• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Moje

Is-prinsessan: Jag känner att jag just nu ligger väldigt långt fram i planeringen. Fast det finns faktiskt en rejäl tanke bakom det då jag just nu är hemma och är mammaledig. Sambon veckopendlar så det blir många långa tråkiga kvällar som kan fyllas med planering. Ska börja jobba igen om fyra veckor och då kommer det att bli en massa annat att tänka på dessutom kommer jag nog att vara väldigt trött då. Var länge sedan jag satte väckarklockan :)

Detta är klart: Kyrkan, festlokalen, tärnor, bestman, toastmaster, färgtema, brudgummens kläder & hotellnatten. Inbjudningskorten är påbörjade men inte klara. Klänningen ska beställas men är bestämd. Fotograf är kontaktad och vi ska på konsultation efter påsk. Vi har leverantör av maten men ingen klar meny.
    PUH! mycket att komma ihåg denna dag.
    Hur långt har ni kommit?

• Muppsan

Elin B: Vi har pratat med de som har hand om bokningarna; och den var ledig det datum vi ville ha - men de rekommenderade att vi inte bokade den. De har ingen uppvärmning där på vintrarna så det är lika kallt inne som det är ute. :(
    Vet inte hur vi ska göra; om vi ska boka i alla fall eller försöka hitta något annat och då är det ju inte säkert att vi får det datum vi vill ha. ~suckar~

• dala82

Muppsan
    Jag tycker ni ska ta den kyrka ni gillar mest. Det kan ju vara lite mysigt om gästerna sitter lite påpälsade. Fick ni inte ha ljus och sånt som värmer upp?

• dala82

Om jag nu får gifta mig i december (måste skriva så så att jag inte går och tror att ngt är bestämt ) så skulle jag vilja ha ave maria som sång i kyrkan. Men nu läste jag här på BT att den låten hör hemma på begravningar, tydligen handlar den om den gråtande maria. Men det var också många som tyckte att den passade utmärkt.

Vad tycker ni?
    Jag älskar verkligen den låten och den skulle vara så fin att ha utan sång också, med bara flöjt eller något..

• Muppsan

dala82: Ja, efter lite funderingar och prat med min brudtärna så lutar det åt att vi kommer att välja den kyrkan i alla fall.
    Plädar till gästerna att sitta på, eventuellt lite ljus och om det är möjligt kanske något värmeelement eller dylikt. Vi får höra oss för helt enkelt...

• Is-prinsessan

Muppsan: Tycker som dala82! Mysigt med påklädda gäster!! Plädar låter jättemysigt och massa massa massa levande ljus! Är det en stor kyrka?

• dala82

Decemberbrudar
    Har ni bestämt sånger till kyrkan ännu??

• Muppsan

Nu har vi pratat om det här med att hyra den kanske svinkalla kyrkan.
    Vad tror ni om att lägga ut plädar på bänkarna, och sedan erbjuda plädar att ha över benen samt varma drycker under sjläva ceremonin?
    Kanske med lite levande ljus om man får ha det där inne vill säga.

Skulle ni genomfört det bröllopet? ;)

• Muppsan

Is-prinsessan: Det är en jätteliten kyrka. Det skulle rymmas ungefär 50 pers. har jag hört någonstans. :)

• dala82

Muppsan
    Absolut!!! Vad mysigt! Nästan så att jag skulle önska att min kyrka inte komer ha ngn uppvärmning....;)

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!