• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • mrs.

God Morgon!

:)
    Jaa... Fredag *jippii*

Idag var jag ute igen, även fast jag inte alls "orkade", men åhh vad bra känslan var när man kommit iväg och nu efteråt
    (är morgon-seg, men... bara att dra sig upp).

Sen i helgen så blir det inte morgonpromenader utan springa på stan (inhandla lite snygga vårkläder) och sen ska vi även gå långpromenader.
    Vem vill upp och gå runt åtta en lördag eller söndag morgon, då man äntligen får krypa alldeles intill sin älskling och bara dra sig innan man kliver upp.

Jag kan säga att även om min kropp dragit på sig lite vätska och magen är bara lite uppsvälld så.... syns det redan att jag har motionerat igen och ätit begränsat :)

Jag äter lite det jag har lust med men jag äter inte mer är ca 1400kcal/dagen, och ändå går jag inte upp i vikt, kanske är det ett poäng extra att jag inte äter godis/choklad/kex...el likn.

Men jag säger så här jag äter dock sorbe-glass, massor utav jordgubbar/banan/hallon, russin, plommon-torkad, nötter(även 1msk jordnötssmör på en knäcke) yoghurt/mjölk/ostar..osv som andra undviker för att inte gå upp i vikt, men jag har istället gått ner.
    Och jag mår så mycket bättre och har så mycket mer energi.
    Nästa vecka börjas det med styrketräning, ville bara köra igång lätt först.

Jaha, ska man hämta en varm kopp kaffe nu då och forts läsa debatt/inlägg :)

• KickanF

Tack för det fru Larsson, mår redan bättre för det är ju Fredag och det har ju slutat o regna. Men åhhhhh, man läser om alla som går, tränar, workoutar o kanske t o m kniiiper. Själv saknar jag min träning o simning så himla mkt. Är själv med två små så man blir lite låst. Har en trampmaskin, men hinner bara upp på den o stå på den 3 min "så händer det nåt" med de små -mamma, mamma!! Lägger man sig på golvet för att göra sit-ups el dyl så blir man överfallen direkt :D Den träning man får nu är att böja sig när man plockar upp leksaker, dammsugar etc. O den armen jag bär lillan på. Men är ju inte samma sak. Har dock hittat en nisch att ut o gå på lunchen 3 dagar i veckan. Ska försöka att hitta fler såna nischer

"lite gnäll från en genomförkyld 3-barnsmamma"

Ps. Tips emottages tacksamt !

• Fru Larsson

KickanF, hoppas du mår bättre. Jag har verkligen försökt att komma på träningsknep om man är själv med barn men kom inte på något bra.... Motionscykel, hopprep, situps och armhävningar kanske....

Jag tränade mina ben i gymet igår och jag har fruktansvärt ont idag, kan knappt ta mig upp för en trappa. Ajaj!

Fortfarande inga revolutionerande förändringar på vågen (jag ska köpa etiketter med min drömvikt och klistra över displayen på vågen så jag slipper bli så sur när jag väger mig - näerå, skoja bara)

• KickanF

Tack för omtanken fru Larsson. Men nu känns det som om det går mot mkt ljusare tider igen. Både flunsan o vintern är på väg bort o lusten att ut o gå blir större. O på torsdag kommer gubben hem från Norge så då får han ta dem så jag kan träna lite här hemma. Tänker definitivt inte äta mig igenom påsken i allefall. Ett o annat ägg får ju slinka ner o lite omelett med champinjonstuvning..... som man får tugga långsamt !!!!

• blivande fru J

usch vad det går dåligt för mig, de senaste två veckorna har jag bara varit på två träningspass förutom promenader, jag skriver inte längre upp vad jag äter och använder netdoktors gå ner i vikt-tjänst alldeles för lite :( jag är värdelös.
    Imorogon fyller jag dessutom år och det vankas tårta och utemat.. Har iaf inlett den här veckan ganska bra matmässigt. Inte alltför många fall neråt. Tenta imorgon, sen påsklov. Åh vad jag ska motionera, och efetr lovet ska jag börja cykla till skolan 13 km/dag igen. synd att gymmet har reducerat öppethållande på påsken :( jag som ville testa alla nya pass som jag aldrig hinner med annars

• blivande fru J

v. 12
    måndag
    frukost: fil med en banan
    lunch: ris och quorngryta
    mellanmål: 2 äpplen
    kvällsmat: vegetarisk lasagne, sallad
    kvällsfika: ett glas fun light och en halv kexchoklad
    motion: 20 min promenad

tisdag
    frukost: 2 grova brödskivor och ett glas blodgrapejuice
    fika: en kopp kaffe
    lunch: potatisgratäng och tomater, ett glas juice

inte helt bra, men ändå förbättring mot förra veckan som blev fiasko...

• KickanF

Blivande fru J.
    Det kallar jag karaktär, ett Halvt kexchoklad. Men på sin födelsedag ska man inte banta. Hade nästan varit tortyr. Jag ska försöka tänka på vad jag äter i påsk, t ex fruktfasta på dagen o sedan äta LAGOM med påskmat på kvällen borta hos tjocka släkten. Sen när jag fyller 40 om ca 4 veckor så tänker jag ut o unna mig något gott, jag menar hur ofta fyller man 40 ! Men det gäller att gå tillbaka till rätt spår dagen efter o inte fortsätta på fel spår igen.

• blivande fru J

jag gav drygt ena havan tillmin sambo. Ska bli gott med tårta imorogn efter tenta och fira att jag fyller år, att min sambo kommit hem och att det är påsk. Sen ska jag fira påsk ensam, så det blir nog inga feta ägghalvor för vår del..

• KickanF

Ställde förresten ner vågen i källaren idag. Ska inte väga mig förrän jag vet att jag har gått ner några kg. Så man slipper att tappa motivationen om man sköter sig o är "duktig" o vågen inte visar resultat, el. i värsta fall bakslag o att man gått upp istället. Ska istället låta det vara en belöning att man känner att man faktiskt är på rätt väg o klarar av att äta rätt o röra mer på kroppen, vilket är bra för knoppen. (Bra för självkänslan). Känner mig redan smalare. :D

• Carma

Blivande fru J,

Lycka till på tentan imorgon!! Hoppas det går bra!

Vad läser du förresten??
    Kram Carma

Svar på tråden ViktNeråt-05