• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Buffy79

Anna:
    Det var verkligen en superkul dag. Och allt blev så himla verkligt! Fick nästan tårar i ögonen när vi stod framme vid altaret med prästen. Usch, jag vill inte börja gråta på bröllopsdagen!

Jättekul att frissan är på din linje! Det kommer bli superbra! Har ni bestämt vilka färger det blir? Jag blir så avis, jag vill också till frissan. Mitt hår är überslitet nu och jag behöver verkligen en klippning. Men jag får ge mig till tåls. :)

Kim kommer ju vara med under vår ceremoni eftersom han ska ta kort när vi går ut. Så vi kanske kan styla honom så att han blir mer lik Martin? :) Vore askul! Trista rykten är svåra att komma på. Tänk om man hittar på något och att det sen blir så?!

Av floristskolan fastnade jag för den här:
    www.florist.norrkoping.se/elevarb/HV3/04-05/brud%20till%20musik/MVC-274S.JPG
    Hoppas att länken funkar! Den har rosor, men också det där lite mer hängande som du hade på dina bilder. Vad gillade du mest?

Det vore jättekul att ses och titta på varandras filmer. Så kan våra blivande få träffas också! :) T har blivit riktigt nyfiken på dig och Magnus och vad du och jag skriver här på BT.
    Barnprojektet får nog ligga ganska mycket längre fram. Jag och T har inga planer i nuläget att skaffa barn. Men det vore ju onekligen kul om vi kunde synka oss i framtiden. :) Hur långt fram i tiden har ni tänkt er barn?
    Däremot är jag super hundsugen. Vill ha en lite Jack Russel. En kompis mailade i fredags om att det var några som skulle ge bort en 1,5 årig valp eftersom hans ägare hade gått bort hastigt och lustigt. Var sååå sugen på att ta emot den. Men vi pratade igenom det och vi kommer ju vara borta så mycket framöver, så det kändes inte helt rätt mot vovven.

Haha... tvångsklär de er i stickat och Birkenstock när ni är klara med utbildningen? Stackare!

Stormötet känns kul. Jag tänkte köpa gigantiska muffins tills dess, det har öppnat en muffinshop här runt hörnet och de är supergoda men superstora. Känns så skönt att man har familj och vänner som ställer upp så för en. Är så glad att jag har dem.

Frågan är var ni skulle ha provningen och när. I o m att era svärföräldrar bor så långt ifrån varandra. Man vill ju gärna ge presenten i anslutning till bröllopet. Vore ju lite knäppt att ge dem det ett år senare... :)

Ja, jag är så nöjd med att vi kom på den idén! Tror att det kan vara speciellt kul för den chilenska släkten att få turista lite. :) Även om jag tror att de kommer få göra det ganska mycket ändå. :D
    Slottet ligger inte så långt från herrgården, men det är inte gångavstånd i finkläder/skor. Så jag tror att de flesta kommer ta bilen ner och bilen upp igen. Och därefter kommer brudskålen och sen får ingen köra bil längre.

Saker ni kan ha med på bingonbrickorna:
    - Brudskål
    - Hört brudparet säga "Jag älskar dig" till varandra
    - Sett någon med ett tomt glas i handen
    - Första dansen
    - Tårar under vigseln

Men frågan är hur långt tidspann man ska ha på bingobrickorna. Gäller de för hela kvällen eller under en begränsad tid t ex middagen? Kan ju bli svårt att hitta en vinnare annars? Vad ska ni ha för pris?

Jag är också spänd inför min frisyr. Speciellt att se hur det blir med blomman. Hon ska ju göra ett spänne utav den, är väldigt nyfiken på hur hon kommer göra! Ska testa med örhängena på torsdag. Bra tips med små pärlor! Men vi får se hur det ser ut först.

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad vad psalmerna hette. :) Men 201 var en sommarpsalm och 84 var en vigselnpsalm. Jag får skaffa en psalmbok! :)
    Vad är det för dikt syskonet ska läsa och vems syskon? Missar ni inte det om det läses innan ni kommer in? Låter väldigt fint dock.
    Vår kompis föreslog att hon skulle sjunga När vi rör varann med Susanne Alvengren. Den är fin, men den känns inte som vi. Jag vill nog ha något mer glädjefyllt och inte så snyftigt. Har föreslagit något med Marit Bergman, men hon trodde att hon skulle kunna ha svårt för att sjunga henne. Hm... Vad ska man då komma på?
    Visst är Drottningholm passande när man gifter sig i ett slott, men den känns som för mycket "kunglighet". Och såna royalister är vi inte. Men jag gillar att ni valde Ronja. Det är en sån positiv musik. Även Allegro är väldigt fin. Vi skämtade om att ha den onda och goda musiken i Star Wars. Men tänk om folk tror att jag gifter mig med Darth?! :)

T blev otroligt peppad av att ge egna löften. Det man gör är att man tar:
    NN, jag vill älska dig,/
    dela glädje och sorg med dig/
    och vara dig trogen/
    tills döden skiljer oss åt/

Och sen så finner man ett eget sätt att säga det på med sina egna ord. Och då säger båda det till varandra. Så det är inte så svårt egentligen. :)
    Vi ska även ha ett genrep med marskalkar och tärna någon vecka innan. Kul att ni har er granne som präst. :) Det vore ju lite konstigt om han inte kom till ert bröllop i o m att han känner er sen innan. Vi bjuder nog Asta. Hon verkade cool.

Ett tecken på att jag och T borde leka Robinsson när vi kommer till Malaysia? :) Kim hade lite galna idéer. Han föreslog först att vi skulle springa genom ett rapsfält. Men vi lyckades som tur var avstyra det hela. Tänker inte göra något som kan smutsa ner min klänning!
    Forsen var inte särskilt stor, men tanken var att vi skulle gå ut och ställa oss på stenar i vattnet. Tjena. :)

Ja, men jag vill nog inte ha fler gäster nu. Måste ju begränsa sig lite. :) Vi fick en OSA lista från Ts föräldrar idag, alla har tackat ja!!! Super. Och att bitchiga flickvänner inte vill sova i herrgården öppnar ju upp för att fylla huset med mer släktingar. :)

Nu blir jag lite ledsen på Magnus. Skulle jag vara ett troll?! Riskokare är ett otyg. Det står jag fast vid! :)
    Du får introducera honom till BT. Så att han också kan sitta här och skriva noveller som vi andra. :) Så kanske han inte känner sig så utanför längre. :D

• anna_80

Buffy: Har inte tid att skriva en novell, så jag ska försöka att inte göra det, men måste bara svara på det nödvändigaste. Det känns så dumt när man tänker på ett svar som man vill säga, men så hinner man inte skriva, känns taskigt. Skumt.

Jättefin bukett. Klippte ihop länkarna lite och fick fram den. Är det inte väldigt bra färg på de rosorna med? Den är romantisk men trendig, en äkta rembobukett! Jag har surfat runt på alla möjliga bilder, tycker där är många fina. Nu var där nya pionbuketter, supersnygga.

Haha, det får bli en dubbeldate! Med våra små knähundar! Jag är rätt bäbissugen, men Magnus vill vänta... Däremot är vi båda hundsugna. Men det är som sagt det där med tiden... Jack russel, de är väldigt pigga, nästan lite galna väl? Jag kanske mest har träffat ouppfostrade.

Mums med muffins! Har ätit godis till lunch idag, börjar bli lite småhungrig.

Absolut extra lyckat med guidningen för Chilenska släkten. Trevligt sätt för folk att bekanta sig med varandra med.

Bra bingotips. Jag har klurat lite på det idag. Det kanske ska vara otidsbegränsat, men med ganska lätta saker, så att folk kan få bingo hyfsat tidigt. Dans-kryssen kan ju vara bland de sista. Kanske kan deala m toastisar och dj, så vi kan förkunna vinnare under kvällen.

Tänkte att syskonen, min lillasyster, magnus storebror, ska växelläsa en kort text precis när vi står i dörren och ska gå in. Hittade den här på BT, tyckte den var rätt fin. Ska ändra svenskan lite bara.
    Han kanske är den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste
    Kvinnan på vår jord

Hon kanske är den ende som uppskattar hur fantastisk han är
    I varje lilla sak som han gör
    I Varje lilla tanke

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger
    Och tror att de flesta kanske missar det hos den andre

Och de förstår inte hur man kan passera den andre
    utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen

Han har förstått, hon har förstått ? därför är vi här idag

Vad fint det kommer bli med egna löften. Jag ska lobba lite för det jag med...

Magnus har nu helt glömt troll-och-ris-incidenten. Hoppas du kan förlåta honom, det var inte illa ment, han var bara så besviken på riskokaren. Han nappade lite på ditt förslag och funderade på att ta nicket "troll" och börja skriva i en massa trådar. Fast sen tyckte han att det var för tjejigt.

Skriver mer snarast jag har tid. MÅSTE plugga nu.

• anna_80

Buffy:
    Hej! Fortsätter idag...
    Jag kände mig också helt rörd när jag bara var och plåtade vårt kapell, för att magnus skulle få se det inifrån. Det finns risk att man kommer snyfta som en tok på bröllopsdagen, men jag är inte helt säker... Kan också bli att man är helt nervig och inte fattar vad som händer. Inte så kul det heller... Jag hoppas på reaktion nummer tre som är att jag blir som när jag ser en sorglig film på bio, jag håller tillbaka tårarna, men känner mig jätteberörd. Man vill ju inte vara helt stel heller...

Jag är ju rätt sugen på guldfärgade slingor om det är möjligt. Man det kanske är fint att försöka hålla håret så nära den naturliga färgen som möjligt med. Man vill ju inte se för konstig ut heller. Undrar lite vad jag kommer tycka om afrot om 10 år... Sådär kanske... Men du får ju gå till frissan på torsdag. Väntar med spänning på resultatet.

Tyvärr kommer det ingen kändislik på vårt bröllop. Måste tänka ut nåt annat rykte...

Som sagt, buketten var superfin. Tror den kommer passa helt perfekt till er stil. Skulle T ha frockcoat? Vilken färg? Ni kommer se kungliga ut!

Nja, vi tvångskläs kanske inte, men de flesta psykologer jag har träffat har antingen riktigt tråkiga kläder från 80-talet. Eller svens-lärar-stuket, med broscher, koftor osv. När jag gjorde pratik i höstas tyckte en av sekreterarna att det var så kul att jag var där, för då fick hon lite roligare kläder att titta på !! Dåligt betyg till psykolog-outfiten alltså!

Ja, ska man få ihop båda föräldraparen krävs nog nogrann planering. Det blir nog tight att hinna med nåt direkt efter bröllopet, jag får ju vara ledig hela två dagar!! Får nog bli senare i sommar.

Har som sagt filat lite på bingon. Kan visa ett utkast sen när jag kommit lite längre. Tror du inte att det blir lite mycket med både tipsrunda, bingo + presentationsgrejen där man ropar upp olika kategorier? Får höra med toastmastrarna om de har fått in mycket annat med... De har massa hemliga möten, spännande!

Vi hade ett snack om vad vi ska göra under bröllopet igår. Vi kom fram till följande. Vi ska nog med skriva egna löften, istället för att hålla tal till varandra senare under kvällen. Sen tänkte vi att vi skulle hålla ett tal tillsammans till våra gäster, för att berätta hur mycket vi uppskattar att de är där. Alternativt sjunga en sång om vi kommer på nån riktigt bra. Sen ska vi försöka träna in en dans, men magnus är väldigt skraj... Har ni tänkt underhålla på nåt vis, mer än att ni står i centrum hela dan?

Jag spanade in era psalmer, det var också en vänlig grönska som var sommarpsalmen. Bra val! Svårt detdär med solosång. Man vill ju verkligen ha når som känns rätt. Vi tänkte jättelänge innan vi bestämde oss. Vill ni helst ha på svenska eller engelska? Ska klura lite på fler låtar... Om ni väljer star wars musiken (det finns ju de som har det) så kan ni köpa en mask som man får darth vaders röst när man pratar i. Magnus vill jättegärna ha en sån, 500 kr på maxi!

Ojojoj, han verkar lite farlig den där Kim. Rapsfält med vit klänning???? Du får balansera bra på de där stenaran. Kim kanske kan testa så de inte är hala inan ni hoppar i! Men det finns säkert massor av fina miljöer kring slottet.

Vad roligt att alla har tackat ja!!! Vi har fått våra första klara nej-besked. Men vi är så många, och de viktigaste har tackat ja. Så vi är glada! Bara några veckor kvar tills alla ska ha svarat.

Har fått inbjudan till min kusins bröllop nu. Kul! Måste börja spana på klänning till det med.

• Bröllopstokiig

Anna:
    Man behöver ju inte skriva noveller varje gång som sagt. Även om man oftast vill svara på allt. :)

Bra att du fick fram buketten! Ska i alla fall skriva ut den och visa för floristen när vi träffar henne. Ska hålla utkick för mer schyssta bilder där. Det verkar som att de lägger upp bilder ganska ofta.

Dubbeldate! Vad roligt! Får se om det blir någon vovve framöver, men jag tor att det också ligger lite längre fram. Vad vill ni ha för hund?
    Jack Russell är en ganska inavlad ras, så egentligen ska man väl inte välja såna. De kan vara ganska lynninga, men de är supersöta!

Tror absolut att det är bättre att begränsa sig med aktiviteter. Man vill ju inte att det ska bli för mycket heller. Personligen skulle jag hålla mig till bingo och presentationsgrejen. Att slänga på en tipsrunda blir för mycket kan jag tycka. Men tänk bara på att folk inte ska kunna få bingo för tidigt under kvällen! Och det är ju bra om toastisarna är insatta, så att det inte blir för mycket galenskap. :)

Jättefin dikt! Ska de läsa varannan mening? Usch, jag skulle nog ha svårt för att inte gråta på ert bröllop! Det kommer att bli så fint och vackert!
    Kul att ni också kommer att sikta på att ha egna löften. Vi får jämföra sen när det börjar närma sig. :)

Hehehe... Passande att kalla sig för troll. :) Du får visa honom trådar som andra killar har skrivit. Då kanske han inte tycker att det är så tjejigt längre. :) Fast jag måste erkänna att jag tror att det är många av de sk "killarna" här på forumet är riktiga troll.

Har Magnus inte sett ert kapell? Hur kommer det sig?
    Får hoppas att ingen av oss börjar snyfta på bröllopsdagen. Vill bara känna mig glad, kär och lycklig då. Inte bli helt fulgråten! :)

Tror att olika toner av guld kan vara helt rätt på dig. Tror mer på guld-gul än guld-rött, eller vad säger du? Du har ju ganska brunt hår och tror att rött kanske försvinner helt. Men det kan vara värt att fråga frisören vad hon tror.
    Afron är ju alltid coola. Och då när du har satt dig i psykolog-look kommer du vara glad att du vågade vara lite mer annorlunda när du var ung. ;)
    Sjukt att alla lyckas klä sig likadant som psykologer. Du får vara den som bryter den fula trenden!

T kommer ha svart frockcoat och marskalkerna kommer ha på sig svarta kostymer. Men det blir nog ingen Star Wars mask eller musik. Det vore kul i o f s. Men det är inte riktigt rätt. Får lyssna vidare på kyrkmusk.se helt enkelt. Men allt är ju väldigt fint, så det ska nog gå bra.
    Problemet är att komma på något bra till min vän att sjunga!! Kommer inte på några bra "lagom" låtar... :(

Ni kanske kan träffa föräldrarparen och ordna ihop något till jul eller höstlov? Tråkigt att du bara är ledig två dagar. Man vill ju hinna njuta med sin nyblivna make.

Vi har nog inte tänkt så mycket på någon mer underhållning från vår sida. Dansen är ju en sak, men vi kommer nog inte sväva ut för mycket. Om vi ens kommer på en ny låt att dansa till! Vi kommer nog skippa häst & vagn också, det funkar inte helt för oss. Men vi funderar på att klä ut bilen med ölburkar där bak och skriva "Just Married!" med raklödder. Vad tror du om det? :)

Åh vad jag längtar till bröllopet. Det kommer bli så härligt. Och kul att se hur dina (era) och våra bilder blir! Får göra lite knäppa saker!

Tråkigt att få ett nej. Men ni har ju fått så många ja hittills så det kanske inte är så jobbigt? Eller är det någon som var viktig att ha där?
    Än så länge är vi 34 med oss plus ev. 2 till från Chile (de jag har nämt tidigare) och nu kanske min toastis har träffat någon. Vi hade lovat henne att hon skulle få ta med en kille om hon träffade någon hon kände starkt för innan OSA-datumet. Så max 37 blir vi.

Kul med kusin-bröllop! Synd att du inte kan använda din rembo. Kanske kan använda toppen bara?

Lite andra kul nyheter:
    - Jag har fått tag i en i-Zone kamera via teknikmagasinet!!! Ska hämta den idag.
    - Jag ska på intervju på torsdag! De ska tydligen träffa en hel del så man får 15-20 minuter på sig att berätta varför man är rätt person för jobbet. Annorlunda!
    - Pga intervjun kommer jag behöva skjuta på frisyrgrejen. Men det blir lite senare på torsdag bara. Jag är så peppad!!!
    - Ska iväg och prova min klänning med underkjol nu. Wish me luck!

• Buffy79

Anna:
    Nu ringde mamma precis. Tydligen är det 3 släktingar som kommer från Chile! Sex stycken totalt. Lite mer än jag räknat med...
    Men samtidigt har Ts syster och hennes man meddelat att de inte kommer kunna komma trots allt... :( Så på något sätt jämnar det ändå ut sig.
    Nu måste jag börja räkna på sitt och sovplatser. Får se om allt går ihop ändå eller inte. Det är lite frustrerande att de inte ens förvarnat om att de kanske kunde komma. Fast jag är ändå glad att så många vill komma. :) Får se vad T säger... ;)

Annars gick klänningsprovningen bra igår. Fast det tog otroligt lång tid! De var underbemmanade och försökte fixa allt på en gång, vilket resulterade i att allt tog längre tid än väntat. 2 timmar bara för att nåla upp en klänning. Fast jag är nöjd med längden. Klänningen bör vara färdig nästa eller veckan därpå. Åh, vad jag längtar!

Det var väldigt intressant när två finska zigenare kom in i butiken. Butiksägarinnan blev helt till sig och ville få ut dem ur affären. Sen förklarade hon att hon blivit bestulen flera gånger av "såna där zigenare" när de hade gått. Kändes lite obehagligt sagt av henne... Usch och fy.

Hur går det med pluggandet? Är det mycket just nu eller? Själv har jag lite ångest inför imorgon. Måste komma på en bra anledning till varför jag ska ha det jobbet!

• anna_80

Buffy: Som du märker är jag ganska upptagen av plugg . Tenta om en vecka. Blir korta inlägg.

Vi har med varit inne på en rätt liten hund. Jag gillar dvärgschnauzer och Magnus gillar chihuahua, fast det är ju inte så kul längre nu när alla har det!

Japp, lutar åt att vi stryker tipsrundan. Våra toastisar har haft möte idag och planerat! Vi får inte veta nåt, men de lovade att fråga om lov innan de planerar in aldeles för hemsla lekar! Magnus gillar inte sånt, men vi litar på deras omdöme.

Blir också helt skeptisk när nån brudgum skriver. Vissa skriver så feminint...

Eftersom vårt kapell driva av en stiftelse är det inte öppet så ofta på vintern. Därför var jag där och plåtade lite, för det har varit stängt när Magnus har varit där.

Ja, min syster ska läsa det som handlar om vad "hon" tycker och magnus bror ska läsa det som "han" tycker. Ska maila iväg ett utkast till vigselprogram till prästen i dagarna så får vi väl träffas och diskutera när jag kommer hem. Vad är det för text ni ska ha i kyrkan? Ja, vad bra om vi kan jämför löften! Vi ska inte visa för varandra, så dem har jag ingen annan alls att diskutera med!

Har ni bestämt nåt om ris? Min mormor är helt såld på ryktet om att småfåglar dör av riset, så vi får väl tänka ut nåt annat. Hade tänkt strunta idet, känns ju lite knäppt att dela ut vad folk ska kasta på en, men nu får vi väl fundera. Finns ju nåt konstgjort hjärtformat ris. Eller såpbubblor. Ska höra med om man ens får kasta nåt. Tycker som sagt det vore roligast om det var spontant, men nu får vi väl skriva förhållningsregler på sidan...

Ja, guldgult vore fint. Ska nog se hur det blir utan slingor först. Kanske är sjysst att ha nåt hyfsat naturligt. Är nästan äkta i håret nu!

Vad stiligt med svart frockcoat. Ni kommer bli så klassiskt vackra, men ändå så coola. Det är min bild av ert bröllop! Inget öga kommer avar tort där heller! Nästan synd att vi inte kan gå på varandras bröllop! Fast ändå himla kul att vi står där framme i kyrkan nästan samtidigt!

Just married bil är ju hur charmigt som helst! Tycker jag absolut ni ska ha. Ska ni ha nån speciell bil? Vi lägger ingen speciell vikt vid transporten, det är så kort sträcka ändå.

Ska fortsätta tänka på låtar. Finns det inget som ni förknippar med när ni träffades? Vissa låtar kan ju passa på så sätt att de verkar handla om just en själv. Jag tycker "den första gång jag såg dig" är supersöt, men vi träffades mitt i vintern, inte på sommaren, så den gick bort!

Ja, det gäller att träna in lite snygga poser inför fotograferingen! 66 dagar kvar idag. Det går så fort! Det var ju 100 nyss!

Vi hade räknat med betydligt fler nej, så vi är jätenöjda. Vissa får ju åka 120 mil, så det är ju inte så konstigt att de tvekar... Vad synd att ni blev av med några gäster. Fast kul att vissa kom till.

Min klänning är hel, så det får bli nåt helt annat på kusinbröllopet!

Vad bra att du fick tag i kameran! Ska ni klistra små foton istället för självporträtt då?

Å, förstår att du längtar efter att få hem klänningen! Blev det bra med underkjolen? Kändes det 100% bra denna gången? Jobbigt med zigenarepisoden! Jag ska hem den 4/6 och lämnar då klänningen hos en sömmerska hemma. Sen får jag inte se den förrän bröllopet...

Grattis och lycka till imorron! Både med intervju och hår! PLÅTA!!!

• anna_80

Hej Buffy!
    Hoppas allt går bra idag! Håller tummarna och väntar på bilder!

• Buffy79

Anna:
    Tyvärr inga bilder idag. :( Frisören hade blivit magsjuk och var tvungen att ställa in. Men det ger ju inte bästa intycket att hon är sjuk ofta. Man vill ju inte behöva oroa sig om hon dyker upp eller inte på bröllopsdagen. Jag tror att jag ska fråga henne om det finns någon back-up ifall någon av dem skulle bli sjuk på bröllopsdagen. Det kan ju inte stå och fall med dem...
    Så nu är min nya tid på tisdag kl. 13.

Jag var ganska ledsen igår för första gången under mitt bröllopsplanerande. T blev inte alls särskilt förtjust i de där tre extra släktingarna som tillkom. Speciellt eftersom de var inte bjudna från början och det är ju ganska oartigt av dem att gå och köpa biljetter innan de ens kommunicerat med oss att de tänkte komma. Det är inte en fråga om plats eller pengar utan det faktum att T känner sig överkörd av mina släktingar, som han dessutom inte känner och jag inte heller känner så väl. Det är ju min mamma som har hållt i all kontakt med dem.
    Så det blev långa diskussioner igår om vi skulle be dem att inte komma eller inte. Mår dåligt för min mammas skull som inte sa ifrån tidigare, det hade ju kanske varit lättare att avstyra det innan de faktiskt köpt biljetter. Och att hon ska behöva säga till sin syster och min kusin att de inte får komma på hennes dotters bröllop. Får otrolig ångest av det...
    Och jag mår dåligt för Ts skull och förstår verkligen vad han menar. Det blir ju inte det bröllopet vi planerade från första början, litet med "våra närmaste". Jag vill ju inte att han ska vara ledsen heller.

Hur som helst så ska väl mamma börja hinta för dem att de är sent ute att tacka ja nu och hoppas att de ångrar sig. Sen blir det här något vi får diskutera på lördag tillsammans med Ts föräldrar. De har ju också folk som har "bjudit in sig själva", men som de har sagt ifrån till. Det är ju inte helt omöjligt att de kommer vilja lägga på folk till gästlistan.

Usch, nu tappade jag bröllopssuget helt. :(

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon