• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Tant Pernilla

Huga, vilken mardröm! Jag vill verkligen inte att min symaskin ska packa ihop. Då skulle jag bli så ledsen. Den är gudomligt bra! (Fast det bara är en konventionell en...)

• Majlo

Hu, symaskiner är lömska tingestar. Är det några här som prenumenrerar på Ingelise? De hade en ursnygg dukning i ett höstnummer som jag funderar på att sno till bröllopet. Det var linnedukar och löpare i guld med diskret mönster. Stiligt och inte för mycket. T o m min less-is-more-sambo gillade det. Någon annan pysslig tidning ni tycker om?

• majbrud2006

Empion, det blev en "Janome". Janomes fabrik är tydligen den största tillverkaren av symaskiner i världen. De tillverkar stommarna och motorerna samt tekniken/elektroniken till de flesta andra kända märken. Här kan du ta en titt på den
    www.janome.se/default.asp
    Har kommit av mej lite i syandet...en mycket mycket kär släkting till mej ligger ev på sin dödsbädd så jag går mest omkring och funderar och har ingen "syro" i kroppen. Köpte tyg till klänning i helgen men jag har tillfälligt tappat lite intresse. Men jag kommer igen.
    //Cecilia

• Lenchen

Hejsan vilken kul trad! Intressant att se att det inte bara ar jag som blivit pysselfreak infor brollopet. I vanliga fall ar jag inte alls pysslig, men nu kommer jag bara pa fler och fler saker jag vill gora sjalv... Jag som innan jag borjade planera pa riktigt bara skrattade och tankte att JAG minsann aldrig skulle bli nagon Bridezilla har insett att det ar just det jag ar... Sa nu sitter jag har och fixar med allt fran inbjudningskort till tiara. Men det ar faktiskt ganska roligt. An sa lange kanns det som att jag har ganska gott om tid.

• Tant Pernilla

Lenchen: Ta tillfället i akt och pyssla med allt du känner för inför bröllopet! Det bästa är också att veta att allt går att köpa om man nu skulle tröttna på att pyssla. Lycka till!

• Lenchen

Absolut. Det kanns darfor ganska bra att pyssla sa har tidigt, for om jag skulle lessna efter ett tag (mycket troligt om jag kanner mig sjalv) sa har jag anda tid att kopa de grejer som inte blev klara, alt. ser forskrackliga ut! For ibland ar det nog mer vilja an skicklighet nar det galler mitt pyssel! Men just nu kanner jag mig som en liten Martha Stewart!

• Tant Pernilla

Lenchen: Härligt! Har du en sån där pastellfärgad skjorta på dig som hon brukar ha också?

Dina saker kommer säkert att bli jättebra, så det kommer inte finnas anledning att köpa grejer för den sakens skull.

Keep on pyssling!

• bröllopsdags

Jag är sugen på att köpa en overlock, är det någon som har en bra prisvärd som dom kan rekomendera?
    Jag har blivit så trött på alla dessa servettraksömmar så jag tänkte köpa något smyggt tyg och ha ett "sommarklänningsprojekt" vid sidan av. Om jag får ett raksömsbryt kan jag byta en halvtimme med klänningsmönster, liksom..

Välkommen till pysslarna Lenchen!

• Majlo

Någon som gör Marblemagnets och har hittat stora glasplattor? Jag funderar på att göra såna till placeringskort. Älskar dem sen jag gjorde dem på skolans julpyssel i vintras.

• Tessansessan

Bästa BT-tråden, helt klart!! Åker rakt i mina favoriter.
    Ska också använda denna tråden som vapen om någon anklagar mig för att vara en Bridezilla... Har ännu inga pysselplaner, men det finns ju gott om tid att utveckla dem (gifter oss i sept). Har aldrig hört talas om Marble Magnets innan, men kollade lite på nätet nu och det verkade ju kul! Kanske ett foto på brudparet eller något romantiskt, och så fästa på servettringar kanske? Hmmm.. ska nog kunna fastna i pysselträsket jag också vad det lider... Till sommaren har man ju inga ordinarie kvällsaktiviteter och då måste man ju ha något att göra på kvällarna...
    majbrud2006: tråkigt att läsa om din släkting. Hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!