Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Hejsan Östersunds brudarna!
Är det någon här som har varit på Fest eller bröllop på Hov?
Undrar lite hur servicen och maten är?
Ska upp påskveckan och titta på lite olika lokaler/restauranger, men redan nu lutar det mot Hov.
Har Ni några fler bra tips om lokaler?
Tack
je77:
Jag jobbade på Hov för några år sen, och på den tiden var servicen perfekt!
Tyvärr vet jag inte så mycket om Hov nuförtiden, men jag var där och åt Jämtlandsbuffé häromkvällen, och det var gott och trevligt med bra service. S:t Olofs Gillesal är ju världens mysigaste lokal, om vi skulle haft festen på restaurang hade det blivit Hov alla gånger.
Hejsan ruter dam!
S:t Olofs Gillesal var ligger den?
Är det en restaurang?
Vi var på Hov för några år sedan och maten var verkligen jätte god, men det jag är lite nervös över är om servicen och maten inte blir detsamma när man är så många fler som på en bröllopsfest.
Hejsan! :)
S:t Olofs Gillesal, eller bara Gillesalen, är den stora "vikingasalen" på Hovs övervåning. Byggd på 20-talet i nationalromantisk anda med tjocka träbjälkar runt hela rummet. Så fint!
Som sagt så vet jag inte så mycket om Hovs service nuförtiden, men det hålls ju många stora fester där, så både serveringspersonal och kockar är ju vana. Det bästa är väl att prata med dem och gå på känslan du får, kanske också fråga hur många som serverar på ett bröllop, och jämföra lite med andra restauranger.
Lycka till!
Ruter dam, har du nagon anknytning till Arnljotlagden? Fragar bara eftersom jag var med i Arnljot sjalv for manga ar sen, och var helt installd pa att gifta mig dar en vacker dag. Men tyvarr blev det inte sa - min man ville absolut ha vigseln i Froso kyrka.
Leone:
Nej, egentligen har jag ingen anknytning förutom att jag har många kompisar som i olika omgångar varit med och spelat, eftersom jag själv hållit på mycket med amatörteater. Alltså har jag sett Arnljot rätt många gånger, och varje gång bestämmer jag mig för att bo kvar i Jämtland. Fast det håller förstås aldrig...
När var du med? Vad spelade du? Synd att det inte blev vigsel på Lägden för dig, men Frösö Kyrka är ju inte heller så dumt. Om vi hade gift oss kyrkligt hade jag puffat för den.
Hej på Er jämtlandsbrudar!
Hur går det för Er med planeringen?
Sitter själv med min budget och börjar inse att pengarna kommer att rinna iväg ganska fort.
Ja det här med budget... en mardröm. Tyvärr är man ingen miljonär och väldigt dålig på att spara, så jag kommer att köpa grejer pö om pö, som tur är, så är det nästan ett år kvar. Tvekar mellan restaurang och lokal, då jag gör delvis maten själv. Skulle ni gifta er i Frösö kyrka? och isåfall när?
Har bokat Frösön själv.
Hej alla jämtlandsbrudar!
Vi gifter oss i Hallens kyrka den 6 augusti. Det känns fortfarande ganska avlägset även om planeringen är ganska långt kommen.
Min blivande är från Hallen men vi bor i Stockholm, min morfar är från Hallen så det var där vi träffades.
Vi ska träffa Food Catering på Frösön på torsdag. Jag är nyfiken på Moas Skafferi också. Finns det en hemsida till dem möjligen?
je77:
Jo det där med budgeten är nog tveklöst medaljens baksida... Det är makalöst så fort slantarna rullar iväg :-O Vi känner tack och lov många människor med många färdigheter så vi har ju onekligen lyckats pressa priserna, men ändå... *skakar på huvudet* Det verkar som om man slår på 2-300% på priset så fort det står "bröllop" eller "brud" på något!?
För vår del börjar det för övrigt röra sig ganska fort. Det är nu mindre än 2 månader kvar och det känns som om vi inte har koll på ngt fast vi ändå borde det eller hur man nu ska uttrycka sig *pirrig*
När gifter du/ni dig/er?