Brudar i Jämtland/Härjedalen
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
Halloj!!
Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
Var och när ska ni gifta Er?
maryme:
Ev. så kommer man att hitt lite silvergrått på tärnan, men hon skall f.ö. bära en annan kulör "gammelrosa-lila-metallic" eller hur jag nu ska förklara :)
Hallen Brud:
"corsage" uttalas: Sån-däringa-blomma-som-karl´n-har-i-kavajslage ;)
Vi ska gifta oss i Hackås kyrka i Juli. Den ligger ju jättefint fast framför allt för att jag är därifrån och har guidat där i tre somrar. (Om nån vill veta nåt kan jag svara ;)) Svårt dock att få boende till gästerna där ute så vi kommer att ha festen på Stocke Titt. Min blivande man som är Stockholmare sa direkt när vi kom dit att -där måste vi ha bröllopsfesten för det ligger så fint.
Funderar på Moas för catering. Har bokat Lasse Toresson som fotograf. Han reser gärna till Hackås. Ville att Martin på Studio 9 skulle fixa håret men han hade tydligen semester och tipsade om Pia på HårFin istället.
Sitter i Stockholm och försöker planera. Är lite svårt. Om det är någon som har tips om Stocke Titt så tar jag gärna emot det.
Bobolla:
det lät lite spännande, men det blir nog fint. Min tärna är lite rödhårig och vill nog inte ha en vinröd klänning. Vi få väl se vad det blir. Ska prata med henne i helgen..
maryme:
Ja vi trodde att vi visste vad vi ville ha, men när vi började titta runt i olika tygaffärer så blev det lite annat - ett bra ställe att få uppslag på, otippat nog ;)
Bobolla:
ja just det eller som min blivande svärfar uttryckte sig... "blomkrafse"
Annorlunda:
Vet att det är svårt att planera när man inte är där...
Jag rekommenderar varmt "Food catering" på Frösö golfklubb. Vi var och träffade dem i helgen och det verkar superbra!
Bara för att jämföra med något.
Lycka till!
Annorlunda: Jag tror att stocke titt tar 1500:- Sen kan man välja om dom skall göra mat där eller inte, men du kan höra av dig till Gun Rikardsson, hon har hand om allt där tror jag.
Hallen Brud:
Den var bra! *s*
cissilla
hejsan
Bollsta ligger 4 mil söder om sollefteå en litet samhälle
Vi gifter oss 14 maj i Bergs Kyrka eftersom jag alltid sagt att om jag ska gifta mig så blir det i Bergs kyrka annars får det vara.