• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • f.d. Svart brud

majbrud 2006
    När du ändå håller på kan du väl:
    *laga festmaten
    *göra tårta
    *göra brudbukett
    *göra festprogrammet...
    ;)

Skämt åsido! Om du klarar allt du förutsatt dig är du värd en medalj! :)

• majbrud2006

*skratt*
    Det roliga är att vi har bestämt oss för att gifta oss tidigare!!!!!!!!
    Vi gifter oss i oktober...I ÅR!!!
    Jag vet, jag är galen, men jag tycker verkligen att det är jätteroligt att pyssla......jag får säga upp mej från jobbet helt enkelt om jag ska hinna med allt.
    Har just kommit hem från stan, har kikat på tyg och mönster med en av mina tärnor. Blir nog bra det här *nickar betryggande*
    *smil*

• majbrud2006

hmmmmmmm......göra en brudbukett.........låter utmanande....*höjer på ögonbrynet*

• emipon

Jag fnittrar hysteriskt! :D
    JAAAA, majbrud2006, du vinner! Tror inte att någon annan ens tävlar i din division, vännen.

• bröllopsdags

Hmm, jätteroligt att pyssla, jojo, det sa jag också..!
    Återkom när du blivit bitter och småagressiv så kan vi börja snacka...

• bröllopsdags
    Smilisen skulle egentligen vara en ,, om det gör någon skillnad....
  • lillakisse

inte bitas bröllopsdax!!

• Brud_2005

Jag måste avråda ALLA från att göra alltför avancerade inbjudningskort. För vår del har det blivit både dyrare och inte minst oerhört tidskrävande och med facit i hand (nåja, nästan i alla fall- drygt hälften av korten är helt klara) hade vi nog beställt färdiga kort istället...

• emipon

Tack för tipset Brud_2005!
    Synd att du inte kom med det för ett tag sedan... Fast förmodligen hade jag väl bara viftat bort det då och tyck att du var fjantig. Nu vet jag bättre. Mycket bättre!
    /emipon med 2/3 av korten kvar att göra

• majbrud2006

:) Jag är faktiskt klar med mina inbjudningskort.
    En sak avbockad på listan......nu kryper jag omkring på golvet och klipper ut mönsterdelar och korsettben till min korsett!!!
    ....å ibland kikar jag in här naturligtvis!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!