• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • dubbelbröllop05

Elin
    Kul att ni haft det så bra. Mina föräldrar är faktist på Kreta just nu...

Fick tyvärr ingen av skolänkarna att funka. Jag hittade också ett par snygga och sköna på Din Sko men de kändes för lösa på hälen...dom ska ju sitta bra om man ska dansa och allt möjligt. Men jag springer i skoaffärerna var och varannan dag...snart ska jag väl hitta nåt. Ska åka till Härnösand imorgon. Vem vet kanske det finns några fina där!?

• Elin B

Måste bara dela med mig av min lycka! Jag räknade lite på vår budget nyss och med bonusar från våra jobb, retroaktiva löneförhöjningar & skatteåterbäring så har vi en marginal i budgeten på +20 000 kr! Marginalen ska användas till en resa efter bröllopet, så ju mer vi får över - desto härligare bröllopsresa!

Vi ska boka sistaminutenflyg till Thailand och bokar hotell själva, och då landar resan på ca 15 000 + fickpengar. Så det ser ut som att vi kommer att komma iväg på vår 2 veckors bröllopsresa till Thailand! Så håll tummarna för att vi kan hålla vår budget! Den är realistisk så det borde gå bra...

• cissilla

Hej Elin vad glad jag blir för er skull, jag håller tummarna :)

• cissilla

brud nyår05: visst ahr du varit på Agnes Olson och tittat på klänningar idag?? hur gick det, vad fanns? pris.. sortiment?
    Har du hittat någon favorit?

• brud nyår05

Hallå igen!
    cissilla: Nu har jag varit till A Ohlsson. Det var jättebra. Hans som hjälpte mig var supertrevlig, duktig och bara helt tokbra! Detta ställe rekomenderar jag varmt. Jo jag hittade två klänningar som var bra. Nu har jag problem villken jag ska välja. De två som jag provade där var märket Nixa och halterneck, släp osv. Jag provade en klänning förut på Atelje Grönlund som jag fastnade för, enkel rak m halterneck inget släp. Dvs två helt skilda modeller, så vad gör jag??? Våndas! Hur går det för dig?

• cissilla

Hej brud nyår05, jag skall till Anges O, den 26, känns lite pirrigt. Har du bestämt hur du skall ha din frisyr? smycken osv. Vilken passar bäst till klänningen?? Är släpet avtagbart?
    Du får ta för och nackdelar på klänningarna :)
    Om du inte redan vet det så är det ett ställe där det finns fler jämtar som skriver hit, några skall gifta sig här uppe och några kommer härifrån, titta gärna in dit :)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1062412.html

• brud nyår05

Jag kommer att ringa till A Ohlsson imorgon och beställa en ny tid...måste prova igen.. suck!
    Vad har du tänkt dig för sorts klänning?
    Själv så tror jag att jag blir tokig
    fotona jag tagit då jag var och provade gör mig ännu mera förvirrad. Den klänning jag gillade bäst sitter som en hösäck på fotot, den som jag gillade "så där" sitter perfekt...konstigt eller hur? Vad gör jag........ Tänker du ta med en kompis som smakråd? Ett tips är att ta med en kamera!!!!

• cissilla

tack för tipset det lät ju smart att ta med en kamera, jag kommer att ta med mig min mamma och min syster, hon är som en bästis :) Jag är sugen på en klänning som den här:
    www.privatelabelbyg.com/displayCollection.asp%20label&x=&start=13
    klänning 701. men någon sådan finns kanske inte på Anges O. jag får väl prova mig fram, hur lång tid tog det ungefär för dig att vara där??

Klänningen som ditter som en hösäck på dig, kan dom inte sy in den så den passar bättre då?

• brud nyår05

För mig tog det ca 90 minuter. De syr in klänningar efter behov..nu har jag en ny tid fre 27/5. Nu tar jag med min M2B, säkert kort.

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!