• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • majbrud2006

Tack Tessansessan....tyvärr så dog min älskade älskade morfar igår....

• Majlo

Vad hemskt med din morfar! Min farfar gick bort för en dryg månad sedan. Tråkigt att det hände dig.

• Nymphéa

majbrud 2006: Jag beklagar sorgen! Tråkigt mitt i all rolig planering.

Nu har pysselträsket dragit tillbaka mig! Jag skulle ju inte göra någonting alls ju!
    Men det blir servettringar i silvertråd med röda broderipärlor i form av ett hjärta och med bergkristaller runt.

Jag kan inte hålla mig ifrån detta pysslande! Nu lääängtar jag efter Panduropaketet!
    Fast fråga mig hur kul det är när jag har gjort hälften av de 100 servettringarna...

• eja

majbrud2006, beklagar sorgen. :(

Vilken underbar tråd, skönt att se att det finns de som är värre än jag! :D

• Magga

Jag måste nog putta upp den här tråden, eftersom den är så kul. Själv sitter jag och sömmar på klänningen, funderar på att göra egna smycken, binda min egen bukett och köpte dessutom en bal (!) tyg på IKEA i lördags för att färga och sy dukar av.

Hallåååå! Jag är inte ens pysslig. Det enda pyssliga jag gjort förut i mitt liv är att göra ett fotoalbum till min bror och hans fru efter deras bröllop (jag hade idiotiskt nog köpt en massa engångskameror). Albumet fick de ungefär 4 1/2 år efter bröllopsdagen.

Varför blir man sån här? Brist på riktigt liv?

• Tant Pernilla

Magga: Jag tror nog att det finns en smygpysslare i dig och många andra. Det är bara att kilva ut ur garderoben och erkänna: Jag är en pysslare!

• Magga

Jag misstänker faktiskt att det är ditt fel alltihop, Tant Pernilla! Det var du som fick igång mig med klänningen, sen har det eskalerat.

Jag är ingen pysslare, jag är ingen pysslare!

• bröllopsdags

Hej, jag heter Pernilla och jag är en pysslare!
    Just nu en "missbrukspysslare", tycker inte att det är så jäkla kul men känner mig tvungen att fortsätta...
    JO, håller FORTFARANDE på med servetterna.. är på nummer 31...typ..

Jag hittar dock andra roligare projekt på vägen, tänkte sy en sjal/cape -aktigt till senare på kvällen. Kan man ha något duvblått till ivoryklänning....? Hm..

• Magga

Bröllopsdags: Första steget till bot är insikt! Själv lever jag fortfarande i förnekelse. Jag har nog lång väg kvar.

Hmmm, nr 31. När skulle du gifta dig, sa du?

Annars kan man ju köra på en lite ruffigare stil och bara använda sicksack-sax. Eller kanske ännu ruffigare och helt enkelt riva tyget?

Duvblått till ivory låter fint, tycker jag.

GarderobsMagga

• Stockholmsbrud i Dalarna

Göra en egen tiara, det lät kul! (som flera har berättat om tidigare i tråden)

Någon som har tips på en bra bok eller andra instruktioner/idéer om hur man gör?

Jag har så mycket att göra på jobbet osv att bröllopsplanerandet måste hållas på en någorlunda rimlig nivå, för visst bor det en pysslare även i mig! :)

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!