• hearts

Brudar i Jämtland/Härjedalen

Halloj!!

Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
    Var och när ska ni gifta Er?

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen
  • cissilla

Hallå, kommer från Frösön och skall gifta oss Nyårsafton -05, ni då?

• Polaris

Jag är ju själv inte från Jämtland, men nog vistas jag där mer än ofta då min blivande kommer från Åre!! När giftermålet skall stå vet vi inte rikitgt ännu, men det blir nog i Huså/Kall...

och som sagt, ni då?

• Sirap

Hej! Jag ska gifta mej den 13 augusti i Gamla Kyrkan i Östersund. Du då?

• ruter dam

Hej Hopp!

Artonde juni, mest troligt på Arnljotlägden på Frösön. Är från Östersund men bor i Uppsala.

• hearts

Ska gifta oss 27 augusti i Lillhärdals kyrka, i Härjedalen.
    Vad tufft med nyårsbröllop, var själv lite sugen på vinterbröllop. Men bestämde detta datum då jag vill prova odla blommor och annat att pynta festen med själv.

Har ni några kuliga ideer inför festen?.

Vart ordnar ni klänningarna?.

• augustibrud05

Vad roligt och se att det finns så många jämtlänningar här. Jag är från Storlien det är ju bara några mil från Åre, men bor numer i Västerås.
    Min tärna (lillasyster) bor i östersund hon har börjat leta efter en fin klänning som hon kan hyra, vilka ställen rekomenderar ni som kan affärerna östersund?

• cissilla

Den affären som jag tänkte gå till hade utförsäljning i mellandagarna för dom skulle visst stänga, annars finns Anjo, men inget där föll i min smak.Även Agnes Olsson har klänningar och makeup.
    Däremot kommer det en fest och bröllops mässa på folkets hus, den 19-20 mars här i Östersund, om ni har möjlighet att gå då, annars får jag väl skriva in ev. tips som kommer upp där.

• tussan72

HEJ!
    Vi ska gifta oss i Ås kyrka 050505 lääängtar... Jag köpte i övrigt min klänning på Ateljé Grönlund "knallröd" de har JÄTTE mycket fint där.

• orzia

Här är en till

Bor i malmö och kommer gifta oss i Åre Kyrka (blivande kommer därifrån)

Datum är inte bestämt blir ngn gång om ngt år. Hoppas på nästa

Ngn som har bra tips på frisörer?

• juli-06

Hej!

Vi kommer båda från Göteborg, men min blivandes släkt har en gammal släktgård utanför Hammerdal där vi kommer att gifta oss juli-06. Är där ett par veckor varje sommar och laddar batterierna.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen