• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Is-prinsessan

dubbelbröllop05! Vad var det för en klänning du tänkte på först? Jag är nämligen också lite sugen på en klänning med lite färg i. I alla fall i livet. Har provat en röd, men dekorationerna i den var alldeles för orientaliska för mig, tyvärr..... Den var urläcker annars! Hade varit kul o se vilken du har tittat på!

Trevlig helg allihop!!

• dubbelbröllop05

Is-prinsessan

Den klänning jag först ville ha har jag inte hittat på någon hemsida...jag har bara sett den "på rikigt". Den hade en vinröd kant upptill med lite röda broderier på toppen och sedan infällt vinrött i kjolen. Svårt att förklara men jätteläcker!

• dala82

Axelbandslösa klänningar
    Jag har också tänkt till ang. detta. Jag skulle vilja ha det, men det kanske ser lite bart ut på ett vinterbröllop. Jag kommer nog ha det iaf...Det är ju så fint. Men det är det här med att det känns som om den åker ner. Jag hade en axelbandslös klänning på nyårsafton och den satt jättebra. Är den tajt över bysten så känns det bra. Man vill ju inte gå och dra i klänningen när man går fram i kyrkgången...:) Man kan ju sats på nåt tunt korsettlikande under så att allt hålls upp. Det är ju fördelen med att gifta sig på vintern: Det blir inte lika varmt under allt tyg...

Trevlig helg på er!!!

• Moje

Har varit och provat lite olika axelbandslösa klänningar då jag tycker att det är sååå fint. En del sitter som gjutet och det känns som om man skulle kunna springa maraton i dem utan problem medans andra känns som om de ska halka ner mitt i kyrkgången ..
    Hänger mycket på modellen och spå hur klänningen är konstruerad. I vissa finns det skenor insydda som i en korsett andra är knappt fodrade..

• Muppsan

Hörre ni tjejer - nu måste ni hjälpa mig! :D
    Det är ju så här att kyrkan kommer att vara svinkallt i kyrkan vi gifter oss i, VAD ska jag ha på mig?
    Har ni några tips på sidor där man kan titta på klänningar som är lite mer anpassat för kyla? :)

• dubbelbröllop05

Muppsan

Vill ju inte verka tjatig, men om du inte kollat in www.dreambride.se så gör det.
    På sid 1 och 3 finns lite "vintrigare" klänningar...om de sedan är varma är ju en annan femma. Priset vill man ju inte veta av men du kanske får några ideér iallafall.

• Muppsan

dubbelbröllop05: Jo, det har jag gjort - men jösses Amelia vilka priser. ;)

• Elin B

Hallå hallå,
    Hur går det för er? Nu var det ju ett tag sen vi hördes av härinne.

Vi har precis firat påsk med min blivandes familj och berättat för dem om våra bröllopsplaner. De blev jätteglada, så det känns kanon! Så nu är det bara min familj kvar att berätta för. Vi tänkte göra det på min födelsedag på tisdag. *längtar*

Annars har det väl inte hänt så mycket här hos mig. Jag har slingat håret så nu är jag blondin igen, som vanligt, var bara mörkhårig tillfälligt. Men tyvärr blev slingorna lite gulaktiga så jag tvättar idogt med ett "silverschampo" nu, för att få bort de gul-oranga nyanserna. Och det verkar funka som tur är! Och vi ska till Kreta om en månad så då lär ju håret bli fint solblekt också. Så den värsta hårpaniken efter slingandet har lagt sig. Att man alltid ska hålla på och experimentera......

Idag är det nästan på pricken 9 månader till vi ska gifta oss! Hoppas att tiden kommer att gå fort! Efter sommaren vill säga, sommaren får ju gärna gå sakta.Vi köpte radhus i höstas så nu vill vi få njuta länge av varma sommarkvällar på altanen.

Hur går det för er? Har ni kommit någon vart med klänningsbestyren osv?

Ha det bra sålänge! / Elin

• Muppsan

Nu tjejer har vi fått bestämt ett ordentligt datum, och hittat en kyrka som vi vill viga oss i. Ska ringa och höra om den är ledig i morgon! :)

Datumet blir; 27 november 2005 så jag tillhör ju inte längre decemberbrudarna, så jag lämnar er här.

Lycka till med era planeringar allesammans! :D

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!