Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
hejsan på er!
bobolla: ja; jag menade nog sunne kyrka (berättade för min man att jag hade skrivit sunsjö kyrka och han dumförklarade mig på en gång vårat sommarhus ligger i sunsjö inte kyrkan jag menade) har du varit inne i sunne kyrka?
jag har även funderat över ruinerna vid andersön men tyvärr vågar jag nog inte planera någon vigsel där eftersom man aldrig vet hur vädergudarna kommer att sköta sig:=)
marby kyrka ligger den långt från stan
för vi (jag o sambon) måste ju tänka på att gästerna kanske inte vill åka jätte långt för att ta sig in till festen!
verkön var verkligen det enda självklara alternativet för oss men eftersom de inte kan ta så många gäster så var vi tvungen att tänka om (vilket jag fortfarande är besviken på)
hallen brud: själv åker vi upp vecka elva och ska stanna tolv dagar; så då hinner vi nog titta runt lite både på lite kyrkor och på hov
förhoppningsvis så blir det bra väder så man kan åka lite skoter och snowboard
ursäkta att texten blev så konstig men just nu kan jag inte skriva komma punkt eller stora bokstäver
katten måste ha tryckt på ngt
ta hand om er!!
je77:
Marby K:a kan vara ca 3-4 mil från stan, lite osäker då jag sällan åker närmsta vägen från stan sett.
Vart ska ni ha festen?
Sunne K:a har jag varit in i, jag har t.o.m. sjungit i den på den gamla goda körtiden ;) Och den är fin!!!
/Bolla
Hej Bobolla och Je77:
Nu har jag frågat experten här Min blivande man vill säga...
Marby Kyrka ligger ca 2,5 mil från stan och det är väl vad man kallar nästgårds där uppe hi, hi.
Ha det så gott på er!
Hallen brud:
Oh inte längre, jag gissade att det inte var så fasligt långt, men jag tordes inte säga att det var så pass kort :) Så visst är det nästgårds *s*
Hejsan!
Precis hemkommen från ett ur roligt spex, och det första jag gör är att jag sätter mig här för att se om ngt roligt har skrivits(är nog beroende)
Bobolla: så som det är i dax läget blir det nog Hov (mina svärföräldrar gillar det stället väldigt mycket eftersom de hade sin bröllopsfest där) Hade vi bara varit 30 personer mindre så hade det blivit verkön på en gång, älskar verkligen det stället, men vad gör man?!
Hallen brud: vilken koll din blivande har, frågar man min så säger han alltid att det inte är så långt(men hur långt är långt???)
Ta hand om Er!!
Jag igen!
Bobolla: tänkte passa på att fråga dig, om ni kommer att ha någon som fotograferar Er under hela Erat bröllop (vigsel+fest)
Och i så fall är det ngn från jämtlandstrakterna?
je77,
Har ni funderat pa att ha brollopsnatten pa Verkon? Och eventuellt en brunch nasta morgon for folk? Det ar kanske lite knepigt att ta sig till men jag vet att de sjalva kan arrangera bat for 50 kr tur/retur (?) och Thomee gar ju pa tex sondagarna, om ni vill att resten av ganget ansluter nasta morgon.
Bara en tanke.
Hej Je77, Jag är bara lite nyfiken, är det Marieby kyrka du menar? När du skriver Marby?
Sunne kyrka tycker jag också är fin, om man är ute efter en lokal kan man hyra sockenstugan, som jag tycker är bra, men riktigt kök etc. Men det verkar som om ni är många.
Ang. thomee, kan det gå att hyra den. Annars finns det som sagt kofärjan som man kan få åka för en billigare slant.
Hej på er,
Håller med dig je77, har blivit helt beroende av BT och att se om någon utav er har skrivit något kul. Nu sitter jag på jobbet och smygmailar lite
Je 77:
Ja, vad det gäller det här med min blivandes koll på hur långt saker och ting är är hans yrkesskada då han är lastbilschaufför. Så fråga mig om vilka sträckor som helst så ska vi nog lura ut hur långt det är?
Jag håller med cissilla, försök att ta er ut på verkön för bröllopsnatten, det skulle jag också vilja! Vilken bra idé!
Nä, måste sluta lunch nu.
Kram så länge!
Satt och läste ikapp den här tråden och tänkte precis tipsa om Verkön för bröllopsnatten när jag såg att jag var alldeles för sent ute. *s*
Vi har bokat "sviten" på Verkön, känns helt rätt att lämna festen och åka iväg till lugnet där. Någon som vet hur sent man kan bli hämtad av deras båttaxi?
Det är allt lite bängligt att sitta här 50 mil bort och planera en fest hemma i Jämtland, men å andra sidan är det verkligen där jag vill ha bröllopet, så jag får väl ta det. Lycka till alla distansplanerare, och alla andra jämtlandsbrudar också såklart! :)