Hej!
Ja det var verkligen länge sen nu, var har ni hållt hus?!
Nu har vi berättat om bröllopet för båda våra familjer och de blev jätteglada! Mormor har redan börjat fundera på vad hon ska ha på sig och hon frågade mig och min syster vilka färger vi tycker att hon passar i. Hi hi, hon är rätt mån om att vara piffig, trots att hon är 76 år.
Annars har vi inte gjort så många framsteg. Vi har fått stryka en person på vår lilla gästlista eftersom min blivandes syster & hennes pojkvän har gjort slut. Det känns trist, men nu bli vi ett jämnt antal (18 istället för 19) och det är ju trots allt smidigare när man ska få ihop bordsplaceringen. Men som sagt, trist att de har gjort slut.
Jag och min blivande har haft en hetsig och utdragen diskussion om namn nu i veckan. Jag har tidigare sagt att jag kan tänka mig att ha dubbelnamn, eftersom jag inte vill ge upp mitt ovanliga efternamn, men ju mer jag har funderat på det desto mer fel känns det. Och min blivande har ett rätt vanligt namn som jag tycker är lite tråkigt, så jag vill inte ta det som enda efternamn. Och han vill inte ta mitt. Så i några dagar stod det helt still, det var totalt dödläge. Han ville inte ge sig och jag ville inte ge mig.
Men så i torsdags så kom vi överens om att jag får ha dubbelnamn men att han ändrar stavningen lite på sitt namn - så att det blir lite mer ovanligt och unikt på så sätt. Och då känns det lättare för mig att acceptera att hans namn blir vårt "familjenamn", dvs det barnen kommer att få heta.
Det låter säkert superfånigt, men det känns betydligt bättre nu. Jag lägger ju hellre till ett namn som jag tycker ser fint ut än ett som ser tråkigt ut.... Och om jag skulle lessna på att ha ett dubbelnamn så kan jag nog vänja mig vid hans namn med den nya stavningen, och ev ha det som enda efternamn.
Vi ska åka till Kreta om två veckor. Och sen när vi kommer hem så tänkte jag börja prova klänningar!
Då är man ju lite brun och fin, vilket brukar hjälpa självförtroendet lite på traven... Ska åka en sväng med min syster till Lillys i sthlm, de har många Nixa-klänningar och de gillar jag. Enkla men vackra.
Nu ska vi gå ut och gräva i trädgården, vi håller på och fixar underarbetet till en ny gräsmatta på ena sidan av radhuset. Det går åt MYCKET jord, hittills har vi krattat ut ca 500 liter, och idag blir det 300 till. Men man får lite gratismotion, och det är ju bra.
Vi ska förresten börja fundera lite på menyn nu har vi tänkt, så om någon av er har tips på goda & festliga förrätter och varmrätter så berätta gärna! Vi ska ha pannacotta med limemarinerade björnbär & blåbär till efterrätt, men de andra 2 rätterna har vi inte bestämt oss för.
Ha det så bra sålänge! Kram / Elin