• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Elin B

Hej allihopa!

Muppsan, jag tycker att det låter jättemysigt med plädar och en massa ljus i kyrkan! Om ni får ha ljus vill säga, men det borde ju inte vara något problem. Vi planerar också med att ha en massa levande ljus i kyrkan, det är ju så stämningsfullt och fint.

Och att servera varmt vin eller liknande i den kalla kyrkan är en jättebra idé! Vi funderar på att göra något liknande utanför kyrkan innan vi går tillsammans till restaurangen.

Vi har inte riktigt valt sånger till kyrkan än. Vi har bokat en duo som heter Anima och de ska sjunga 2 sånger. Det lutar åt deras egen sång "Tiden är inne" och Ted Gärdstads "För kärlekens skull". Men vi tycker om the Real groups "Ett liv för mig" också... Vad tycker ni om de sångerna?

• Muppsan

Åh, tror ni verkligen att det blir bra? Jag hispar ihjäl mig snart här... Tänk som det blir -30 grader ute, shit pommesfrites säger jag då! :)
    Och vad ska man ha på sig?! ~suckar högt~ ;)

• Elin B

Prata med kyrkopersonalen, ni kanske kan få ställa in ett värmeelement eller liknande några timmar före vigseln? För även om de inte vill sätta igång värmen så kanske de kan låna ut lite el...

• dala82

Muppsan
    Det kommer att bli jättebra. Garanterat ngt som gästerna kommer att minnas för livet!!

Elin B
    Jag gillar verkligen för kärlekens skull. De andra känner jag inte till riktigt. Jag har Real groups sång på tungan men får inte fram den, om det nu är den.

Jag gillar också Cajsa-Lisa Ejemyrs "Det måste va en dröm", texten passar bra på vinterbröllop och musiken är underbar:
    Måste Va En Dröm

Kryp närmare nu
    det är kallt ute
    jag vill känna dig
    tätt emot mig
    Jag ser snöflingor falla
    över taken och husen
    och jag tackar Gud
    att jag har dig
    Alla år då jag bara väntade
    på min chans
    hoppades och bad
    att ödet en dag
    skulle sända dig till mig

Å det måste va en dröm
    Jag trodde aldrig
    att jag skulle hamna här
    Som nånting
    från en annan värld
    Å det måste va en dröm
    Jag hade slutat hoppas
    för länge länge sen
    Men om det är en dröm
    så vill jag
    aldrig vakna upp igen

Det är lustigt att tänka
    på allt jag hittade på
    för att få din uppmärksamhet
    Små tillfälligheter
    ett möte på en buss
    Jag ville bara
    att du skulle se
    Och jag kan knappt tro
    att det är sant
    och jag går här som i trans
    låt det aldrig nånsin ta slut

Å det måste va en dröm...

Du håller mitt hjärta
    i dina händer
    det känns
    som jag kommit hem
    Detta som växer
    mellan oss nu
    Är det bästa som hänt

Å det måste va en dröm...

Vad tycker ni?

Och förretsen: Tror ni att vi hinner planera till december om han nu friar i sommar?????

• Muppsan

dala82: Den var jättefin. :D Och jag tror att ni kommer att hinna med att planera ett bröllop! ;)

ElinB: Njo, vi ska ringa igen i början av veckan och prata med dem. Det är länsmuseumet här i stan som har hand om kyrkan, så vi får väl se om de kan hjälpa oss med lite värme. ;)

• dubbelbröllop05

dala82

Ejemyrs text passar ju jättebra!

Fick veta igår att min drömklänning endast finns i storlek 38 i Sverige...synd!!!

• dala82

Åh vad tråkigt! Typiskt när man hittat ngn man trivs med. Har du ngn bild på denna klänning? Visst ville du ha färg, typ röd, på klänningen?

• dubbelbröllop05

Jo ja hade ju tänkt det först...men sen föll ja för 2405 s.8 på www.sarah.nu

• dala82

Ja den var jättefin! Men det finns säkert ngt liknande! Det är ju väldigt många utan axelband nu för tiden. Måste va svårt att hitta en modell man tycker om som också har band. Eller?

• Elin B

Dubbelbröllop95,
    Kanonfin klänning! Måste ta och titta runt på den där hemsidan, de såg ut att ha många fina klänningar.

Jag känner mig lite kluven när det gäller axelbandslösa klänningar... Jag tycker att det är jättefint och jag skulle gärna ha en sån, men det känns som om det kanske kommer att kännas naket och obekvämt. Axelbandslösa BH'ar har ju en tendens att kännas som att de ska åka ner hela tiden, kanske är det likadant med axelbandslösa klänningar??

Sen kanske axelbandslösa klänningar passar bättre på tjejer som är spinkiga, jag är inte mullig men ändå inte trådsmal... Vad tror ni? Det är svårt att hitta bilder på axelbandslösa klänningar där tjejerna ser ut att vara i storlekarna 38 och uppåt... Någon som har ett tips om var jag kan hitta såna bilder?

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!