• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • cissilla

Hej brud nyår05, jag finns på Frösön, där vi även kommer att gifta oss, vart håller ni hus? har du hittat några bra shopping ställen i stan? tycker också det är brist på jämtar här, kul med en till och samma vigsel dag, vad är oddsen?

• brud nyår05

Vi finns i Strömsund. Shoppingställen...nja det e nog sämre med det. Jag ska till Agnes Ohlsson på torsdag, det ska bli intressant. Ska du hyra, köpa eller sy klänningen? Själv så lutar det åt hyra faktiskt. Jag har varit till Atelje Grönlund och provat, men de hade inte så mycket, men de som fanns var fina. Har du valt klänning? Andra planer??? och tips!

• cissilla

Ja har hittat en klänning på Bridesave.com men jag tycker den är för dyr, tänkte att jag skall på anges olsson också, har hört mycket possitvt om dom, men tyvärr måste man ju boka tid. Har varit på Anjo, men hittade inget jag gillade, samma med ,ett bra stop, ev. får jag väl be min mor att sy :)
    Du får skvallra hur det gick på torsdag.

• Månalisa

ni som ska gifta er i vinter, hur gör ni med skor? det finns ju mycket vita skor ute nu men eftersom min klänning inte kommer sys upp förrän efter sommaren så vågar jag inte köpa än, om det inte skulle passa. brudaffärer har väl året runt men det känns som om det blir en viss prisskillnad mot att köpa i en vanlig skoaffär.

• cissilla

oj, har inte tänkt så långt, jag antar att om jag hittar ett par nu så köper jag nu, men du vet väl hur din klänning skall se ut eller? isåfall kan du väl köpa ett par som skulle kunna passa. Jag vet inte om man törs hoppas på rean efter sommaren.

• dubbelbröllop05

Jag ska köpa skor nu i vår/sommar medan det finns lite billigare utbud.
    I vinter lär man hitta vita(ljusa)skor endast på brudbutikerna och det kostar mycket mer. Tänkte även köpa vita stövlar att ha på vigseln och mellan kyrkan och lokalen sedan byter jag till lite finare.

Månalisa: Vet du om din klänning blir vit eller ivory. Man tycker ju att ett par cremefärgade skor passar till båda dera.

• dubbelbröllop05

*undrar om Elin tagit sig hem från varmare breddgrader ännu*

• cissilla

ja hon lär ju dyka upp här och berätta hur underbart dom har haft det och hur varmt väder det varit... vi hade flera centimeter snö här i går, som tur var försvann det under dagen, men nog önskar man sig utomlands alltid, man får väl drömma sig bort. Hoppas hon är laddad med bra batterier på tips :)

• dala82

Hoppas du haft en bra resa Elin!! :)

• Bröllopstokiig

HEJ! Nu är jag hemma igen!

Och precis som ni har förutspått så har vi haft det superbra. Hotellet var fint och det har varit varmt & soligt hela veckan. Så nu sitter jag här med en smått brännskadad mage och fjällar! Nej då, det är inte så allvarligt som det låter, jag brände mig lite i solen bara - precis som vanligt. Så går det när en vinterblek blondin lägger sig på stranden i gassande sol i typ 5 timmar med tron att 6 i solskyddsfaktor borde vara tillräckligt... Inte så himla smart, men vad gör man inte när man vill vara brun och fin inför brudklänningsprovningen!

Nu är jag i alla fall pigg och utvilad, och oerhört peppad och lycklig att få ta tag i bröllopsplaneringen igen! Min syster och jag ska ev åka och prova brudklänningar på måndag (om en vecka), det ska bli så roligt! Vi ska börja med en affär vid st Eriksplan i Stockholm, där de har många olika Nixaklänningar - mina favoriter. Längtar....

Cissilla, välkommen tillbaka! Tråkigt att utlandsbröllopet inte blir av men er kyrka i Frösön var ju supervacker, så ert bröllop blir nog underbart ändå!

Ang skofrågan, som jag såg att ni resonerade kring här ovanför så har jag köpt ett par vita ballerinaskor i skinn som jag ska ha. De känns kanonbra, de är både sköna och lite tuffa. Hittade dem för 380 kr på Din Sko. Sen blir det ev ett par vita stövlar när jag går mellan kyrkan och restaurangen, om jag inte blir för snål och kör ballerinaskorna rakt igenom. De är ju rätt tåliga i och med att det är skinn så det borde gå bra att ha dem ute också.
    Här är mina skor:
    www.dinsko.se/o.o.i.s&page=
    1&show_detail=yes&art_nr=190920&lang=se

Vad tror ni, det borde väl funka att gå i dem från kyrkan/restaurangen och bilen (om det blir bil mellan kyrkan & restaurangen vill säga)?

Hur har ni förresten gjort med utgångsmusik? Det är vårt största gissel just nu... Vi vet inte riktigt vad vi vill ha. Vi kommer att gå in till Anthem (från Chess) och vi har bestämt ungefär vilka sånger vi ska ha under själva vigseln, men utgångsmusik... där står det helt still. Vad ska ni ha?

Kram sålänge! / Elin

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!