• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Lenchen

Joda, inbjudningskorten borjar bli halvklara. Det blir vita band, men lila lov som ska sitta pa insidan av korten. Sa far min blivande sin fargklick och jag mina vita band...
    Dessutom pysslar jag med min tiara. Fast det ar mer som en ring som jag ska fasta slojan i. Ungefar som den hon har i Sound of music om det ar nagon som kommer ihag hur den ser ut.

• bröllopsdags

Vet ni, ikväll, har jag bara 5 raksömmar kvar på 3 servetter. Sen är jag KLAR!!!!!
    Långbänkprojektet sy servetter kan räknas som slutfört om bara några timmar!

• Tant Pernilla

WAAAAAOW! Grattis! Är du inte lite nöjd med dig själv? Det tycker jag att du ska vara i alla fall!!

• Zandrisen

Jag är också otroligt nöjd med mig själv- efter att ha delegerat till min stackars hårt prövade mor att sy de 30 dukar som jag först planerade att sy själv... Mamma erbjöd sig att ta över efter att jag storlipandes ringde till henne när min symaskin vägrade samarbeta...*skäms lite lagom* Å andra sidan, nu kanske det blir ordentligt gjort, och inte av mig som hade 2:a i syslöjd...!

Däremot har jag faktiskt egenhändigt gjort och skickat iväg tackkort till alla 15 som var med och organiserade min möhippa! *stolt*

• bröllopsdags

Jag är suuuper nöjd med mig! Har en förmåga att påbörja en del projekt men är dålig på att avsluta.. Men detta kommer jag avsluta! Lite vuxenpoäng på det, faktiskt.....!

• Majlo

Hurra hurra för dig och servetterna! Vad duktig och bra du är!

• Lenchen

jatteskont att vara klar med ett sa stort projekt! Grattis...

• Magga

Nä, nu är det nog dags att uppdatera den här tråden. Själv sliter jag mitt hår över min klänning (närmare bestämt över dragkedjan), inser att det nog börjar bli dags att färga och fålla alla de där dukarna nu, om jag inte ska behöva göra det i sista stund, börjar svettas över inbjudningskorten - som vi ju _påbörjade_ i så god tid - som det nu börjar bli hög tid att ta tag i. Och så skulle jag ju lära mig att virka ett halsband i silvertråd och pärlor, och... och...

Grattis i alla fall till bröllopsdags, som blev klar med servetterna! Det bådar ju i alla fall gott.

• halstabletten

Bröllopsdags: Till hur många gäster sydde du? Vilket slags tyg har du använt? Och hur mycket tid tog servetterna?

• Wih

Apropå inbjudningar...

Insåg igår när jag skulle skriva adresserna att våra kuvert varken går i skrivaren eller går att skriva för hand på, eftersom de är av handgjort papper...

Så det blev till att komma på en alternativlösning: satt uppe till ett inatt (assent för mig) och skrev ut adresslappar på vellum som jag klistrade på varje kuvert - men snyggt blev det!! *nöjd*

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!