• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Tant Pernilla

emipon: Självklart får du sno idén. Jag har själv snott den nånstans ifrån från början (en bröllopstidning tror jag) men gjorde den lite annorlunda för att den skulle passa den där lilla vilden!

Hon pratade om "blöllopet" i flera månader efteråt och berättade stolt: "Jag var söööt!". Och det tyckte ju vi med!

Nymphéa: Ja, vi valde kläder som inte skulle kännas för strikta, för de där ungarna är allt annat än små stilla helgon.

Julibrud 40+: Huvudsaken är att man blir nöjd, vettu. Jag brukar också köra med snabbfållband ibland. Är inte helt genompräktigt hemtovad!

• ika (fd höst05)

Nu har jag just knåpat ihop 22 serviettringar till vårt bröllop i september (ute i goood tid!). Fick ett ryck, en tredjedel gjorda iallafall! Lite ont i fingertopparna (silvertråd och färgglada pärlor) men ack så duktig man känner sig nu! Pyssel, pyssel!

• bröllopsdags

Fy tusan vad duktiga vi är allihop!
    Inte illa av våra män att gifta sig med sådana "pinglor"!
    Nyfiken.., vad gör era män i all denna pysselhysteri?
    "Min" småler, klappar mig på huvudet och säger "du är så söt du"...
    Jag undrar om han säger så om 5 månader.... Skämt åsido, han fixar han med på sitt vis, jag hade nog tyckt det var lite jobbigt om han hade varit lika inne i pysslande som jag. Trångt vid symaskinen om inge annat..

• bröllopsdags

Inget annat ska det stå.., inte inge

• Elliegp

Nu har jag läst alla inlägg och skrattat högt flera gånger. Vad härliga ni är! Jag gillar självdistans och självironi och det finns det gott om på det här forumet. Tror jag skall visa den här tråden för min man så kan han sluta oroa sig för att jag planerar och pysslar för mycket.

*fnissar fortfarande*

e

• Tant Pernilla

Min man tyckte nog att jag var lite knasig, men han tog det med ro. Han hade ju friat så då får han ju ta konsekvenserna av det...! Dessutom sparade vi ju lite pengar på det här sättet.

Vi delade upp ansvaret så att han fick fixa med mat- och dryckfrågan, kyrkbokning och sånt. Han pysslade väl inte riktigt lika mycket i tid räknat som jag, men han gick in med glöd för uppgiften att provlaga maten och hitta rätt vin till den.

*hehe* Ja, det är en härlig vår att tänka tillbaka på!

• majbrud2006

Hur är det mina pyssliga medsystrar?
    Själv är jag klar med korsetten. Bara ca 290 delmoment kvar då till själva bröllopet! Känns skönt...jag ligger i fas, jag kan chilla lite *skratt*

• Majlo

Hej! Blev inspirerad av servettsyningen så jag bestämde mig för att sy inbjudningskuverten. Jag har sytt ungefär fyrtio hittills . De är i vitt papper med en ganska tjock symaskinssöm. Blev snyggt faktiskt! Tack för inspirationen - även om det kanske var meningen att man skulle bli avskräckt... ?

• bröllopsdags

Majlo, välkommen till klubben!!!
    Vad duktig du är majbrud2006, jag skulle också vilja ha sykunskaper av din kaliber!

22 servetter klara....

• majbrud2006

Hur många servetter har du kvar bröllopsdags? Måste ju vara ett gäng? *skratt* Du får reducera antalet genom att förklara för gästerna att de minsann får nöja sig med en servett per par!!!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!