Oj Elin B! Du ligger verkligen i!!
Fast det är klart. Mycket är redan planerat, inne i mitt huvud... Ska bara se om det går att realisera
Vi ska gifta oss i en missionskyrka på landet (funderar på att inte ha traditionellt in-tåg, det känns så stelt och svårt tycker jag. Funderar på att alla gäster ska stå utanför i en allé (bara för ett kort kort tag) med facklor och att vi kommer i häst och vagn och går igen med spelemän framför oss och sen går alla gäster in efter oss. Låter det genomförbart?) Efter vigseln tar vi nog hästen och vagnen till festen också, och sen är det inte så mycket planerat egentligen. Hoppas att våra tilltänkta värdpar tackar ja och att dom ordnar något vackert.
Vill att det ska vara massvis med levande ljus, marschaller, facklor, kanske även tomtebloss. Fyrverkeri vill vi ha också.
Vi ska ha middag för ca 120 personer så det blir "hemlagat" (föräldrars bekant) och vid 8-tiden tänkte vi öppna festen och ha s k öppet hus då alla som vi inte kunde bjuda kan komma och fira med oss. Då blir det tårta och underhållning hoppas vi.
Det blir ingen dans, för min älskling är inte så dansant, tyvärr... Men det är nog lika bra det. Varken hans eller min släkt är så sugna på dans, så det skulle säkert bara bli löjligt och pinsamt eller något.
Det var ett litet "skrap på ytan" på våra planer.
Sen finns det detaljplanerna, klänning, hår, blommor o s v. Kul att frossa i allt planerande och drömmande!!