• bröllopsdags

sy egna servetter, guud så korkat..!

Tänkte när vi började planera att "tänk så mycket pengar vi sparar på att sy våra egna servetter till bröllopet, då får vi den färg vi vill ha och, tänk så KUL sen, då har jag lite att pyssla med"
    Herregud så trög jag var!! Har suttit med dessa jä..a servetterna nu i HUR många månader som helst! Jag älskar att sy i vanliga fall men detta är så trist, ett jäkla pillande för att få hörnen snygga..!
    Innan tänkte jag brodera monogram också.... jovisst..!
    Sorry, kände att jag behövde skriva av mig..
    Någon annan som har samma ilandsproblem som jag????

• Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!
  • aco

Kan förresten passa pa att bjuda pa det mest korkade jag gjort hittills beträffande bröllopet;
    Hade inte sa mycket med arbete att göra utan snarare ekonomi.... Jag hade provat ut klänning, valt och bestämt mig. Gick in för att betala och hade da även bestämt mig för en tiara jag provat till. Den hade jag dock inte kollat priset pa. Tog för givet att en sadan där liten faning grej kostade 500-1000 kr. Max!
    Säger att jag vill ha den och plockar fram kortet för att betala. 4000 kr!!!! Jag blev helt stum och köpte den i rena chocken... Sa nu har jag en tiara för 4000 kr som jag kommer använda en dag. Har inte vagat kolla vad en tiara "ska" kosta, men det känns lite vansinnigt......

• Zandrisen

*skrattar* Tja, det är ju skönt att höra fler som trmpar iväg och bestämmer sig för att vara ambitiösa... Jag skall sy dukar till alla borden, har haft tyget hemma i över 4 månader utan att sy ett stygn, och nu börjar det brinna i knutarna... Ack o ve, vilka i-landsproblem som sagt...

>aco, 4000 spänn för en TIARA????!!! Oh my ---!!! Jag köpte min för 250 kronor... Hoppas du är nöjd i alla fall!

• majbrud2006

*skratt*
    Ja det är roligt hur man "drar iväg" i tankarna.
    Jag är också en "göra själv"-tjej så vi får väl se hur det går. Alltså detta har jag planerat att göra själv:
    *sy brudklänning
    *sy korsett
    * sy en cape att ha över
    * brodera en brudhandväska med pärlor
    * sy mina två tärnors klänningar
    * Ev brodera en varsin väska till dem
    * Göra inbjudningskort
    *göra tiara
    *göra halsband
    * göra örhängen
    Vann jag vansinnestävlingen? Vann jag?? Vann jag???
    *skratt*

• Betania

Göstapetter vilka bridezillas ni är! Men jag blir imponerad över era ambitioner, helt klart. Jag gör ingenting i jämförelse verkar det som och ändå tycker min blivande att jag är helhispig.

4000 för tiaran! Det är nästan hela min vigselring!

Och egensydda servetter, som folk skall torka av sig med... Superfint säkert men ändå...

men majbrud 2006, du tar priset (ja, DU VINNER!). Tur att du har över ett år kvar på dig!

• aco

Maj 2006? Tja... Du lär behöva det här aret!!!

Jo, Zandrisen. Det är jättefin... Men jag kommer ju fa ha pa mig den varenda dag RESTEN AV MITT LIV för att det ska vara ekonomiskt försvarbart....
    250 kr alltsa.... Tja, vad kan jag säga.....

• ika (fd höst05)

aco, kan den inte göras om till...halsband? Har sett att det finns nån firma som gör det, iofs i USA...
    Framtida döttrar eller söner har säkert gärna har på sig den varje dag (bästa grejen i utklädningslådan!)
    Är det för sent att lämna tillbaks den, om du nu faktiskt inte visste vad den kostade och inte kunde med att tacka nej? Ibland blir man helt ställd och kommer sig inte för att ångra sig...vill inte verka fattig, liksom

Måste säga att jag (som är känd som Bridezilla nr 1 i umgängeskretsen) känner mig mkt normal i jämförelse med er alla! Och lat! OJ vad ni jobbar!

• Wih

*skrattar så jag får magknip* ÅH det här var den roligaste tråden på länge!! Ber om ursäkt till TS som kanske inte hade som syfte med tråden att frammana skrattattacker hos sina BT-systrar...!

• brudimaj

Wow!! Jag säger bara det!
    Jag gjorde min syrras inbjudningar då hon skulle gifta sej. Slet mitt hår kan jag säga, är lite av en perfektionist och speciellt när man gör till nån anann som dessutom har stora förhoppningar att man ska skriva lika snyggt på alla 60 som man brukar skriva några rader på ett vykort annars, typ!
    Jag är en stor pysseltjej annars men insåg mina begränsningar innan jag planerade allt. Tur va väl det

• brudimaj

Ja, hann inte med att förklara mej;.... insåg mina begränsingar när det gällde mitt eget bröllop alltså....

• bröllopsdags

Majbrud vinner med hästlängder!!!!!!

Tack töser för att ni är lika "tossiga" som jag!

Wih, Kul ju att vi kan glädja någon......

(igår efter jag skrev tråden fick jag sytt 4 stycken till, tjohoo!)

Svar på tråden sy egna servetter, guud så korkat..!