• hearts

Brudar i Jämtland/Härjedalen

Halloj!!

Var bara lite nyfiken om det finns några brudar från mina hemtrakter här.
    Var och när ska ni gifta Er?

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen
  • cissilla

Vi kommer att ha silver och blått som temafärg eftersom det är nyår.
    Ett tips om man vill göra egna inbjudningskort, så finns det en affär inne på kärnan, kommer inte ihåg just nu vad den heter, ligger brevid skoaffären. Dom har mycke saker till sånt, färger, trycksaker mm, tror jag kommer att använda det själv när det börjar bli dax.

• Leone

Bobolla, vet inte om du har tankt att ha fotograf under hela dagen eller bara ta foton innan/efter vigseln, men vi hade Fotograferna Anna & Maria (eller ar det Maria & Anna?), ett gang unga tjejer som verkligen ar jattebra! Vi betalade 2500:- for enbart fotograferingen (det har var iofs 18 man sen, kan ha gatt upp) och sen fick man valja vilka foton man ville ha efterat. Eftersom vi akte 'hem' till Australien direkt efter skickade de en cd-rom till oss med de 50 basta bilderna (hon tog typ 125 bilder!) som vi fick valja bland for tackkort, forstoringar osv.

Tankte att det kan vara ett bra alternativ till de fotografer som bara tar typ 10 foton och satter in dem i ett album utan att man far ha en asikt om vilka foton man vill ha.

Annars har jag hort har pa BT om en fotograf, Janis, som trots att han bor i Stholm kan flyga upp och fota brudpar runtom i landet (minns att Cyberpet anlitade honom och att det var billigare an de lokala Pite-fotograferna aven fast de betalade flygresa och allt). Kan ju ocksa vara ett alternativ, om ni vill ha en fotograf som hanger med innan och efter vigseln.

• Hallen brud

Hej hej,
    Mannen har ockperat datorn hela kvällen;-(
    Nu e jag så trött att jag stupar och jag som ville sitta och prata med er en stund men det får bli imorgon istället Je77 och Bobolla.
    Bobolla: Läser med glädje om din planering som verkar gå så fint framåt. Har säkert massa frågor men måste sova nu...
    Kramis så länge!

Maryme: välkommen hit, kul med fler!

• Bobolla

Leone:

Har varit i kontakt med Anna Och Maria och de ville ha 5700:-... De måste ju åka till Handöl också, så jag antar att det är det som driver upp priset "lite". :) Men tack för tipset, de verkar ju onekligen duktiga!

maryme:

Jo nog blev man glad över deras lilla "tilltag" men egentligen så är det ju så det ska vara, allt för kunden liksom... Kommer just från DUKA då jag av en kompis fick höra att vår önskelista inte fanns där, vilken den borde!? Det visade sig att de lagt in oss på fel vigseldatum - och över detta bad de inte ens om ursäkt!!! *småsur*

Färgtema: Silvergrått och vitt.

/Bolla

• Hallen brud

Bobolla:

Heeeej!!!!
    Så skoj det var att höra att du fått ordning på så mycket, men det är klart det är snart dags va?
    Hur ska du göra med make up? Kan de göra det hos frissan också? Funderar starkt på att följa ditt råd där.
    Visst var det ljuvligt att vara uppe och fixa... Hi hi - fniss fniss...
    Kramis

• Bobolla

Hallen brud:

Rådet/rekommendationen om Salong Adam och Eva eller?
    Sminkningen skall en tjej som jobbar på Domus göra och det blir nog så att hon kommer till Frissan. Hos Frissan kan du också göra i ordning dig fullt ut, hon har rum som är lämpad för påklädning *tipsar* Själv skall jag göra hår och make i Ösd, för att sedan tuffa de 16 milen till Handöl och där skall jag klä mig :)

...Och ja, nog är det snart dags ;) 2 april!

• Hallen brud

Bobolla:
    Ja precis rådet om frissan. Jag har hört mig för lite om frissor med blivande mannens systrar som bor i "stan" och inget låter så där jätte övertygande.
    Jag kommer nog också att göra iordning mig i stan men klä mig hemma. Man vill ju inte riska att skrynkla klänningen
    Är det nån du känner på Domus som sminkar eller har du luskat fram dem själv?
    Oh vad spännande bara en månad kvar i morgon för dig... Är det mycket kvar?
    Vi har ju lite kvar då (6 augusti) men det känns ändå som om tiden rusar
    Kramis

• Bobolla

Hallen brud:

Frissan har fått väldigt goda vitsord, senast från sömerskan som hade pratat med sin frissa (som först fick frågan men inte kunde) igen och hon hade verkligen understrukit hennes kompetens och hon gav verkligen ett väldigt bra första intryck. Hon bjöd dessutom på gratis rådgivning till min tärna som var med, tipsade henne och sa att det fixar du själv om du gör så här och så här.
    Hon som sminkar är, häng med nu ;) mammas superbraiga-grannes kompis. Hon (som ska sminka alltså) jobbar egentligen inte med det så, men tycker att det är det roligaste som finns och har gjort många make-up:er. Jag skall träffa henne en vecka innan och prata färg och form.

Har du kollat upp blommor, by the way?

Vi har inte så mkt kvar, lite matprat med kocken och annat matrelaterat "smått", fotograf (bestämma sig) och sen tror jag att vi har det mesta under kontroll.
    Sista datumet för OSA var idag och jag ser att jag vet några som ska komma men ännu inte OSA:t vilket tydligen inte är speciellt ovanligt enligt sådana som vet... Vanligt att folk tänker att de har så god tid på sig så att de gott och väl hinner *s* Men på det stora hela så vet vi ganska precis hur många som kommer.

*kram*

• maryme

Bobolla:
    Hm, det kanske är bäst att kolla med duka, det är ju ganska trist om det blir fel med önskelistan.. Vi funderar på färgerna grå/silver och vinrött.
    Hur ska er följe se ut? Ska ha de ha något i silvergrått?

• Hallen brud

Bobolla:
    Ok, jag ska höra med frissan om de kanske kan rekommendera någon bra. Vore skönt att få allt gjort på samma ställe.

Blommorna beställde jag i Järpen i lördags så det är klart! Brudbukett, fyra "tärnbuketter" (eller vad det heter)samt corsager till mannen och bestman. Vet du att det går inte att säga corsage )
    Jag kan inte i alla fall...
    Frågade också om hon kunde beställa rosblad i hinkar och det trodde hon att det skulle gå. Det hela gick inte på mer än tusen kronor!! Jag trodde det skulle bli mycket dyrare.
    Ja det här med OSA är ett gissel vet jag sen jag hade ett annat stort kalas. Man vill ju inte gärna ringa och fråga om de ska komma.
    Jag skickade mamma och kompisar att ringa "by the way"... och kolla läget. Lite fult kanske men då verkade det kanske lite mindre misstänkt.
    Vi höres
    Kramis

Maryme:
    jag tycker att du ska ringa DUKA och påtala detta. Att de har en tråkig ton tycker jag att du ska påpeka. Ni kan ju lätt ta bort er önskelista från dem=inga pengar till DUKA. Såna missar får man inte göra. Lycka till!

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen