Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Klok?:
Hej, är du från Berg eller har du bara bestämt det för att kyrkan är fin?
Blev så nyfiken
Bobolla:
Ja visst var det bra Man småler lite då och då åt alla härliga uttryck jämtlänningarna har som helt klart betyder samma sak men det uttrycks mycket rakare. Min blivande svärfar lär mig nya saker varje dag!
Hallen Brud:
...så skola det bli folk utav dig också ;) Du går den bästa skolan! *patriot*
Annorlunda: Vi ska ha festen på Stocke Titt, undrar du något särskilt? Det kostar 2500 från fredag kväll till söndag klockan 12, billigare om man nöjer sig med ett dygn. Vi vill ha danslogen också, och då betalar man 500 kronor extra.
Turligt nog för oss som redan hade bokat Moas skafferi för cateringen är det de som har tagit över uthyrningen av Stocke Titt sedan årsskiftet, så ring dit för att prata närmare om lokalen. För oss kändes det väldigt praktiskt att ta maten från samma ställe som hyr ut festlokalen, men det måste man såklart inte. Porslin finns för 100 personer, men det verkar som om det blir väldigt trångt om man klämmer in 100 pers, 60-80 var bättre.
Det låter förresten supermysigt att gifta sig i Hackås och åka in till Frösön för festen.
Var är ni alla mina Jämtlandsbrudar?
Sitter och knåpar ihop det sista på inbjudningarna innan vi ska lämna in dem för tryck. Skickar ut dem i början på april.
Hu jag visste inte att man kunde ångra sig tusen gånger innan man är säker på hur det ska stå
Det ska ju till ett litet infoblad också för de som är tillresta. Och så den här delikata formuleringen så att folk förstår att barnen inte är bjudna...
Kramis
Hejhopp!!
Ville bara meddela att jag är tillbaka efter några datorfria dagar, om det nu är någon som saknat mig.
Kul i alla fall att det är många som håller till här.
Hearts:
Jodå, jag tittar in en sväng varje kväll. Känner väl ibland att man borde ta en paus men det är ju så svårt
Hallen brud: Ja det är svårt att låta bli, alla är ju så trevliga och mycket tipsigt snappar man ju upp.
Vi tänkte nog skriva nåt i stil med:
"För att de vuxna ska få chansen att vara lite extra barnsliga ...
...Är man för liten för att vara ifrån mamma eller pappa så får man givetvis följa med ändå."
Kan de tolka det som att även 3-åringar får följa?
Hur ska ni skriva?
Annorlunda:
Det var bra formulerat men tyvärr så har jag bekanta som kommer att tycka att deras nio åriga son är för liten för att stanna hemma
Jag hade detta dilemma för några år sen på mitt födelsedagskalas där de helt sonika tog med barnen ändå!!
Hurra för min mamma som är världens bästa och ordnade barnvakt hemma hos sig så att de inte hade något val mer än att lämna barnen hos den ordnade vakten... Hi hi.
Men något i den stilen ska det vara, hur ska ni skriva?
Kramis
Puff puff
Hej alla Jämtlandsbrudar! Behöver hjälp... Bobolla tipsade mig om frissa i Östersund Salong Adam o Eva. Blev sugen på att boka där men har ej fått tag på dem än. Sportlov kanske?
Kanske kan ni tipsa mig om fler salonger där jag och tärnan kan fixa oss innan "brölliset"?
Hoppas på god hjälp