• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Majlo

Frågan är vem som är det svarta fåret?

• mammacatta

ååå majlo majlo, du döööödar mig... *lal* :D:D:D
    ska cernitgubbarna i fyllepositionen bli motiv då eller...?

• Majlo

Det kanske kan bli vårt bröllopstema Inbjudningskorten har ju inte gått ut ännu.

• mammacatta

ser framför mig mostrar och fastrars förfärande min *fniss* när det är en bild på dig hållandes pannan på m2b när han kastar upp i inbjudan... :D:D:D
    tema: så här kan det bli
    eller: i NÖD och lust

*fniss*

• Stockholmsbrud i Dalarna

var på panduro idag och köpte på mig glaspärlor och trådar för typ 200 spänn. hade tänkt göra mig ett diadem, men när jag var klar såg jag att det mer såg ut som ett halsband... rätt snyggt till och med =)

det är roligt att pyssla!

• Lenchen

Nu är kärasten tillbaka och har tittat på korten. Och tror ni inte att han tycker att det är finare med lila band! Typiskt, nu blir det ju svårt att bestämma sig... Han tyckte det var fint med lite färg. Iof jag har hittat jättefina löv som bara har ådrorna kvar och som är svagt svagt lila som jag tänkte sätta bakom det genomskinliga pappret. Det gör ju att det inte bara blir vitt. Men kanske det blir lila band i alla fall.

Korten blir jättefina iaf och älsklingen är riktigt imponerad.

• lillakisse

oh är inte lila en sog färg igentligen??

• Lenchen

Hmm, det har jag aldrig tänkt på. Fast som liturgisk färg tror jag att lila står för lidande. Isåfall passar ju vitt, glädje, bättre... Men jag tror inte att speciellt många skulle tänka sorg/lidande om de får en bröllopsinbjudan med ett ljust lila organzaband runt? Då tror jag att det skulle vara värre med svart band!

• Vickan7

Vad betyder *lol*? Har sett det flera gånger...

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!