• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Elin B

Cissilla,
    Nej det var priset för att köpa klänningen! Superbra tycker jag.

• Elin B

Daniel ska ha en mörk frockcoat. Exakt hur den kommer att se ut och vilken färg han ska ha på plastrongen osv har han inte bestämt. Och han har ju ett tag kvar innan han måste ha valt. Det beror lite på vilka blommor jag ska ha och så också ju. Men om jag skulle vilja ha en vit bukett (vilket det lutar åt) så kan han ju i stort sett välja det han tycker är snyggast, allt matchar ju vitt.

När det gäller cape eller annat ytterplagg så tänkte jag nog försöka hyra någon vit pälskappa eller så. På Bröllopsbutiken vid s:t Eriksplan hade de en hel del fina kappor, caper och pälsar. Sen kommer jag att ha en vit sidensjal att ha runt axlarna på middagen, om jag blir frusen.

• Elin B

emser82,
    Välkommen till oss! Vad roligt att ni också ska gifta er på nyår, precis som jag & Daniel. Var gifter ni er?

Vi har inte börjat göra festprogrammen än. Eftersom vi kommer att ha ett litet bröllop, med bara våra familjer, så känns det lite overkill att göra att avancerat festprogram. Men vi ska i alla fall göra i ordning ett litet häfte med beskrivning av gästerna, meny och några sånger.

Våra familjer bor 30 mil ifrån varandra så vissa av dem har aldrig träffats och därför känns en beskrivning av gästerna motiverad fastän vi bara blir 18 personer och 2 barn. Och just beskrivningen av gästerna ska jag nog börja med ganska omgående, så att man har tid på sig att komma på något roligt att skriva.

Ska ni ha ett stort bröllop emser82?

• brud nyår05

cissilla: vi sak också ha solosång i kyrkan. Två av mina kompisar ska sjunga, av längtan till dig och kärleken förde oss samman. Hoppas det finns en kantor...måste kolla upp det i morgon
    Hur upplevde du Anjos?

• cissilla

Hej brud nyår05
    Jag tycker Anjos har lite "begagnat stil" det känns som en second hand affär, jag oc hmin syster skulle in dit idag igen för en andra chans, hon vill dessutom hyra en festklänning där, men dom hade stängt och öppnade inte förren 13´30 idag, dom har så konstiga öppet tider.
    Vad tycket du, har du bättre erfarenhet?

• brud nyår05

Nej, jag har inte varit dit alls. Men jag är ju lite nyfiken. Jag pratade m ägarinnan igår på telefon och hon jobbade extra någon annanstans därför är öppet tiderna så konstiga. Men jag tror att jag sattsar på ohlsson i slutändad i allafall, det känns tryggt. Vad hade det för sorts klänningar?

• cissilla

Alla klänningar hänger uppe i lokalen, eftersom bara var där lite snabbt och är lite sugen på en med trumpetarmar så kollade jag bara snabbt på dom som hängde där, men fann ingen det är inte så mycket klänningar där 20-tal kanske, har du varrit på "ett bra stop" hon har utförsäljning och få klänningar men dom som är där är fina, tyvärr är storleken begränsad, sen finns det ju ett till ställe i stan ovanför biblioteket någonstans.
    Ang. herr kläder så vet jag att det finns på Anjos, men jag är ute efter en ljus smoking, typ ljus beige eller elfenbensvit, vet du vart man finner såna??

• cissilla

Jag har ju förstås hört andra som har varit nöjd med Anjos, det sägs att kläder till brudgummen kostar runt 1600:- med skor och allt.

Elin: vilket bra pris!!

• brud nyår05

Okej, då kanske det är värt en koll iallafall. Lördag ev ska vi in till Östersund, får se om vi tar det då! Ovanför biblioteket? Var då? jag promenerar förbi där varje dag på väg till universitetet men jag har inte sett nåt, vem vet jag kanske borde ha starkare glasögon Skämt å sido, vad heter stället?

• *Tjorven*

Hejsan!
    Får jag också vara med i den här tråden?
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårafton 2005...

Vi har det mesta planerat, och jag ska ringa och boka allt i morgon. Letar just nu som en galning efter det perfekta pappret att göra våra inbjudningar av.

Vill börja i tid eftersom det kommer att ta ett tag att göra don, jag är nämligen mammaledig, och med en 6 månaders liten tjej får man inte mycket gjort på dagarna

När tänker ni som gifter er på nyår skicka ut inbjudningarna? Man ska kanske vara ute i god tid eftersom många planerar sina nyårsaftnar ganska tidigt, eller vad tror ni?

• cissilla

Hej
    *Tjorven*: självklart får du vara med, ju fler desto roligare, vi kommer att berätta i sommar, juli, närmare bestämt, men jag har tjuvberättat för ett par få, berätta vart kommer ni i från, vart gifter ni er, planer i övrigt?

Brud nyår05: det är en klasskamrat som gifte sig i höstas som berättade om stället, jag skall kolla med henne vad det heter :)

• brud nyår05

Välkommen *Tjorven*, kul med fler nyårs bröllop. Var hur?
    cissilla- det var väl inte Geas? de har ju konkat..inte så konstigt Därifrån har jag hört så mycket negativt. Kollar du in på Anjos idag?

• cissilla

Nå inte idag, jag börjar min praktik klockan 13´00 idag och hon öppnar 13´30 eller om det var 14´00, du då?

• cissilla

Jag hann gå till Anjos idag ändå, klänningarna som hyrs ut var mellan 2000-6000:-. Och på killarnas kläder från 1200:-. Hon säger att hon gärna tar in annat om det behövs, iallafall Maggie och Nixa klänningar.
    Menjag vet inte..
    Min syster hyrde en guldklänning till bal där för 2 år sedan och hon vill gärna hyra den igen, priset på den var 1500:- om man köpte den, men idag vill hon ha 2000:- för samma klänning, skumt, men hon kunde hyra den för 1200:-. Så jag känner mig lite tveksam, jag får väl kolla runt lite på andra ställen.
    Ett bra stop- som jag berättade om ligger på Brunflov. 18 A.

• *Tjorven*

Hej igen!

Vi bor i Lycksele. Ska gifta os i en liten kyrka som är byggd efter en gammal förlaga, jättemysig. Margaretakyrkan heter den ( www.lycksele.se/templates/Page.aspx ). Efter vigseln ska vi äta buffe, vart vet vi inte riktigt än, vi har några alternativ att välja på. Ska nog åka häst och släde från kyrkan till festplatsen.
    Vi ska ha facklor utanför kyrkan och festlokalen, samt en massa levande ljus i lokalen och stort fyrverkeri vid tolvslaget, sedan tänker vi lämna festen och åka till vårt hotellrum. Jag ska ha en svart klänning från Nixa och min kille ska ha en jättefin Bonjour (stavas det så?), jag ska få en diamantring i titan och min kille ska få en slät titanring. Blommor har jag inte bestämt än, men det lutar åt att jag inte ska ha en traditionell brudbukett.

Ja det var väl allt för den här gången
    Planera på tjejer

• cissilla

*Tjorven* vilken häftig kyrka, oj vad du har planerat, jag får nästan ångest, jag vet ju inte ens vilken klänning jag skall ha... du måste visa bilder när ni har gift er, låter intressant med lite annorlunda bröllop :)

• brud nyår05

*Tjorven* fin kyrka! Vad ni har planerat, va duktiga alla e! Själv så kommer vi ingenstans, vi bara pratar "löst" om allt än så länge...
    Hur som helst så skulle jag vilja ha en djupröd klänning, det skulle vara
    Vad tror du cissilla, finns det på A Ohlsson?
    Idag har jag förärats med årets huvudvärk, skitjobbigt. Känns som jag varit på krogen i en hel vecka utan uppehåll...
    Ha de flickor så hörs vi!!!!

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!