• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • brud nyår05

Hejsan
    Vad har ni tänkt för psalmer i kyrkan?
    Jag kan inte komma på nån=( inte alltför flitig kyrkgäst m andra ord...

• Elin B

Psalmer ja, åh vad svårt det där känns! Vi har knappt funderat på det än men det känns som om det kommer att bli lite lurigt att hitta några som känns givna.

På så vis vore det mycket lättare med ett sommarbröllop, då kunde man ha några av sommarpsalmerna. För visst, de somriga melodierna finns med vinteranpassade texter men det blir ändå för mycket sommarkänsla tycker jag. När man hör melodin till "Den blomstertid nu kommer" så är det svårt att inte tänka på skolavlutningar och gröna gräsmattor. Även om man sjunger om snö och vinter i texten.

Har ni några förslag på psalmer? Och hur många brukar man ha? Anima, som ska sjunga på vårt bröllop, ska sjunga 2 sånger.
    Så 2 psalmer kanske är lagom eller?

• dubbelbröllop05

Det finns ju två i psalmboken under "vigsel" som dom flesta brukar ha...tror jag. Sen får man väl ta nån jul eller nyårspsalm.

• dubbelbröllop05

Japp...då var det gjort! Klänningen hänger i skrubben! Nu gäller det att hårdträna för att komma i den. Syrran tyckte det var alltför stor risk att köpa en klänning som är för liten, men jag ska fixa det!

Nu har jag dock en undran...är det någon här som vet var det finns bilder eller fina mönster på pälsar, capear(?) och andra vinterkläder? Så man får lite ideér...

• brud nyår05

Ang Cape så var jag och min kompis i Östersund och provade just cape och kappa till bröllopet. Vet ni vem jag liknade i cape??? Självaste Påven.. vi tokfnissade hysteriskt!!!
    Hoppas ni andra har bättre lycka!

• dubbelbröllop05

Finns det bra brudbutiker i Östersund och hittade ni några kappor? Jag bor ju inte alltför långt borta...

• brud nyår05

Där jag provade Påve-kappan heter Ateje Grönlund, rättså bra faktiskt.Inte så där tokmycket att välja mellan men trevlig och hjälpsam personal. Men på måndag ska jag till Agnes Ohlsson, det sägs vara stället nr1. Jag skriver på måndag em och berättar. Var bor du om du inte har så långt till östersund? Själv bor jag i Strömsund.

• dubbelbröllop05

Jag bor i Sundsvall!

• brud nyår05

Okej, det är ju inte så långt faktiskt. Jag hör av mig och berättar om det är värt resan. Just nu sitter jag med en hemtenta i psykologi...suck. Svårt och eländigt. Den ska vara klar på fredag så jag har ju tid än, men det finns ju så mycket annat som e kul tex att fundera över bröllopet.

• dubbelbröllop05

Ja det gör det verkligen!Men lycka till med tentan!Så får vi se sen om jag också ska ta en tur till Östersund.

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!