• hearts

Brudar i Jämtland/Härjedalen

Halloj!!

Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
    Var och när ska ni gifta Er?

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen
  • Hallen brud

Bobolla:
    Oh där e du ju!!!
    Grattis och jättehurra till dig och mannen
    Jag har tänkt massor på er, tror oxå att jag listade ut vilket brudpar ni är i almanackan. Inte så många som gifter sig i vackra Jämtland
    Det låter helt fantastiskt, får man se bilder snart månne?
    Du måste förklara vidare angående armbrytningen...Låter jätteskoj, men vem höll i det och hur arrangerade ni det?

Det går bra med oss och planeringen faktiskt. Inbjudningarna e ute och några har redan svarat. Jätteskoj blev det då nästan ingen i Hallen visste något utom min blivandes föräldrar!!
    Frågor har dock redan uppstått angående barnens varande och icke varande men vi står på oss. Inga barn på vår dag... Någon hade visst förslag på att vi kunde ha varmkorv och fiskdamm???
    Hursomhelst, jätteskoj att höra av dig! Titta in då och då e du rar...Jag kanske behöver fler tips av dig
    Kramis

• Bobolla

Hallen Brud:

Armbrytningen:
    Delade in gästerna i herr och dam först, sen två och två, den som sedan vann gick vidare o.s.v. Vinnaren fick sedan 2 presenter;
    1) Möta brud respektive brudgum
    2) En strut praliner från Åre Chokladfabrik

Vi hade också praliner till kaffet och när vi var dit och köpte dem så fick jag också en T-shirt eftersom vi skulle gifta oss.

Vi hade också varm korv, som vickning, till detta hade vi Pucko som dryck...

Fler frågor?

:)

• Bobolla

Ah glömde säga, till armbrytningen så fick de välkomstdrink: Vargtass, mkt poppis ;)

• Bobolla

Lady Stardust:

Nja... alltså sist jag kollade så hette det väl Birka, ligger nog i Ås!? :)

• Hallen brud

Bobolla:
    Ha! Armbrytning måste vi ha, det var ett bra tips. Tack!
    Blivande svärfar lär ju bli överlycklig över att visa stackarna från "fjollträsk" hur det ska gå till...Hi hi

Varm korv och pucko...Jag bara myser, vilken toppen ide
    Jag kommer säkert på fler frågor var så säker
    Kramis så länge

• Bobolla

Hallen Brud:

Du är så välkommen med frågor, när som! :)

• musli30

Vi gifter oss den 6 augusti i Gillhov kyrka... Håller fortfarande på att leta billig catering och klänning och tiara...
    har ju en pytteliten budget...

• Hallen brud

Musli30;
    Vad kul! Grattis!
    Vi gifter oss också den 6 augusti men i Hallens kyrka.
    Vad är det för typ av catering ni vill ha?
    Kanske kan jag hjälpa... Vi har ju kollat runt en del
    Vi tar vår catering från Food Catering från Frösö golfklubb. De hade smarriga buffeer.

• musli30

Hallen brud, vi har fixat catering nu, lunchbuffé från en kille i Hackås som vi fått rekommenderad!!! Menyn verkar jättegod!!!
    Tack ändå!

• Hallen brud

Musli 30:
    Vad skönt att det ordnade sig!
    Hoppas att maten blir som ni hoppas på!
    Du skriver lunchbuffe och då blir jag ju nyfiken
    Blir det förmiddagsbröllop?

Kramis

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen