• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • emipon

Vi hoppas nu alla att mammacatta menar cernitgubbar. Det kanske blit lite märkligt med små eternitfigurer på toppen av tårtan?
    (Förlåt, kunde inte låta bli...)

• Gable

bröllopsdags - jag röstar på mulberrypappret!

• Gable

Och härmed lämnar jag den här tråden innan jag blir inspirerad att börja pyssla och sy hejvilt

• lokatt

emipon: jag gillar tanken med eternitgubbar bättre! och så ger man biten med brudparet på till fasters ohängda pojkvän som man bara bjöd för att slippa halshuggning, och påstår att "joooo då, det är visst marsipan!" eller?

fast jag ska ju inte yttra mig så mycket, är ingen direkt bröllopspysslare. inte på den här nivån iaf! mitt pyssel består av att bygga hemsida och göra trycksaker (och det gör jag eftersom det i praktiken funkar som kombo av skolarbete & arbetsprov). annars roar jag mig med att sticka små flärmönstrade tröjor storlek 80... mer min stil...

fast, har faktiskt börjat fundera på om man skulle kunna ha en snygg (flätmönstrad, så klart ) koft-kappa som ytterplagg i stället för cape, kappa, päls eller annat man sett i annonser et c. hoch det bara _måste_ vara ert fel i den här tråden! ni smittar, helt enkelt. för så skulle jag väl inte tänka på egen hand?

• mammacatta

tja, cernit - eternit, låter lite lika iaf...:D
    undrar hur d blir m ett hus i cernitfasad...? :D:D

• Tant Pernilla

mammacatta: Jag hörde också det där med tårarna om man syr sin egen klänning. Men så tänkte jag "äsch, blir det bara så få tårar så må det väl vara hänt!" Och så sydde jag min egen klänning.

Tilläggas ska väl att jag är en riktigt lättrörd lipsill, så här såg jag min chans att inte böla fullt så mycket i framtiden...

Jag håller nu på att sy en brudklänning till en av mina vänner som gifter sig i maj. Måste skynda på lite innan min bäbismage börjar stöta i symasklinen...!

• Lenchen

Ja, det blir nog vitt band. Jag tycker ju innerst inne att det ar finast. Och om ni tror att inte alla andra tycker det blir trakigt, sa kanske jag vagar mig pa det. Fast det aterstar ju att se vad karasten tycker ocksa. Men han brukar normalt tycka "ju mindre farg desta battre"

brollopsdags: jag tycker att det later fint med mullberrypapper.

• Nymphéa

Yess! Nu har panduropaketet kommit! Dags att sätta igång med tillverkningen av typ 100 servettringar med yttepyttesmå glaspärlor. Själva ringen ska vara i genomskinliga pärlemostenar och ovanpå ska jag fästa ett hjärta i samma pärlor, fast mörkröda.
    Har gjort en prototyp som inte blev ett dugg bra, men övning ger färdighet! Den 99:de kommer att bli perfekt!

• Majlo

Idag hade en av mina katter vält mitt cernitbrudpar så att det såg ut som om jag släpade en väldigt förfriskad brudgum...

Funderar just nu på om jag ska göra servettringar som placeringskort på något fiffigt sätt. Hur gör ni med placeringskorten?

Mammacatta: Tänk vilken kul pysslig fasad det huset skulle få!

• emipon

Majlo:
    Har du stora Pandurokatalogen i närheten?
    Överst på s 244 finns små får i Fimo-lera. Sådana små får ska jag pyssla ihop, och sedan sticka ner en ståltrådspinne i, där placeringskorten sitter högst upp.
    Det kommer att se lite kul ut till de likadana fåren fast ett svart och ett vitt som ska stå nos mot nos högst upp på tårtan.
    Oj, kreativitetsattack! Placeringskorthållarna har varit planerade länge, men tårtfåren kom jag på nu när jag satt och skrev!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!