• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Elin B

De verkade ha en hel gott att välja mellan! Bra som inspiration! Stället är dock rätt B tycker jag, vi var på konferens där i höstas och det var som ett ostädat museum från 60-talet.

• Elin B

Jag har inte gett mig ut på klänningsprovarstråk än men jag ska göra det när jag kommer hem från Kreta i mitten av maj. Men jag har hittat en Nixa-klänning som jag gillar! Det är egentligen en topp och en kjol, som finns på första sidan med toppar och kjolar på Nixa.se. Det är topp nr 863 och kjol 870. De blir nog fina ihop tror jag...

• dala82

Ja just ja, det skrev du ju förut. Jag tror att de blir jättefina ihop! Fint med lite släp!

• Elin B

Om du får bestämma helt själv, och om pojkvännen friar såklart, blir det bröllop nu i vinter eller nästa sommar då alltså?

• dala82

Jajamensan! Hoppas på det!! Jag är så knäpp att jag över huvud taget är härinne. Man blir ju alldeles tokig av alla idéer och tips. Planerandet är ju roligt i sig. :) Men vi får väl se. Om det inte blir ett decemberbröllop skulle jag vilja gifta mig i maj eller juni. Men eftersom jag läser examenstermin på lärarprogrammet vt 06 så kan det ju bli lite tufft. Har en massa praktik och ska skriva c-uppsats, men vill man så går det. Tjejerna jag umgås med i klassen är nästan mer pirriga än vad jag är, om han ska fria i sommar eller inte. Pratade med en av dem nyss. Hon sa: "men bara så du vet, om han friar och du ska gifta dig sommaren 06 så planerar vi efter det, med examensarbetet. Vi är riktigt effektiva och skriver klart i förväg.." HM, så söta!

• dala82

Måste kila till skolan nu, men om du har tråkigt idag eller ngn annan så kan du kika in denna länk.

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m1014030-3.html

Titta inte på slutet!! Utan gå in på typ sida 3 eller 4 och sedan framåt. Kika där jag ställer Blivande fru J massa frågor. Titta vilket resultat du får. En ganska rolig sak.

I början av tråden är det massa gåtor, men svaren står sedan under, du får väl hålla för om du vill klura själv. Lycka till!

• Elin B

Ok, det ska jag göra! Ha en bra dag!

• dala82

Detsamma! Vi syns väl snart igen härinne antar jag...:)

• brud nyår05

Oh vad glad jag blir, flera som ska gifta sig på nyårsafton. Det som är mindre kul är att pga detta val av dag så försöker alla som blir inblandade tex band, serveringspers osv att hugga för sig ordentligt m betalt:(
    Har ni några tokbra tips m dekoration, mat osv.
    Mvh Toknyfiken!!!

• dubbelbröllop05

Hej och välkommen till oss brud nyår05!

Lite info om mitt eget bröllop...jag kommer att gifta mig på nyårsafton i Finland, därifrån jag kommer och samtidigt gifter sig även min syster.
    Våra färger kommer att vara vinrött, vitt och guld.

Jo, man fasar för vad folk kommer att ta för betalt...:(

Vad har du själv för planer?

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!