• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Elin B

Brud nyår05,
    Instämmer med dubbelbröllop05, välkommen till oss! Roligt att ni också ska gifta er på nyårsafton, precis som vi! Nu får du berätta lite om era planer. Var, när, hur?

Jag och min blivande kommer att gifta oss i Trosa stadskyrka kl 16 på nyårsafton, och sen ha middag med våra familjer på restaurang Bomans i Trosa. Vi blir 18 personer totalt.

Just nu håller vi på och funderar på menyn och inbjudningskort. Och när jag kommer hem efter en vecka på Kreta i början av maj så ska jag ta med min syster och titta på brudklänningar! *längtar*

Ska börja höra mig för om frisörer och sminköser också snart. Känns som om man borde ha lite framförhållning med det, utifall att det skulle visa sig att ingen är villig att jobba på nyårsafton. I så fall måste jag öva på att sminka mig snyggt, och det lär nog ta ett tag om jag ska bli bra på det!

dubbelbröllop05, hur går det för dig/er? Har ni kommit långt i era planer?

Ha det så bra sålänge! Kram / Elin

• dubbelbröllop05

Hej Elin!

Jo, som sagt hoppas jag att vi får pris på maten snart. Vi ska själv bidra med råvaror så att det blir ännu billigare.
    Sen var jag med svärmor i måndags och köpte 10m tyg till servetter, så nu har hon något att göra framöver.:)

Har hittills provat en klänning! Blev inte sådär wow som man trodde att det skulle bli. Men det berodde nog inte på klänningen ;) Man önskar man hade en annan kropp....
    Ska gå och kolla till ett annat ställe imorgon. Men om jag inte hittar nåt kap så kommer jag att vänta med kläderna till sensommarn tror jag. Får låta sommarbrudarna gå först.

Annars vet jag inte om vi framskridit så mycket mer. Har bestämt hurudana inbjudningskort vi ska ha. Vi ska ha likadana men inte gemensamma!

• Stilig Amelia

Muppsan,
    hur går det med din kyliga kyrka - inte funderat på att låna nån snygg pälsjacka att ha över, kanske på vägen in?

• Elin B

Godmorgon på er!
    Jag tänkte höra om någon av er har börjat kolla på vad ni ska ha på er ovanpå klänningen när ni åker/går från kyrkan till festlokalen? Jag skulle vilja hitta en vit päls eller duffel, men det verkar svårt att hitta. Jag har ju ingen lust att köpa en superdyr päls som jag sen måste sälja dagen efter bröllopet för att ha råd med bröllopsresan.

Just nu är jag verkligen på G igen när det gäller bröllopsplaneringen! Det känns så himla roligt! Jag hade en period när det inte alls kändes så kul att sitta och titta på inbjudningskort, menyer osv. Har ni också kännt så någongång? Det kanske är därför kontakten mellan oss decemberbrudar låg nere ett tag. Hur som helst, det har gått över nu och jag känner mig så lycklig när jag sitter där med Nixas hemsida och Calligraphens katalog för hundrade gången!

Och en annan sak som känns kul är att det bara är 8 dagar till vi åker till Kreta! Jippie! Vi ska vara där en vecka, jag och min älskling. Planet går på eftermiddagen nästa lördag så det börjar närma sig nu!

Sen när vi kommer hem så ska jag börja prova klänningar på allvar. Det lutar åt en halterneckklänning tror jag. Det är smickrande för axlarna och man ser ofta lite smalare ut i såna.

Nu ska jag äta lite frukost och titta i Mat-Tinas ena bok. Har hittat desserten till bröllopet i den boken så jag tänkte kika lite på vad hon har för goda förrätter och varmrätter. Har ni bestämt menyer till era bröllop? Ni kanske har skrivit det förut men nu är jag så lat så att jag inte orkar leta igenom alla gamla inlägg...

Ha en bra dag kära decembersystrar!
    Kram / Elin

• brud nyår05

Vi gifter oss i Strömskyrka, Jämtland på nyårsafton kl 15. Våra färger kommer att vara silver och vinrött. Vi har fixat en festlokal där vi kommer att äta middag med ca 70 gäster, vi funderar på älgstek av något slag. Förrätt??? Tårta och kaffe. Sedan vill vi ha dans, men än har vi inte fångat nåt band till rätt pris =(

Vi tänker köpa vinglas på Ikea och skriva gästens namn på kupan och våra namn och vigseldatum på foten, kommer då även att fungera som placeringskort, och minne som gästerna får ta hem.

Klänning ska jag och en kompis iväg och prova på måndag kl 10 i Östersund...spännande!
    Hur har ni fixat? Har ni några goda råd?
    Mvh Brud nyår 05

• HPC

Här är en till decemberbrud! Vet någon var man hittar en snygg vit "brudklänningskappa" att hyra?

• dala82

Jag läste ett tidigare inlägg här på BT at man kan höra med stadens lucior. De brukar ofta ha jättefina kappor som man brukar få hyra/låna. Värt ett försök i alla fall!

• dubbelbröllop05

Jag har köpt klänning!!!
    Eller lagt undan den, så ska å betala imorgon!

• Elin B

dubbelbröllop05, vad roligt!! Vilken klänning blev det? Finns det någon bild på den på nätet, så att vi kan få kika?

• dubbelbröllop05

Har letat och letat...har sparat den på datorn en gång så nånstans finns den...
    Den är den jag såg första gången som jag blev kär i...med vinrött.
    Den har varit uthyrd 2ggr och jag betalar 3500,- för den. Har fortfarande lite ångest, dessutom är den lite för liten så jag MÅSTE gå ner i vikt!
    Hon sa att märket var Parisette men jag hittade den inte på deras hemsida...

Hade ju tänkt vänta ett tag till som jag skrev tidigare men eftersom jag ville ha den där första gången jag såg den så blir det nog den!

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!