Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
vi har 2 barn, så en resa på en vecka till Teneriffa skulle kosta +-40´000:- och vi ansåg att vi inte hade råd till det, eftersom det endast inkluderade flyg och hotell.
Men det blir en smekvecka istället ev. dit för det är ju billigare om man åkte efter nyår och utan barn :)
Cissilla;
Aj då, ja det var ju lite pengar Det är ju inte gratis i sig med bröllop heller har man ju fått erfara...
Ja, vackra Frösön är inte fy skam heller vill jag lova.
Jag är världens lyckligaste som får gifta mig i Jämtland över huvudtaget. Är född i stockholm men växte upp i Hallen på somrarna med mormor och morfar.
Hade någon slags dröm när jag var liten tjej om att få gifta mig i Hallens kyrka och så leder ödet mig i armarna på en jämtlänning som dessutom är från Hallen
Bor ni på Frösön?
Kramis
Anna
Vi gifter oss i Bergs kyrka på lördag 14/5, det börjar pirra. Provat brudklänningen idag för sista gången och den är helt underbar.
Klok;
Oh vad spännande! Berätta mer... Var blir festen, hur många gäster mm.
Augusti känns långt bort, undrar så hur det kommer att kännas när det bara är en vecka kvar
Kramis o Lycka till!
Hallen brud:
Jo, vi bor på Frösön, så vi är ju lite bortskämda med den fina utsikten och allt, fast ingen av oss är uppväxta här uppe, jag flyttade upp -87 från Uppsala, och gubben kommer från Karlsborg och flyttade upp för gått -97, sen hittade vi varnn här, kommer ni båda från Sthlm?
Klok? jo, vad spännande, en vecka innan vårt bröllop blir ju julafton... vet inte vad jag skall tycka om det, blir väl inte så mycket planerande då. Jag vill också höra om dina underbara planer..
Kramizar
Cisilla;
Jag är en infödd 08 men min blivande man är född och uppvuxen i Hallen - Jämtland. Han flyttade till Stockholm i oktober.
Som jag skrev tidigare så har jag spenderat alla mina somrar i vackra Jämtland och så i somras så small det till och blev kärlek mellan mig och min blivande! Vi har varit bekanta i två år och till slut fann vi varandra
Det blir ett härligt bondbröllop med utedansbana och allt.
Det ska bli så kul att få visa Hallen och Jämtland för de utav våra vänner som reser dit från Stockholm.
Jag är lite avis på ditt vinterbröllop som vi har valt mellan att ha eller nu på sommaren. Det valet var inte lätt när vi hade möjlighet till häst och släde mm.
Hur långt har ni kommit i planeringen med bröllopet? Blir det stort? Var ska festen vara?
Många frågor men Hallenbrud e nyfiken av naturen
Kramis
Hejsan Hallen
Vi kommer inte att ha ett strot bröllop (min fästman, vill bara att det skall va våra familjer, han tycker inte om uppmärksamheten)
tyvärr så gör ju jag det, men det är ju inte därför jag vill gifta mig, så vi kompremissar lite, det blir 25 gäster, om alla kommer, har nämligen inte berättat än. Kyrkan, jag och barnen kommer att gå in till min blivande som redan står vid altaret(om vi får för prästen) till låten I cant help falling in love with you, sen vill jag höra Annies song, har ej bestämt hur än, utgången är ej bestämd. Vi kommer mest troligtvis att ha bjudning hos mina föräldrars hus som är 2 mil från kyrkan och ganska stort, vi kan duka i vardagsrummet, där blir det fördrink + mat funderar på att göra en renrulle med tunnbröd och cream chees till förrätt och ugnstekt oxfile och potatisgratäng till varmrätt, kaffe och en chokladbit (dom säljer många modeller på moasskafferi)Sen tänkte vi bjuda på kex, ost och dyl, längre in på kvällen en liten frågetävling om oss, smälla av lite raketer och vid tolvslaget blir det champange och bröllopstårta, så ser planera ut än så länge.
Funderade ett tag på att hyra lokal för att äta middag men det kostar 1900 och uppåt, men men planerna kan ändras..
HUr går det för er??
Hej Cissilla!
Oh så skoj att höra mer om era planer. Jag ska skriva till dig om våra planer men jag kom hem så rackarns sent så jag måste stupa i säng...
Skriver imorgon och berättar, har lite tips till dig om catering om du inte vill göra allt själv. Vi har ju varit runt en del om man säger
Kramis så länge
Låter som en bra ide, är förväntansfull på att få höra era planer
Hej Cisilla;
Vi ska träffa prästen runt midsommar så jag vet inte så mycket om vad som kommer att hända i kyrkan mer än att min tärna kommer att sjunga. "Fly me to the moon" och en låt av Arvingarna som heter "Det svär jag på".
Ingångsmusik blir Petterson Bergers Sommarsång och utgångsmarsch blir Jämtländsk brudmarsch. Patriot
Vi kommer att fotograferas efter vigseln medan gästerna promenerar till bygdegården för att få sin välkomstdrink.
Sedan kommer vi att förflytta oss till den närliggande festlokalen för middagen. Dansen kommer att hållas på utedansbanan till musiken av ett band som heter 40%.
Bröllopet blir enkelt men med många gäster. Vi har bjudit ca 100 personer. Det roligaste av allt blir nog att få visa vackra Hallen för de utav våra vänner som aldrig varit i Jämtland. Än så länge har alla ditresande tackat ja utom tre stycken och OSA går ut först den 1 juni.
Värre är det då med "jämtarna", de har knappt svarat alls... Men svärfar bedyrar att det fungerar så där uppe
De svarar sista dan!
De stora sakerna är klara så som catering, lokal, frissa, kläder mm det är mest småsaker och att placera ut folk där de ska bo och så.
Jag tänkte på det...Om ni inte vill laga all mat själva hör med Food Catering på Frösö golfklubb vad de har att erbjuda, vi tar vår mat från dem. Sååå trevliga och tillmötesgående och jättebra mat!
Vi hörs snart!
Kramis