• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • 041023

Jag gick inte så långt som att sy sevetter, däremot dukarna. Visserligen "bara" 30 st, men det var tillräckligt. Särskilt när maskinen böejade skära ihop så smått när det var ett par stycken kvar. De sista är bara upplagda, ej sicksackade!!
    Sedan skulle de manglas..... lakansväv!!

Men slutresultatet blev jättebra och jag var sååå stolt.

Så jobba på - du kommer inte att ångra dig!

• Långdrångeln

Här är en till som syr servetterna själv. Känns ibland som ett evighetsgöra men det ska nog bli bra. Jag känner mig ibland ganska så "bröllopsmättad" pga att det är så enformigt med syningen, men gu va skönt när det är klart!
    Sydde min bröllopsklänning i julas så den behöver jag inte ha panik över ialla fall.

• Kicki R

Jag håller också på att sy servetterna själv. Skönt att se att det finns fler som gör det. Vad syr ni dem av? Jag har köpt och fått gamla fina linnedukar i vitt som jag klipper sönder.
    Jag tänkte försöka sy jämt dussin och sen färga en del av dem efter bröllopet så att jag har linneservetter i passande färger till andra fester.

• mli_b

*Skrattar* Jag som höll på att bryta ihop när mamma började tala om att sy dukarna själv :D Det var i och för sig en vecka innan bröllopet, men ändå... (De blev klara i tid)

• Julibrud 40+

Ja jösser flickor vad ni är duktiga
    Själv lägger jag upp gardiner mm med snabbfållband som man stryker på!

• Tant Pernilla

Julibrud+: Snabbfållband är inte att förakta!

• emipon

Tant Pernilla: Jättesöta småttingar! Och älvaklänningen var så fin,precis den typ av klänning jag jagar, söt men ändå lekvänlig. Är det okej att jag snor din idé? Snääällaaaa??? (Se mig framför dig, huvudet på sned och ett näpet leende)

• Nymphéa

Pernilla!
    Vilka gulliga ungar! Härliga kläder.

Själv ska jag till tryckeriet idag och beställa inbjudningskort. *nöjd men med ett maniskt pysselbehov lurandes bakom hörnet*

• Julibrud 40+

Tant Pernilla: hehe fake it til you make it

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!