• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • brud nyår05

Jo ett tips. Berätta för dem på A Ohlsson iförväg villken klänning du vill ha, så kanske de har en liknande eller kanske renta av samma. Jag bad Hans ringa upp mig så vi pratade ihop oss per telefon vad jag ville ha. Då jag kom så hade han redan plockad fram klänningar som var en kombination av de två klänningar jag tyckte om hos Atelje Grönlund. Han e jätte gullig och mycket duktig!!

• cissilla

Då ska ju du dit dagen efter mig, skoj. Så du tänker låta din blivande få en tjuvtitt, min kommer inte att få se nått förren vid altaret, men smaken är som baken, hoppas du blir mer vis denna gång hos Anges.
    jag skall stöka ned ordentligt när jag är där, så vet du att jag varit där ;)
    Visst hade du också barn? hur gamla och många? skall barn/barnen vara med i "tåget"?

• brud nyår05

Visst jag har två pojkar 11 (12 i sept) och 8 år, bara charmiga hela tiden
    De får välja själva om de ska gå med oss i kyrkan eller sitta i kyrkbänken, de funderar fortfarande. Men de vill ha kostym har de sagt. Har du barn? Har du varit till Anjos??

• brud nyår05

Jo en sak till, ska ni ha levande musik? Jag vill det, men det e ju så dyrt!!! har du nåt tips?

• cissilla

jo, vi har 2 barn en pojke på 3år, nästa 4 vd tillfället, och en tjej på 5år och dom skall vara med, men hur det blir det är frågan.
    Ang. levande musik så måste man det i Frösökyrka, så det blir väl kantorn som får spela, men jag vill gärna ha någon som sjunger Annies song också.
    Men på festen blir det ingen levande musik, inte som det ser ut nu iallafall.

Det finns ju mycket musiker i länet, det gäller bara att hitta dom. Hade jag hat råd och möjlighet akulle jag ha velat haft ständut blakk, dom e suverän.
    Vad är det för slags musik du är ute efter?? tänkte så jag kan ha öronen öppna.

• Elin B

Idag har jag varit och provat klänningar!! Gud vad mycket fina klänningar det finns. Jag hade med mig min syster som smakråd, vilket var jättebra. Vi föll båda pladask för en klänning som jag redan från första början förälskat mig i på nixas hemsida. (nr 828) Det känns roligt att den klänningen som jag tycker är så underbar på bild även var den som jag kände mig vackrast och mest bekväm i!

Till klänningen blir det nog en sidensjal att ha över axlarna om det blir lite småkyligt med bara axlar, och en slöja som går en bit nedanför rumpan.

Det känns så bra! Jag ska ta med mig Daniel och prova klänningen igen nästa vecka, så att han får se den och säga vad han tycker. Vi är inte så traditionsenliga så han får se min klänning innan kyrkan, för mig spelar det ingen roll. Hoppas att han tycker lika mycket om klänningen som jag gör, i så fall blir det nog den. Den var verkligen superfin! Och saken blir ju inte direkt sämre av att klänningen kostar 2995 kr, så himla bra pris!

• Elin B

Vad konstiga smileysar det blir ibland! Det skulle stå nr 828 i inlägget ovan... Inte 8)

• cissilla

Hej Elin, jag hoppas att jag har samma tur när jag provar klänningar, var det hyr priset? Vad kommer Daniel ha på sig då?
    Kommer någon av er decemberbrudar att ha någon cape eller dyl. på er när ni går från bröllopet?

• Moje

Hallå allihop! Var ett tag sedan jag var inne och skrev något. Har börjat jobba igen efter 16 månaders mammaledighet. Jobbig omställning men nu funkar det bra.
    Nytt sedan senast är att min klänning har kommit och den är såååå super fin. Lite stor och lite lång men det fixar vi snart mamma och jag. Nu håller jag på med underkjolen till den eftersom det inte ingick. Sy och fixa, det är kul och det kommer att bli så bra. *Lycklig och nöjd*
    Nu saknar jag bara strumpor, tiara och slöja sedan är jag klar i klädväg för kyrkan.
    Tiden rinner iväg, jag som tyckte att jag hade all världen tid på mig när sambon friade på nyårsafton men snart har första halvåret redan gått. Hur fort ska det inte kännas som det går längre fram då?!
    //Jenny

• emser82

Hej på er! Jag är också decemberbrud, närmare bestämt nyårsbrud. Det ska bli så härligt...

Har ni börjat göra festprogram? Tänkte att jag skulle börja i tid, men det lär väl bli sista minuten som vanligt!

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!