• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • Chrihanna Joster

Vad är vellum?

• Lenchen

Har blivit sa att jag troligast kommer att sy brudklanningen med. Jag blir ju bara mer och mer lik Martha Stewart

• Tant Pernilla

Lenchen: Fast du skattefuskar väl inte så att du hamnar i fängelse, eller vad det var Martha Stewart gjorde?

• Elliegp

Jag vill också veta vad "vellum" är!

e

• bröllopsdags

halstabletten: 46 stycken blev det till slut. I indisk bommull (säger linne hela tiden, det inte varför...) i duvblå nyans, ca 48x48.
    En servett, från klippning, zick zack söm (en aning överkurs kanske) och dubbelvik 1x1 cm tror jag nog att det tog 40 min/servett. Jag är lite petig..
    Det är inte klokt, jag vet! Har sysselsatt mig totalt nästan en hel arbetsvecka.
    Men nu i efterhand är det värt det..
    Kul minne liksom.

I helgen ska vi göra klart vigselprogrammen, det ska bli SÅ kul!

Vellum=hårt lite genomskinligt tunt "papper", jättesnyggt som inlaga - eller att skriva adresser på.

• bröllopsdags

...och så menar jag givetvis bomull, indisk BOMULL..

Magga, när gifter ni er?

Sitter och stressar lite över taket vi ska täcka med tyg.. Var uppe och provhängde i helgen, det blev inte riktigt som jag föreställt mig det i huvudet..

Lenchen: Jag stod och kollade lite i burdas mönster när jag var i tygaffären idag, mycket snyggt i den nya mönsterboken!

Däremot är jag jättelugn över frisyren!! Var uppe och gjorde en provuppsättning, herregud, jag kommer att bli en pingla..

• LlovesT

hej, jag har beslutat mig för att vara lite pysslig till vårt bröllop, jag har kikat igenom tråden lite snabbt och inser att jag är i pysselgrad "light"
    Jag har gjort inbjudningskort, väldigt enkla, köpte vikta kort med tillhörande kuvert på akademibokhandeln, och på dom så har jag stämplat ett guldhjärta, vi skriver ut inlaga på datorn och kuverten förseglas med ett klistermärke som ser ut som dubbelhjärtan, finns på panduro så ni har säkert sett dom

Jag har en fråga, vi ska vara ungefär 25 personer på bröllopet, vad tror ni om att sätta ihop fyra bord så att det blir dubbel bredd och sitta runt det(brett långbord)? vad kostar lakansväv som man kan sy duk av?

• Wih

Ja vellum är precis som bröllopsdags skriver ett sorts genomskinligt papper! :) *pappersskadad*

• halstabletten

Bröllopsdags: jag blev nästan sugen!! Jag är mest orolig att materialet inte ska stå sig om man tvättar sedan, men det borde de ju kunna ge råd om där man köper tyg, eller hur?? Börjar man i god tid kanske det t.o.m blir broderi på :D

• bröllopsdags

Broderi.., tror du ja.....!
    Klart att dom håller sig i tvätten, det bästa är nog att förtvätta tyget och då är det hellugnt.

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!