• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Muppsan

dubbelbröllop05: Vi bor i H-sand. :)

• Elin B

Moje,
    Vad roligt att ni också ska gifta er på Nyårsafton! Bra dag tycker jag!

Hittills har vi inte stött på några hinder pga att vi har valt just nyårsafton, men det kanske kommer. Frisören är ju inte bokad än...

Är det någon särskild klänning du har sett, som du ska beställa Moje?

• Elin B

Muppsan, vad kul att jag inte är ensam här nu! Hur gick det med kyrkan, du skulle ringa dem... Har ni bokat nu?

• Is-prinsessan

Här är en till som satsar på bröllop nästa vinter. 3 december närmare bestämt. Har inte kommit alls långt än så länge. Festlokal är bokad, kyrkan är på gång hoppas jag... (min älskling har lovat att boka nämligen :-P)

Vi har funderat ut värdpar, men inte frågat än...
    Ska försöka hitta en klänning någon dag snart. Börjar det bli brått nu?

Känns som alla andra saker får vänta lite. Är jättesugen på att börja göra inbjudningskort, men det är ju så långt kvar än! Eller tänker jag fel nu?

• Elin B

Is-prinsessan,
    Vad kul! Välkommen till oss decemberbrudar!

Jag ska börja titta på klänningar så fort vi har berättat om bröllopet för våra familjer. Jag vill ha med mig mina systrar som smakråd. Och vi ska berätta om bröllopet på min födelsedag i början på april, så snart är det dax! Det ska bli jätteroligt.

Vi kommer nog att beställa våra inbjudningskort från Spira. De har en variant som heter "Ännu doftar kärlek". Den är jag helt kär i! Och vi behöver bara 11 inbjudningskort eftersom vi bara bjuder våra familjer på middagen, så det blir inte så dyrt ändå.

Var ska ni gifta er någonstans Is-prinsessan?

• Is-prinsessan

Vi ska gifta oss på landet, utanför Alingsås närmare bestämt. Hoppas att det inte är lika brått och boka allt som det är när man gifter sig på sommaren.

Vi har berättat för våra familjer, så vi har redan haft ett "planeringsmöte" ihop med dom allihop, vilket blev mycket lyckat och givande! Men det känns som sagt som att det inte är dags att sätta igång för full fart riktigt än, då kanske det inte blir kvar något på slutet

Och du Elin B skulle gifta dig på nyårsafton, var det så?

• Elin B

Is-prinsessan,
    Ja vi ska gifta oss på nyårsafton! Det gör ju att vi måste vara ute i lite god tid ändå, man vet ju aldrig om frisörer osv har stängt för att det är nyår...

Och jag är verkligen en planeringsmänniska och en ivrig sådan. Hittills har vi bokat kyrkan, middagen på restaurangen, hotell för bröllopsnatten, fotograf (min M2B's farbror) och en florist som ska göra brudbuketten (en av mina kompisar). Dessutom har vi fått ett kostnadsförslag på de ringar vi vill ha och så har vi beställt provkort av de inbjudningskorten vi gillar.
    Så man kanske kan säga att det där med att tålmodigt vänta med vissa delar av planeringen inte riktigt är min grej...

Ska ni ha ett stort bröllop med många gäster? Och blir det catering, restaurang, hemlagat...? Berätta mer om era planer!

• Is-prinsessan

Oj Elin B! Du ligger verkligen i!!

Fast det är klart. Mycket är redan planerat, inne i mitt huvud... Ska bara se om det går att realisera

Vi ska gifta oss i en missionskyrka på landet (funderar på att inte ha traditionellt in-tåg, det känns så stelt och svårt tycker jag. Funderar på att alla gäster ska stå utanför i en allé (bara för ett kort kort tag) med facklor och att vi kommer i häst och vagn och går igen med spelemän framför oss och sen går alla gäster in efter oss. Låter det genomförbart?) Efter vigseln tar vi nog hästen och vagnen till festen också, och sen är det inte så mycket planerat egentligen. Hoppas att våra tilltänkta värdpar tackar ja och att dom ordnar något vackert.

Vill att det ska vara massvis med levande ljus, marschaller, facklor, kanske även tomtebloss. Fyrverkeri vill vi ha också.

Vi ska ha middag för ca 120 personer så det blir "hemlagat" (föräldrars bekant) och vid 8-tiden tänkte vi öppna festen och ha s k öppet hus då alla som vi inte kunde bjuda kan komma och fira med oss. Då blir det tårta och underhållning hoppas vi.

Det blir ingen dans, för min älskling är inte så dansant, tyvärr... Men det är nog lika bra det. Varken hans eller min släkt är så sugna på dans, så det skulle säkert bara bli löjligt och pinsamt eller något.

Det var ett litet "skrap på ytan" på våra planer.

Sen finns det detaljplanerna, klänning, hår, blommor o s v. Kul att frossa i allt planerande och drömmande!!

• Moje

Elin B: Jo jag har hittat klänningen med stort K! Var och provade i en affär i stan men de skulle ha 11 000:- för den. Puh! Stämde inte riktigt med min budget men nu har jag hittat en snarlik som man måttbeställer så jag har bestämt mig för att chansa då den kostar ungefär vad klänningstyget kostar om man ska sy hemma vilket jag var inne på ett tag. Lägger hellre lite tid på ändringar då om det inte stämmer..

Is-prinsessan: Tycker att det låter som en fantastisk entré till kyrkan. Helst vill man ju ha gnistrande snö och mörker då. Hade mycket väl kunnat tänka mig det upplägget men vi bor ju i Gbg så någon snö på nyår är nog inte att lita på. Sista tiden i kyrkan här på nyårsafton var dessutom klockan tre och då är det inte mörkt här, tyvärr. Fast jag önskar mig en fackelallé på väg ut ur kyrkan istället. Har inte tänkt oss något mer än lite kort och ris på utsidan av kyrkan och sedan snabbt iväg. Prata och kramas kan man ju göra sedan under fördrinken framme i festlokalen.

• Is-prinsessan

Tack Moje för responsen!! Jag tror det skulle kunna bli riktigt stämningsfullt!! Klart, är det gnistrande snö och allra helst då nysnö hade ju varit underbart. Men jag försöker föreställa mig snålblåst och regn. Mörkret är det som är viktigt för oss.

Hur långt har du kommit i planeringen? Känner att jag kanske ligger efter, eller??

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!