ett troll var och var lite lessen för han inte fick önska en riskokare, men det har gått över nu!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon