• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Muppsan

Vi har precis bestämt oss att vi ska gifta oss i dec. 2005, om vi hinner klart med planeringen och få ihop tillräckligt till budgeten. :)
    Men det är roligt att planera lite smått och jag hoppas verkligen att vi hinner färdigt i tid! :D

• Elin B

Muppsan,
    Vad roligt! Välkommen till decemberbrudarna!

Det kommer nog gå bra för er att hinna planera allt, det är ju lite mer än 9 månader kvar. När i december har ni tänkt er att bröllopet blir?

Tänker ni er ett stort bröllop med många gäster eller ett litet?

Ha det så bra så länge! // Elin

• Muppsan

Elin B:
    Förhoppningsvis hinner vi få allt klart. Vi har inte ett jättestort bröllop, det blir bara 35 gäster.
    Och vi hade tänkt oss den första advent! :D

• Elin B

Muppsan,
    Vad mysigt med bröllop första advent! Precis när man börjar känna att det snart är jul. Har ni tänkt ha lite jultema på bröllopet?

Vi ska gifta oss i Trosa på nyårsafton. Idag har vi varit och tittat på lokalerna i restaurangen där vi ska ha vår middag. Det kändes perfekt! Så nu längtar jag ännu mer till nyårsafton!

Vi ska ocksa ha ett litet bröllop, ännu mindre än ert faktiskt. Vi kommer att vara totalt 19 pers på middagen. Bara vi och våra familjer. Våra vänner tänker vi fira med när vi kommer hem från vår bröllopsresa. Tanken är att vi ska åka 2 veckor till Thailand i januari.
    Åh vad jag längtar....

Var bor ni och var kommer ni att gifta er Muppsan? // Elin

• Muppsan

Vi tänkte först att bjuda på jultallrik efteråt, men har ändrat oss [som med så mycket annat], men det blir ju lite rött och dylikt i temat. ;)

Vi bor i Västernorrland och kommer att gifta oss någonstans här. Ska ringa om kyrkan i morgon!

Mysigt att gifta sig på nyårsafton, på dagen eller kvällen? :)

• Elin B

Vår vigsel kommer att vara kl 16 och middagen kl 18. Det blir fördrink och 3-rätters middag med bubbel och fyrverkerier vid tolvslaget. Vi valde nyårsafton för att vi tycker att det känns mysigt att fira det nya året med att bli man & hustru. Och sen är det ju kanonbra att vi får avsluta kvällen med fyrverkerier!

Vårt färgtema kommer att vara vitt & silver. Det tycker jag passar utmärkt på nyår. Och dessutom tycker jag att det är sååå fint med vita brudbuketter! Har sett flera såna med vita rosor & fresia, som är helt underbara.

Vilken tur ni har som bor i Norrland, då kan ni säkert åka häst & släde mellan kyrkan och festlokalen! Lyckostar! Här i Södermanland vågar man inte räkna med att det är snö, så det får bli fackeltåg istället. Fast det är ju också mysigt!

• dala82

Vad kul! Den där är en favorit hos mig också. Jättesnygg!
    Igår kom min kille hem och överraskade mig med en resa. Vi åker till Grekland i sommar. Jag undrar jag....kan det (frieriet) ske då?? :) Hoppas hoppas!!

Om det skulle bli så, hinner man planera till december då? Snacka om att gå händelserna i förväg!! ;)

• Moje

Jag är också december brud! Vi gifter oss på nyårsafton vi med.

Vi har kommit en liten bit i planeringen. Kyrkan är klar och festlokalen med maten är bokad. Vi har valt två väldigt vackra och speciella lokaler(tycker iallafall vi själva). Kyrkan är Lundby Gamla som har delar som är så tidiga som 1200-talet. Festlokalen är Skansen Lejonet som ju inte heller är byggd igår.

Klänning har jag faktiskt bestämmt att jag ska beställa på nätet. Har hittat en som är bara så super duper snygg... och är det så att den inte passar perfekt så har jag en mamma som är bara så duktig på att sy så det ska nog ordna sig till det bästa.

Än så länge så är det bara fotografen som vållar oss lite bekymmer. Många som inte vill boka upp sig på den dagen. Iallafall inte så här tidigt. Men nu har vi hittat en som verkar bra, ska dit i slutet på månaden för att kolla lite bilder och så. Deras ända förbehåll för nyår är att de tar ut ett tillägg på 1000:- fast det gör de tydligen på alla "aftnar". Hoppas att det blir bra...

Har ni stött på några hinder pga dagen ni valt?

• dubbelbröllop05

Välkomna Muppsan och Moje!

dala82
    Vi hoppas på frieri!!

Muppsan
    Var i Västernorrland bor du?Jag finns i Sundsvall...men kommer att gifta mig i Finland.

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!