• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Lenchen

Tant Pernilla: nja, jag tjanar faktiskt inte sa mycket att jag maste skatta... Utom att jag samskattar med min man har i Frankrike. Men han ar undantagen fran skatt, sa dar gar (behovs!) det heller inte att fuska. Kanske tur det. Man maste ju inte likna sina "idoler" i allt

brollopsdags: det finns jattemanga fina monster overallt faktiskt! Nastan svart att valja. FAst jag tog ett enkelt monster. Dels for att det gar snabbare att sy. Dels for att jag tycker att sidentyg kommer mer till sin ratt da.

• halstabletten

Bröllopsdags:

Haha...jag det finns väl en viss risk att broderi går bort :D Dock är bröllop minst 2 år bort (såvida vi inte vinner på triss) så tid lär jag ha!
    Tack för tipset om att förtvätta- det hade jag nog inte tänkt på annars!

vart köper man vellum? Och till vilket pris? Kan man använda det i skrivare?

• Tant Pernilla

Lenchen: Jag föredrar också att bara likna Martha Stewarts mer präktiga sida...!

När en kompis till mig var i USA, så köpte han med sig flera Martha Stewart-tidningar, för han tyckte att jag var på god väg att bli sån som hon. Ja, minus skattefusket då...

• bröllopsdags

Ja, fallet i siden räcker gott! Less i more!

Kör på halstabletten! 2 år, då kan du slänga in monogram också..!!!

Martha Stewart.. När jag berättar för mina kompisar att "jag längtar till ikväll, då ska jag hem och sy klart mina byxor" tittar dom på mig förvånat och frågar uppriktigt "är du säker??"

• Tant Pernilla

bröllopsdags: Ja, en del förstår sig inte på de enkla och sköna nöjena i livet!

• lokatt

bröllopsdags:
    låter lite bekant det där. fast för min del så handlar det mer om att människor tittar på mig som om jag hade svans,horn & lila hud när jag talar om att jag tycker om att sticka (gärna "komplicerade" mönster m flätor & så), samt att jag i perioder märker så väl lakan som diskhanddukar.
    en del verkar undra om man eg är 90 men bara välbevarad m måååånga ansiktslyftningar!

• Wih

halstabletten

Du kan köpa vellum på nästan vilken pappershandel som helst, bara det att ofta vet inte personalen vad "vellum" är, så säg att du vill ha genomskinligt papper som man kan använda i skrivare. Vellum finns i massa olika färger och även med mönster i, så det är lite att välja på.

Priset: Mina har jag köpt för 5 för 22kr och 10 för 49 kr. Alltså mellan 4,40 och 4,90 per a4!

• Stockholmsbrud i Dalarna

anna lokatt och Tant Pernilla:

Skönt att höra att fler har samma pensionärshobby! Jag älskar att sy och sticka, det är roligt och kreativt och skönt att få se ett färdigt resultat (åtminstone när man syr, stickningarna har en tendens att bli liggande halvfärdiga...)

Kanske dags att komma ut ur garderoben snart... =)

• Lenchen

Har kopt tyget till min sloja nu! Kanns jattekul. Egentligen ar det ju inte sa markvardigt, sa jag ar forvanad over att jag sitter och myser lite for mig sjalv over att jag har kopt det
    Och sa har jag bestallt monster till klanningen och tyger.

• lokatt

Stockholmsbrud i Dalarna:
    mina stickningar blir faktiskt klara, 95% iaf. just nu stickar jag ju iofs nästan inget större än storlek 3-4 år, och då går det ju snabbt som attan. min plutt har stans mest stickade-tröjor-fyllda garderob!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!