• hearts

Brudar i Jämtland/Härjedalen

Halloj!!

Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
    Var och när ska ni gifta Er?

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen
  • je77

Hejsan på Er!
    Bobolla & Hallen brud: hur har ni haft det uppe i urskogen? Har ni fått mycket fixat och har ni fått någon tid över till skoter o långa sköna promenader?
    Saknat Er när ni varit borta en hel helg (separationsångest!!!)
    Ta hand om Er!

• cissilla

Hej Jenny24, kul att vi är några som hör till samma trakter, du vet väl att det är en mässa i stan med bla. bröllop som innehåll, på Folkets Hus 19-20. Alla par som skall gifta sig får en present. Vet tyvärr inte vad inträdet kostar än.

• Hallen brud

Hej hej!
    Nu e jag tillbaka från vackra Jämtland igen!
    Har också haft separationsångest från er Je77 och Bobolla
    Tänk så fast man kan bli, jag var ju till och med tvungen att under pågående middag med svärföräldrarna smita ifrån och se vad ni hade för er )
    Jo men vi fick faktiskt en hel del ordnat så det känns skönt.
    Ja, Je77 det är restaurangen vid Golf banan vi kommer att catera ifrån. Jag hade aldrig varit där förut men det var jätte fint i själva restaurnagen och de hade ett enormt utbud på catering till humana priser. Allt berodde egentligen på vad du ville skulle ingå tex personal eller ej, porslin etc.
    Vi hade en toppen helg med solsken och skoteråkning, min pappa med fru träffade mina blivande svärföräldrar för första gången. Nervöst...men det gick jättebra!
    Sitter på jobbet och smyger nu men tittar in ikväll och ser om ni är där
    Kramis

Jenny24: Välkommen och gratulerar!

• Jenny24

cissilla

hejsan
    jag kommer från k-fors men bor just nu i östersund så att gå på mässa i hemtrakterna kan bli lite svårt. Jag går och väntar på att de ska ha en mässa här uppe när det nu blir. men man har redan det mesta klart :)
    vart ska du gifta dig?

• Jenny24

Hallen brud

Tack får även gratulera tillbax till alla tjejer här :)

• maryme

Hejsan!
    Nu har jag hittat rätt,(er alltså) vi ska gifta oss i Sunne kyrka den 23 juli. Jag har köpt min klänning idag, tänkte prova den igen när barnen har somnat..
    kram

• Bobolla

HEJ!

Nu är jag här igen!!!

Det har varit en intensiv helg i Ösd/Oviken, med så väl bröllopsplanering, familjemidddag, shopping och skoterkörning ;)
    Klänningen har jag nu provat för första gången, var till sömerskan både på lördagen och söndagen och ni kan aldrig ana så bra det blir *lyckligt skratt* Det blir såååå bra!
    Sen har jag träffat frissan och hon var så trevlig och gav ett mkt lugnande intryck! Törs redan nu rekommendera Salong Adam och Eva (Ann Smedberg).
    Vidare så har jag tittat på ringarna som nu är klara, skall bara få sin gravyr, en kompis till lillebror har gjort dem och vi är väldigt nöjda (Schalinsing modell Saint Helen).
    Gubben har provat ut stass hos Agnes Olsson och blev såklart supersnygg ;) Dessutom fick vi lite småpresenter (olika varuprover) och ett av butiksbiträdena lade en snabb-make-up på mig bara för att hon hade lust *fortfarande paff*.
    Sambon har också beställt blommor och ordnat med dryck till maten.

Det som kvarstår nu är fotografen, där vi inte har bestämt oss ännu... *kliar mig i skalpen* Men vi har ju 5 veckor på oss...

Jenny24 & maryme:
    Välkomna hit!

Je77 & Hallen Brud:
    Saknat er också *springer emot er och bröllopstorget*

• cissilla

Jenny24: Jag har bokat in Frösö kyrka till nyårsafton, ute i god tid. Men kollar även runt lite i utlandet, är lite sugen på att gifta oss där. Men det slutar nog med Frösön. Vart ligger Bollsta?
    maryme. Välkommen, Sunne är ett bra val, fin kyrka.

• maryme

Tack ska ni ha! min äslking ska oxå hyra hos Agnes Olsson och de ebjöd mig en prova- på- make- up. Visst blir man glad, tala om "över kundens förväntan"
    Vi har fastnat lite på inbjudningskorten, känns lite stressande, de måste ut snart.. Har ni valt något färgtema?

• maryme

Oops, menar min älskling så klart

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen