• hearts

Brudar i Jämtland/Härjedalen

Halloj!!

Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
    Var och när ska ni gifta Er?

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen
  • ruter dam

Hallen brud:

www.moasskafferi.com

Om ni ändå är på Frösön på torsdag, passa på att besöka Moas skafferi då, det ligger på Hornsgatan. De brukar ta sig ordentligt med tid att svara på alla frågor man kan tänkas ha.

Lycka till!

• Hallen brud

Ruter dam:

Tack snälla för adressen!
    Vi ska försöka hinna förbi där på torsdag också. Klockan halv fyra är det sedan bokat tid för att titta på klänning. Spännande!!!

Jag skulle behöva tips på en bra frissa också om det är någon jag kan titta in till när jag ändå är i stan... Är det nån som har ett bra förslag. Hår ska fixas till både mig och tärnan.

Kramis

• Leone

Hej Hallenbrud,
    Jag anvande en frissa som jobbar pa Salong Vip pa... ar det Storgatan manne? ("Gagatan", helt nara Hotel Emma och puben dar). Just nu star det helt still vad hon heter, men jag tror de bara har en frissa dar.
    Sminkade mig genom Ewa-Mari pa Ewas salong som ligger mittemot lasarettet, hon ar verkligen jatteduktig! Hon kanner frissan sa hon kom till Salong Vip och gjorde sminket dar sa jag slapp springa mellan tva stallen (aven om det inte ar sa langt).
    www.ewasutbildning.com/ hittar du henne genom. Hon kan aven saga vad frissan heter om du kontaktar henne (pinsamt att inte minnas...)
    Totalt kostade det runt 1400:- for bade och tror jag (var sa stirrig den dagen att jag inte riktigt kommer ihag!) och da ingick provsminkning med Ewa-Mari och en laaang diskussion med frissan om hur jag ville ha det.

• Hallen brud

Leone:

Tack så mycket för tipset!
    Det är ovärderligt med dessa tips när man sitter i Stockholm och ska försöka arrangera allt. Man vill bara vara där i vackra jämtland och planera hela tiden

Tack och Kram

• je77

Hejsan!
    Cissilla: Vi ska upp om några veckor och titta runt på lite kyrkor, men sambon min är väldigt förtjust i frösökyrka eftersom han är döpt där, så det lutar nog åt det hållet.
    Själv gillar jag kyrkan som ligger bortom sandviken tror att den heter sunjö kyrka (men jag kan ha helt fel). En gammal jobbar kompis till mig säger att Hackås kyrka är himla fin så det blir väl att kolla in även den(fast det är väl lite väl långt in till festlokalen då, kanske)

Bobolla:bröllopet kommer nog att äga rum sommaren 2006, så vi har långt kvar. Förstår om du är nervös, 2 månader går så himla fort, var har ni tänkt ha Er fest?

Hallen brud: du sitter i precis samma sits som mig: planering på distans, det tar verkligen krafterna ur en. Som tur är så har min frisör, lovat att följa med ända till jämtland(har själv inte riktigt fattat det än, är i lyckorus!!)

Ta hand om Er!!

• Bobolla

je77:

Jo nog är det pirrigt allt - den 2 april går bröllopet av stapeln och jag är förnärvarande 60 mil bort... Eller förnärvarande... jag bor 60 mil ifrån kapellet ifråga och det gör ju inte pirret mindre direkt :)
    Vi gifter oss i Handöls Lappkapell och har sedan festen på pensionatet i Handöl. Natten kommer sedan att spenderas på Hotel Tott i Åre.

Såg i en tidigare tråd att du frågade om Verkön? Står det kvar som alternativ?
    Hackås K:a är fin! Som kuriosa så kan jag berättade att när man spelade in filmen Jerusalem så var det där man spelade in delar av filmen (om du har sett den tänkte jag).
    Såg också att du frågade om "Sunsjö K:a" det är möjligen inte Sunne K:a du far efter? Den har också en giftasvänlig kastalruin alldeles bredvid, poppis för utomhusbröllop.
    Och nu när du ändå är ute och letar kyrka så kan jag tipsa om Marby K:a mellan Oviken och Hallen, den är jättesöt och fin och ligger urtjusigt!
    Oviken har f.ö. också 2 fina kyrkor, nya kyrkan (från början på 1900-talet) är rätt pampig faktiskt! :)

/Bolla

• juli-06

Kommer att gifta mig först nästa sommar, och då med en borgerlig vigsel. Har letat på nätet efter nån lista med vigselförättare från Östersundsområdet (gifter oss utanför Hammerdal) men inte kunnat hitta någon. Finns det nån som har några tips på vad man kan hitta en lista över vigselförrättare från trakten. Vi bor båda i Göteborg och sommarens semester kommmer till största delen att vikas åt planering.

• Hallen brud

je77:

Jag kan bara instämma med Bobolla. Titta runt på de kyrkor som hon tipsat om. Nu tycker jag att Hallens kyrka är helt underbar inte minst för att den ligger helt gudomligt! Men Marby är också fin, gammal och anrik.
    Vi funderade ett tag på att gifta oss ute på Verkön då det var där som kärleken slog till för exakt ett år sedan den 6 augusti när vi gifter oss
    Verkön blev dock lite för trångt för våra många gäster.

Vilken tur du har som får med dig din frisör... Vi kan väl hålla kontakten i planeringen? Vi åker upp nu till helgen för att göra en första insats.

Kramis

• Bobolla

Hallen brud:

Hallens Kyrka har jag nog tyvärr aldrig varit i eller till... Måste se till att åtgärda detta per omgående.

Tjyvläste ditt inlägg ovan :) och såg att ni också ska norrut i helgen. Vi åker upp på fredag och jag skall då prova klänningen för första gången (sitter just nu och äter lösgodis, passande... *s*). Sambon ska gå på skotertävling medan jag och tärnan fnattar runt för påsyn av frisörska och klänningsbestyr. Hur kommer det sig att karlar jämt "klarar" sig från dyl. "jobb" ;)

• Hallen brud

Bobolla:
    Lösgodis...Yummie Tyvärr är det godisstopp här hemma med tanke på stundande klänningsprovningar.. Får väl erkänna att det fuskas en del på helgerna dock.
    Ja, försök verkligen att titta förbi Hallens kyrka vid tillfälle det är det värt!
    Berätta, var ska du prova klänningen och vad hade du tänkt fixa hår och smink?
    Ursäkta alla frågor men man e ju så nyfiken nu...
    Var bor ni nånstans? Det kanske du har skrivit tidigare
    Hoppas att ni får en myspyshelg och att även du får ta en tur på skotern!

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen