• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • bröllopsdags

Det undrar jag med..!

• Addosfru

lol e Laughing out loud ;)

• LatinoGirl

lol kan betyda: Lots Of Laugh eller Lauhing Out Loud.

• Majlo

Varför skulle lila vara en sorgfärg? Jag tycker det är en skitsnygg färg. Den kan kombineras med massor av andra färger och är elegant.

• emipon

Angående lila googlade jag på liturgiska färger och hittade detta på historiska . se :

"Violett betyder ånger, bot och bättring och används under bot- och fastetider."

• AnnLee

Färger är väl vad man gör dem till... Vi hade lavendellila inbjudningskort och servetter eftersom jag älskar den färgen... Kör på med lila om ni tycker om det.

• Gable

Ni vet väl vad dom säger om lila?! Det är sista chansen! För många överåriga damer har extremt mycket kläder i just den färgen

Fast man ska inte bry sig mycket om sånt. Vill ni ha lila så kör på lila.

• emipon

Klart att färger är vad man gör dem till!
    Men eftersom frågan om lila som liturgisk färg kom upp, ville jag kolla vad den betydde _i det sammanhanget_. Jag ber om ursäkt ifall jag inte var tillräckligt tydlig, givetvis väljer alla färg efter vad man tycker om.

• Majlo

Appropå pyssleriet håller jag på att sy ett nattlinne till den stora kvällen nu. Det blir så snyggt! Jag orkade inte hålla på att leta efter de rätta underkläderna längre utan tog saken i egna händer. Hur går det för er andra bröllopspysslare?

• Gable

Här pysslas det inte, det räcker att läsa i den här tråden. Tillfredställer min pyssellängtan alldeles tillräckligt

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!