• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • blivande fru J

jag klarade det! chokladkakan ligger där den ligger och jag har tränat skithårt. Fy vad jobbigt det var, men jag är inte där för att njuta direkt, så that's life.

Nu efter träningen är jag ganska hungrig. Jag har druckit ett glas minimjölk och ätit en kiwi. är det tillräckligt eller behöve rman mer energi efter träning fast det är så sent?

• Ellte

Du behöver fylla på med proteiner efter träningen, kära nån... Kiwi och minimjölk förslår nog inte :)

• blivande fru J

men jag kommer ju må illa om jag ska äta proteinrikt klockan tio på kvällen när jag går och lägger mig typ 10.. tränar jag tidigare så äter jag ju efter träningen, men det här känns hopplöst

• Ellte

Varför tror du att du kommer må illa? En skål med keso och kiwi? Eller ta MED en proteinbar till träningen och ät den direkt efteråt! Ingenting är hopplöst! :D

• Fru Larsson

Jag håller med Ellte, det är nog lite med kiwi och minimjölk, risken är att kroppen då förbränner av dina muskler om det inte finns näring i kroppen. En äggsmörgås, frukt och ett glas minimjölk kanske (förutsatt att du åt middag innan träningen)?

Jag kan stolt meddela att jag i år har tränat 31 gånger.

• blivande fru J

jag äter självklart middag innan när jag tränar så sent. jag har väldigt svårt för mjölkprodukter (minimjölk inräknat) och att äta keso eller ägg får mig att må väldigt illa. jag äter mest vegetabiliska proteiner och bönor och linser känns inte så lämpligt den tiden på kvällen.
    Jag har nära till träningen så jag är hemma nästan direkt när jag är klar så det blir inte bättre av att äta där. Finns det inget gott proteinalternativ? jag försöker mest tvinga i mig mjölkprodukter och det är verkligen motbjudande.

• Fru Larsson

Proteindrink, brukar finnas som "festisar" i gymen, jag tycker de är rätt goda.

Du tycker inte om fil el yougurt heller? Med färsk frukt i?

Makrill (inte vegetabiliskt, men ändå)?

Det är ju tråkigt att behöva tvinga i sig något, det brukar inte hålla i längden! Kanske fler frukter annars om du inte tycker om proteinet?

• blivande fru J

jag kan få i mig yoghurt även om det bara är sådär. makrill äter jag absolut inte. Fler frukter däremot känns helt rimligt. eller så får jag helt enkelt undvika de senaste passen så jag kan äta rejäl middag efetråt

• Fru Larsson

Blivande fru J, du kanske kan fråga någon där du tränar om råd (instruktören tex). Jag är inte jättekunnig inom området, det jag skrivit i mina trådar är sånt jag hört och det är så jag tolkat det - inte säkert att jag förstått rätt alltså!

• Ellte

En drickyoghurt då? En grov macka med tartex (även om kolhydrater inte är att rekommendera så sent på kvällen...men bättre än inget)? En proteinbar? Eller ta en banan det är väl proteiner i :)

Svar på tråden ViktNeråt-05