• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Brud_2005

emipon! I så fall är era kort nog betydligt mer avancerade än våra- städa är fortfarande bland det värsta jag vet . Vi kommer inte att göra särskilt mycket själva vad gäller bröllopet (tycker att det är tillräckligt tidskrävande att skaffa kläder, ring, bestämma meny etc) så jag trodde i min enfald att det skulle vara roligt att göra i alla fall något själv, men inte... De första korten var roliga, men nu känns det bara jobbigt. Undrar det går att leja bort utstansning av drygt 1.100 små hål i festprogrammen?!

Vi gifter oss den 14 maj så som tur är så är det ju lite tid kvar, men festprogrammet kan å andra sidan inte göras klart innan vi vet vilka som kommer och inbjudningskorten är ju ännu inte utskickade. När gifter ni er?

• Tant Pernilla

emipon: Jag hittade faktiskt på den mer eller mindre själv. Jag tog mönstret för en barnklänning från en mönstertidning och sen gjorde jag som kronblad i sidenorganza och sydde fast dem vid livet. Jag tror att det var sex blad. Och så var det en liten tyllunderkjol fastsydd vid livet också, så att det blev lite stuns i den.

Jag kan leta fram en bill i imorgon. Nu ska jag sticka från jobbet!

• emipon

Brud_2005
    Det är dags 18:e juni, så egentligen är det ju ingen panik. Hade bara varit skönt att ha det ur vägen.
    Nja, särskilt avancerade är de väl inte egentligen, bara lite meckiga. Det är så´na där med en vikning i var sida som möts i mitten, så man öppnar dem som en dubbeldörr, om det gör dig klokare. Grejen är bara att om de ska mötas snyggt i mitten, inget glapp och inget överlapp, så ska vecket ligga EXAKT 52,5 mm från kanten. Och det där halva millimeterhelsicket håler på att göra mig smågalen kan jag tala om. Men jag intalar mig att det blir fint.
    Och du, att stansa hål är ju jättekul! Det är min lilla belöning när jag måttat, klippt, skurit och vikt, måttat, klippt, skurit och vikt. Okej, säger jag till mig själv. Nu är två eller tre kort klara. Varsågod och stansa! Och så har jag jättekul en stund.

Tant Pernilla: Tack, det ser jag fram emot. Ha kul på jobbet!

• trolla

Skrattar och minns.......vi gifte oss i augusti 04 allt var planerat sen februari och jag trodde att jag hade såååå gott om tid på mig. Ha ha ha. Kvällen innan sydde jag klart klänningen, tårtan som jag bakade själv blev säkert dubbelt så dyr som en köpt..., musiken som jag i timmar satt och knåpade ihop (bara kärlekslåtar på cd nerladdade från nätet, lånade på bibblan, lånat av folk osv, kunde varit precis vad som helst för det är ju faktikt inget folk lyssnar på...)
    ja massor av grejor som jag la ner hur mkt tid som helst på men som hade varit billigare köpt och oj så mycket tid vi hade sparat. För att inte tala om all tid jag la ner här på BT (och som jag inte kunnat slita mig från ännu..)
    Kram på er och lycka till men ta det lugnt
    Trolla

• Brud_2005

emipon! Det låter jättefint! Jag har i princip inte behövt vika något vad gäller våra kort och det låter riktigt roligt i jämförelse med att stansa hål, så vad sägs- skall vi byta?! Om du stansar hål i mina kort/festprogram så viker jag gärna dina kort !

Brud_2005- expert på hålstansning

• emipon

Brud_2005: Skulle jag ett första klassens kontrollfreak lämna ifrån mig något så viktigt som inbjudningskorten?!? Ööh, tja, kanske det kanske. Det låter ju onekligen lockande ;)

• Gable

Tack gode gud för att varken jag eller sambon är av den pyssliga sorten!! Jag blir stressad av att läsa allt ni gör själva!

Men en hel del goda skratt har jag fått - TACK

• bröllopsdags

Nu när mitt lilla "servettbryt" från igår lagt sig lite så, visst är det kul att pyssla. Lite grann iallafall..
    Inbjudningskorten var jättekul, sen har jag redan gjort framsidan på festprogrammen och vigselprogrammen, placeringskorten är nästan klara, dukningen är klar, i huvudet iallafall!

Ja, vad gör man sen när bröllopet är "över", börjar knyppla??
    Man kanske övar bebisfabrik..

• bröllopsdags

Tant Pernilla, älvklänningen lät jättesöt!

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!